Proyecto de migración de herramienta de gestión de servicios

González Arias, Luis (2020). Proyecto de migración de herramienta de gestión de servicios. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Proyecto de migración de herramienta de gestión de servicios
Author/s:
  • González Arias, Luis
Contributor/s:
  • Sánchez Fernández, Luis
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería del Software
Date: June 2020
Subjects:
Freetext Keywords: IT Service Management (ITSM)
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB)

Abstract

Este trabajo de fin de grado describe el desarrollo de un proceso de migración de una herramienta ITSM. Este proceso es solicitado por parte de una empresa (Cliente) que busca una mejora y simplificación en sus procesos TI actuales (ITSM1). A esta solicitud se le propone, por parte de un fabricante de otra herramienta del sector (Fabricante), una solución integrada que satisfaga estas necesidades (ITSM2). Dicho desarrollo consta de dos partes: La primera es un pliego típico de contratación con los requerimientos que determina el cliente y que reúne las características principales que suelen ser comunes en este tipo de proyectos. Y la segunda, es la propuesta técnica a ese pliego, en la cual se detallan todas las soluciones a los requerimientos del cliente, aportándole un valor añadido. La solución propuesta por la empresa Fabricante es una solución integrada para gestionar los servicios de Cliente. Es una solución que le ayudará a personalizar y automatizar la prestación de servicios y aumentar la productividad de los empleados. La personalización sin código es una de las claves del éxito ITSM2. Otro componente importante que destacar es ITMS-Portal, tecnología incluida en ITSM2 que permite poner a disposición del usuario interfaces adaptables y amigables que funcionan en cualquier dispositivo. Abstract: The hereby Thesis describe de development of a ITMS tool migration process. This process is requested by an enterprise (Cliente), who is looking for an improvement and reduction of its current IT processes (ITSM1). As requested, an integrated solution is proposed by a manufacturer of a similar tool (Fabricante) which will cover all clients needs (ITSM2). This development is composed by two parts: The first one is a typical list of requirements determined by the client that gathers all mean features that are common in this kind of projects. And the second one is the technical proposal which details all solutions to each of the client’s requirement with value added. The solution submited by the Fabricante enterprise is an integrated proposal for managing client’s processes which will help them customize and improve their services and increase employees performances. The codeless customization is one of the keys of ITSM2’s success. Another important element is the ITSM-Portal included in this solution which allow to the end users the access to adaptables and more friendly interfaces that can be used from any device.

More information

Item ID: 64084
DC Identifier: http://oa.upm.es/64084/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:64084
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 25 Sep 2020 08:27
Last Modified: 25 Sep 2020 08:27
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM