Nuevo Atractivo Diferente: OMA y Prada, lógicas culturales. 1999-2016

Moreda Franco, Luis (2019). Nuevo Atractivo Diferente: OMA y Prada, lógicas culturales. 1999-2016. Thesis (Master thesis), E.T.S. Arquitectura (UPM).

Description

Title: Nuevo Atractivo Diferente: OMA y Prada, lógicas culturales. 1999-2016
Author/s:
  • Moreda Franco, Luis
Contributor/s:
  • Otero Verzier, Marina
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Proyectos Arquitectónicos Avanzados
Date: 6 March 2019
Subjects:
Freetext Keywords: oma, prada, identidad, espacio interior, escenografía, consumo, branding, interior space, scenography, shopping
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Proyectos Arquitectónicos
Creative Commons Licenses: Recognition - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (28MB) | Preview

Abstract

Since 1999, OMA and PRADA have been working together in large number of projects including permanent spaces such as PRADA Epicenter in NYC and the Prada Foundation in Milan, as well as ephemeral ones like PRADA Transformer in Seoul, the party at Central Market in Valencia and the PRADA catwalks. This dissertation aims to develop a transversal discourse across these collaborations to unveil how architecture appropriates strategies generally associated with fashion, its speed, media management and continuous renovation. This ambition will be achieved through a graphic and conceptual analysis focused on key joint projects by OMA and PRADA, from 1999 until now. Desde 1999, OMA y PRADA han colaborado en multitud de proyectos, incluyendo espacios permanentes como el PRADA Epicenter de Nueva York o la Fundación Prada de Milán, y otros efímeros como el PRADA Transformer en Seúl, la adaptación del Mercado Central de Valencia y los desfiles PRADA. Este estudio trata de establecer un discurso transversal desde el comienzo de esta colaboración hasta la actualidad para comprender de qué forma la arquitectura se adapta a los requisitos de una disciplina ajena en búsqueda de renovación, vigencia y mayor adaptación a la velocidad del contexto global contemporáneo. Mediante un análisis gráfico y conceptual, se busca mostrar el repertorio de actuaciones arquitectónicas diferentes a las que OMA y PRADA han dado lugar, así como las distintas relaciones entre ellas.

More information

Item ID: 63873
DC Identifier: http://oa.upm.es/63873/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:63873
Deposited by: Luis Moreda Franco
Deposited on: 08 Nov 2020 10:40
Last Modified: 08 Nov 2020 10:40
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM