Experimentación como innovación docente = Experimentation as educational innovation

Martella, Federica and Delgado Berrocal, Sonia (2017). Experimentación como innovación docente = Experimentation as educational innovation. In: "I Congreso Internacional de Innovación en la Docencia del Diseño", 25 y 26 de mayo de 2017, ESNE MADRID. pp. 24-26.

Description

Title: Experimentación como innovación docente = Experimentation as educational innovation
Author/s:
  • Martella, Federica
  • Delgado Berrocal, Sonia
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: I Congreso Internacional de Innovación en la Docencia del Diseño
Event Dates: 25 y 26 de mayo de 2017
Event Location: ESNE MADRID
Title of Book: Congreso Internacional de Innovación en la Docencia del Diseño
Date: 2017
Subjects:
Freetext Keywords: Experimentación; juego; pedagogía; procesos compartidos; prueba-error = Experimentation; play; pedagogy; shared processes; trial-error
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Proyectos Arquitectónicos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB)

Abstract

El artículo se centra en como las estructuras flexibles y reconfigurables, capaces de absorber imprevistos, transforman las formas de aprendizaje e investigación. Una provocación intelectual que plantea una actividad azarosa sujeta a reglas, con metodologías de trabajo que animan a experimentar. Un proceso de diseño desligado de la planificación o de los resultados prefijados, donde construir conocimiento a través de una búsqueda compartida y libre desde modelos espaciales construidos por medio de proto-maquetas. Espacios de juego como campos de experimentación entre arquitectura y pedagogía, para estimular la curiosidad y pensamiento crítico, despertar la motivación e incrementar la participación en el proceso de aprendizaje. ----------ABSTRACT---------- The article focuses on how flexible and reconfigurable structures, capable of absorbing unexpected events, transformthe ways of learning and research. An intellectual provocation that poses a chancyactivity subject to rules, with work methodologies that encouragesto experiment. A design process detached from planning or predetermined results, where building up knowledge through a shared search free from spatial models constructed by proto-models. Play spaces as fieldsof experimentation between architecture and pedagogy, to stimulate curiosity and critical thinking, awaken motivation and increase participation in the learning process.

More information

Item ID: 67350
DC Identifier: http://oa.upm.es/67350/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:67350
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 10 Jun 2021 06:19
Last Modified: 10 Jun 2021 06:19
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM