Items where Author is "Alarcón Cavero, Pedro Pablo"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 12.

Article

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Casado Fuente, María Luisa and López Fernández, Daniel and Rodríguez Sánchez, Manuel (2014). Motivación en estudiantes de ingeniería: un caso de estudio con teorías e instrumentos para su medida y desarrollo. "Revista de Docencia Universitaria", v. 12 (n. 4); pp. 343-376. ISSN 1887-4592. https://doi.org/10.4995/redu.2014.5627.

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Mahillo García, María Ángeles and López Fernández, Daniel and Fernández Álvarez, Manuel Damián (2014). Gestión automatizada de tutorías. "Revista de Docencia Universitaria", v. 12 (n. 2); pp. 351-373. ISSN 1887-4592. https://doi.org/10.4995/redu.2014.5653.

Rodriguez Gonzalez, Pilar and Yagüe Panadero, Agustín and Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Garbajosa Sopeña, Juan (2009). Some Findings Concerning Requirements in Agile Methodologies. "Product-Focused Software Process Improvement", v. 32 (n. 4); pp. 171-184. ISSN 1865-1348. https://doi.org/10.1007/978-3-642-02152-7_14.

Monograph

Musat Salvador, David and Pérez Benedí, Jennifer and Alarcón Cavero, Pedro Pablo (2009). Tutorial de introducción a EMF y GMF. Monografía (Manual). E.U. de Informática (UPM), Madrid, España.

Presentation at Congress or Conference

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Tovar Caro, Edmundo and López Fernández, Daniel (2015). Motivation in engineering education: a framework supported by evaluation instruments and enhancement resources. In: "IEEE Global Engineering Education Conference : EDUCON 2015", 18-20 de marzo de 2015, Tallinn (Estonia). ISBN 978-1-4799-1908-6. pp. 421-430. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2015.7096006.

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Bollaín Pérez, Manuel and Alonso Villaverde, Santiago and López Fernández, Daniel (2015). Módulo Moodle para la gestión automatizada de tutorías. In: "XII Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES)", 9-11 de julio de 2015, Sevilla, España. ISBN 978-84-608-9267-0. p. 797.

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and López Fernández, Daniel and Rodríguez, Manuel (2014). Metodología y herramienta TIC de apoyo a la acción tutorial en el marco del EEES. In: "Congreso Internacional de la SEECI: Prospectiva en Innovación y Docencia Universitaria", 28-29 de abril de 2014, Madrid. pp. 418-435.

Alarcón Cavero, Pedro Pablo and López Fernández, Daniel and Bollaín Pérez, Manuel and Gallardo Pérez, Carolina and Palomar Martín, Ana and García Alcántara, Vicente and Martínez García, Pilar and Díaz Pérez, Francisco (2013). La utilización de herramientas TIC para la reserva y seguimiento de tutorías como soporte al aprendizaje activo en el EEES. In: "II Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad (CINAIC 2013)", 6-8 Noviembre 2013, Madrid. ISBN 978-84-695-8927-4. pp. 186-191.

Arroyo Montoro, Fernando and Alarcón Cavero, Pedro Pablo and Mitrana, Víctor (2012). Networks of Polarized Evolutionary Processors as Problem Solvers.. In: "16th Annual KES Conference.", 10/09/2012 - 12/09/2012, San Sebastian. pp. 807-815. https://doi.org/10.3233/978-1-61499-105-2-807.

Pérez Benedí, Jennifer and Díaz Fernández, Jessica and Garbajosa Sopeña, Juan and Alarcón Cavero, Pedro Pablo (2010). Flexible working architectures: Agile architecting using PPCs.. In: "4th European Conference, ECSA 2010", 23/08/2010 - 26/08/2010, Copenhagen, Dinamarca. ISBN 978-3-642-15113-2.

Gómez del Castillo, Arturo and Rueda Montenegro, Gema and Alarcón Cavero, Pedro Pablo (2010). A Systematic and Lightweight Method to Identify Dependencies between User Stories. In: "11th International Conference on Agile Software Development, XP2010", 01/06/2010 - 04/06/2010, Trondheim, Noruega. ISBN 978-3-642-13053-3.

Thesis

Alarcón Cavero, Pedro Pablo (2008). Especificación de un modelo de interacción aplicable a procesos de desarrollo y operación de sistemas con software . Thesis (Doctoral), Facultad de Informática (UPM).

  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM