Mediación entre diseño y sociedad: aprendizaje y servicio en Producto Fresco 2019 = Mediation between design and society: service-learning in Producto Fresco 2019

Feliz Ricoy, Sálvora and Cánovas Alcaraz, Andrés and Martín Taibo, Leonor (2019). Mediación entre diseño y sociedad: aprendizaje y servicio en Producto Fresco 2019 = Mediation between design and society: service-learning in Producto Fresco 2019. In: "VII Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'19)", 14 y 15 de Noviembre de 2019, Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid. ISBN 978-84-9880-797-4. pp. 145-156. https://doi.org/10.5821/jida.2019.8302.

Description

Title: Mediación entre diseño y sociedad: aprendizaje y servicio en Producto Fresco 2019 = Mediation between design and society: service-learning in Producto Fresco 2019
Author/s:
  • Feliz Ricoy, Sálvora
  • Cánovas Alcaraz, Andrés
  • Martín Taibo, Leonor
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: VII Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'19)
Event Dates: 14 y 15 de Noviembre de 2019
Event Location: Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid
Title of Book: VII Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'19)
Date: 2019
ISBN: 978-84-9880-797-4
Subjects:
Freetext Keywords: architectural design; service-learning; design/build; university master = proyectos arquitectónicos; aprendizaje-servicio (ApS); design/build; máster universitario
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Proyectos Arquitectónicos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (2MB) | Preview

Abstract

During the 2018-19 academic year, the Studio of Spatial Communication (3 ECTS) of the Master’s Program in Architectural Communication (MAca) at UPM and UCM, develops aninnovative education project, supported by UPM and in cooperation with the Madrid Design Foundation (DIMAD), for the design and construction of the spatial device of the exhibition Producto Fresco 2019. This experience, which forms part of service-learning projects, wants to mediate between the product design and society communication, as well as to link the world of work to university context. The methodology usedand the Project as a whole, result in a series of good practices and practices with improving capabilities which are shared as conclusions, hoping will be useful for future experiencieswith similar characteristics. ----------RESUMEN---------- En el curso 2018-19, la asignatura de Proyecto de Comunicación Espacial (3 ECTS) del Máster Universitario en Comunicación Arquitectónica (MAca) de la UPM y UCM, desarrolla un proyecto de innovación educativa,con el respaldo de la UPM y la colaboración de la FundaciónDiseño Madrid (DIMAD), para el diseño y construcción del dispositivo espacial de la exposición Producto Fresco 2019. Esta experiencia, que se engloba dentro de proyectos de aprendizaje y servicio, busca mediar entre la comunicación del diseño de producto y la sociedad, así como acercar estratégicamente el mundo profesional al contexto universitario. Tanto la metodología utilizada, como el proyecto en su conjunto, resultan en una serie de buenas prácticas y prácticas susceptibles de mejora que se exponen como conclusiones, esperando que sean de utilidad para la realización de futuras experienciasde características similares.

More information

Item ID: 65155
DC Identifier: http://oa.upm.es/65155/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:65155
DOI: 10.5821/jida.2019.8302
Official URL: http://hdl.handle.net/2117/171519
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 19 Nov 2020 10:50
Last Modified: 19 Nov 2020 10:50
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM