Value, quality, purchasing habits and repurchase intention in B2C: differences between frequent and occasional purchasers

Urueña López, Alberto, Pascual Miguel, Félix José and Iglesias Pradas, Santiago (2012). Value, quality, purchasing habits and repurchase intention in B2C: differences between frequent and occasional purchasers. "Dirección y Organización" (n. 47); pp. 70-80. ISSN 2171-6323.

Description

Title: Value, quality, purchasing habits and repurchase intention in B2C: differences between frequent and occasional purchasers
Author/s:
  • Urueña López, Alberto
  • Pascual Miguel, Félix José
  • Iglesias Pradas, Santiago
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: Dirección y Organización
Date: July 2012
ISSN: 2171-6323
Subjects:
Freetext Keywords: electronic commerce, B2C, repurchase intention, value, quality, satisfaction
Faculty: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Department: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of INVE_MEM_2012_115495.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (156kB) | Preview

Abstract

Este estudio propone un modelo integrador de la recompra en comercio electrónico (B2C), basado en la teoría de la confirmación de expectativas, tomando como partida el modelo de Bhattacherjee extendido con el modelo de satisfacción Cronin. El modelo de investigación se ha probado con 536 compradores españoles, usando análisis multigrupo. El modelo fue capaz de explicar más del setenta por ciento de la varianza de la intención de recompra. Como resultados, la relación entre la calidad y la satisfacción es no significativa para todos los tipos de consumidores y la relación entre la utilidad y la recompra es no significativa sólo para los compradores más frecuentes. Algunas ideas para llevar a la práctica son presentadas a modo de discusión.

More information

Item ID: 15204
DC Identifier: https://oa.upm.es/15204/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:15204
Official URL: http://www.revistadyo.com/index.php/dyo
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 03 Jun 2013 16:24
Last Modified: 21 Apr 2016 15:12
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM