New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education

Argüelles Alvarez, Irina (2011). New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education. "Odisea Journal of English Studies", v. 12 (n. null); pp. 53-76. ISSN 1578-3820.

Description

Title: New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education
Author/s:
  • Argüelles Alvarez, Irina
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: Odisea Journal of English Studies
Date: 26 July 2011
ISSN: 1578-3820
Volume: 12
Subjects:
Freetext Keywords: Enseñanza y aprendizaje de lengua inglesa, Inglés para Fines específicos, Inglés para Fines Académicos y Profesionales, nivel universitario.
Faculty: E.U.I.T. Telecomunicación (UPM)
Department: Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of INVE_MEM_2011_124216.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (416kB) | Preview

Abstract

Abstract: This paper summarizes the evolution of different subjects of English for Specific Purposes and English for Academic and Professional Purposes. The aim here is to show a continuum of changes that have not started and nished in one subject alone but affect the whole curriculum. After the discussion section where advantages and drawbacks of the changes introduced are analyzed, we arrive at some conclusions regarding this ve year period of development in the approach to the teaching and learning of the specific or academic English language in the Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid.
Resumen: Este trabajo resume la evolución que han experimentado distintas asignaturas de Inglés para Fines Especí cos e Inglés para Fines Académicos y Profesionales. El objetivo principal es mostrar cómo el esfuerzo por mejorar las asignaturas afecta al currículo como un todo y no sólo a cada una de las asignaturas. Tras el análisis de
algunas de las ventajas e inconvenientes de los cambios introducidos, se alcanzan algunas conclusiones sobre la evolución que han sufrido este tipo de asignaturas durante los últimos cinco años en la Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid.

More information

Item ID: 15339
DC Identifier: https://oa.upm.es/15339/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:15339
Official URL: http://www.ual.es/odisea/index_EN.html
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 27 Sep 2013 18:48
Last Modified: 21 Apr 2016 15:24
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM