Independent distribution: an approach for multinationals in the overseas market. Impact of market size in segmenting distribution for the eléctrical appliances market. appliances market.

Pino, Manuel del; Palacios Fernández, Miguel y Tafur Segura, José Javier (2010). Independent distribution: an approach for multinationals in the overseas market. Impact of market size in segmenting distribution for the eléctrical appliances market. appliances market.. En: "4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010", 08/09/2010 - 10/09/2010, San Sebastián, España. ISBN ISSN 1132 -175X. pp. 1225-1233.

Descripción

Título: Independent distribution: an approach for multinationals in the overseas market. Impact of market size in segmenting distribution for the eléctrical appliances market. appliances market.
Autor/es:
  • Pino, Manuel del
  • Palacios Fernández, Miguel
  • Tafur Segura, José Javier
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010
Fechas del Evento: 08/09/2010 - 10/09/2010
Lugar del Evento: San Sebastián, España
Título del Libro: Proceedings of the 4th International Conference On Industrial Engineering and Industrial Management/XIV Congreso Ingeniería de Organización, CIO 2010
Fecha: 2010
ISBN: ISSN 1132 -175X
Materias:
Palabras Clave Informales: Market independent distribution, distribution segmentation, multinationals overseas.
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (874kB) | Vista Previa

Resumen

Multinational companies nowadays are acting globally as they attack markets worldwide. In order to deploy their strategy those companies need to build support and front office structures. In a dynamic environment in wyich markets face voatility the requiered structures can harm the performance of the subsidiaries. An local entrepreneurship. The next step to act at country level is transferring the activity to an independent distributor that will follow the strategic guidelines set by the multinational and coordinated from a wider area regional headquarters.

Más información

ID de Registro: 6956
Identificador DC: http://oa.upm.es/6956/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:6956
URL Oficial: http://www.adingor.es/ocs/index.php?conference=cio2010&schedConf=cio2010
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 09 May 2011 08:31
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 16:03
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM