Outsourcing en la Indústria de Fabricantes de Vehículos en España: Evolución, Tendencias, Causas y Consecuencias.

Fernández Gómez, José Miguel; Tafur Segura, José Javier y Palacios Fernández, Miguel (2010). Outsourcing en la Indústria de Fabricantes de Vehículos en España: Evolución, Tendencias, Causas y Consecuencias.. En: "4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010", 08/09/2010 - 10/09/2010, San Sebastian, España. ISBN ISSN 1132 -175X.

Descripción

Título: Outsourcing en la Indústria de Fabricantes de Vehículos en España: Evolución, Tendencias, Causas y Consecuencias.
Autor/es:
  • Fernández Gómez, José Miguel
  • Tafur Segura, José Javier
  • Palacios Fernández, Miguel
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010
Fechas del Evento: 08/09/2010 - 10/09/2010
Lugar del Evento: San Sebastian, España
Título del Libro: Proceedings of the 4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010
Fecha: 2010
ISBN: ISSN 1132 -175X
Materias:
Palabras Clave Informales: catenary instabilities, wind tunnel tests, train aerodynamics
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (561kB) | Vista Previa

Resumen

Winds as an environmental factor can cause significant difficulties for the railway system operation. The rail way overhead has been particularly vulnerable to cross-winds related problems, such as development of und amped oscillations due to galloping phenomenon. The installation of windbreaks to decrease the aerodynamic loads on the train can affect the loads on railway overheads triggering cable galloping. One essential parameter to indicate the influence of the parapet wake on the catenary contact wire is the turbulence intensity. In this paper the results of an experimental analysis of the turbulence intensity due to the presence of parapets carried out in a wind tunnel are reported. Embankments equipped with different parapets have been tested and turbulence intensity has been measured at both contact wire locations, windward and leeward. The relative influence of the parapets is measured through a reduced turbulence intensity, defined as the ratio between the turbulence intensity measured with parapet and the turbulence intensity in the case without any parapet on the embankment. In general the reduced turbulence intensity increases as the height of the parapet increases.

Más información

ID de Registro: 6942
Identificador DC: http://oa.upm.es/6942/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:6942
URL Oficial: http://www.adingor.es/ocs/index.php?conference=cio2010&schedConf=cio2010
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 May 2011 11:17
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 16:03
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM