Aplicación multiplataforma para el aprendizaje de alumnos de secundaria

Mohamedi Hassan, Ylieess (2021). Aplicación multiplataforma para el aprendizaje de alumnos de secundaria. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Aplicación multiplataforma para el aprendizaje de alumnos de secundaria
Author/s:
  • Mohamedi Hassan, Ylieess
Contributor/s:
  • Paraíso Medina, Sergio
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: January 2021
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (4MB) | Preview

Abstract

Durante este año desgraciadamente debido a la situación que se ha vivido se cancelaron trabajos, clases, eventos, etc. Enfocándose en el ámbito de la educación, en general, la mayor parte de las clases se impartieron de forma remota. Esto, para un alumno universitario con un cierto hábito de estudio no es tan perjudicial si se compara con un alumno de secundaria. Durante esta formación se produce la mayoría del abandono escolar en España y debido a la obligación de suprimir la mayoría de las clases presenciales podría desembocar en peores resultados que en años anteriores. Por ello, se quiere diseñar, implementar y testear esta aplicación móvil multiplataforma específicamente para alumnos de secundaria. Para que los alumnos puedan descargarla desde cualquier dispositivo móvil (Android, iOS) y puedan usarla de una forma sencilla. Esta aplicación está pensada para ser complementada con las clases impartidas y así, poder conseguir su objetivo de facilitar el asentamiento de conceptos de una manera eficaz y rápida. Concretamente, la aplicación desarrollada permite al alumno (de cualquier curso de secundaria) seleccionar un tema específico de una de las asignaturas impartidas y autoevaluarse mediante cuestionarios de forma indefinida. Finalmente, para el desarrollo de la aplicación tanto en la plataforma de Android como de iOS, se pretende utilizar el framework Ionic que facilita la creación de aplicaciones híbridas.---ABSTRACT---During this last year, unfortunately, due to the situation we have experienced, jobs, classes and events were cancelled. Focusing on the field of education, in general, most of the classes were taught remotely. This, for a university student with a certain study habit is not so harmful when compared to a high school student. During this period, it is when is registered most of school failures occur in Spain and due to the obligation of eliminating most of the attendance of these classes could lead to worse results than in previous years. Therefore, we want to design, develop and test this multiplatform mobile application specifically for high school students. So that students can download it from any mobile device (Android, iOS) and can use it in a simple way. This application is designed to be complemented with the classes taught and thus, to achieve its objective of facilitating the settlement of concepts in an effective and fast away. Specifically, the developed application allows the student (from any high school course) to select a specific topic from one of the subjects taught and to self-evaluate through exercises indefinitely. Finally, for the development of the application on both Android and iOS platforms, it is intended to use the ionic framework that facilitates the creation of hybrid applications.

More information

Item ID: 66285
DC Identifier: http://oa.upm.es/66285/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:66285
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 05 Mar 2021 11:20
Last Modified: 05 Mar 2021 11:20
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM