Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (416kB) | Preview |
Argüelles Alvarez, Irina (2011). New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education. "Odisea Journal of English Studies", v. 12 (n. null); pp. 53-76. ISSN 1578-3820.
Title: | New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Article |
Título de Revista/Publicación: | Odisea Journal of English Studies |
Date: | 26 July 2011 |
ISSN: | 1578-3820 |
Volume: | 12 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Enseñanza y aprendizaje de lengua inglesa, Inglés para Fines específicos, Inglés para Fines Académicos y Profesionales, nivel universitario. |
Faculty: | E.U.I.T. Telecomunicación (UPM) |
Department: | Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (416kB) | Preview |
Abstract: This paper summarizes the evolution of different subjects of English for Specific Purposes and English for Academic and Professional Purposes. The aim here is to show a continuum of changes that have not started and nished in one subject alone but affect the whole curriculum. After the discussion section where advantages and drawbacks of the changes introduced are analyzed, we arrive at some conclusions regarding this ve year period of development in the approach to the teaching and learning of the specific or academic English language in the Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid.
Resumen: Este trabajo resume la evolución que han experimentado distintas asignaturas de Inglés para Fines Especí cos e Inglés para Fines Académicos y Profesionales. El objetivo principal es mostrar cómo el esfuerzo por mejorar las asignaturas afecta al currículo como un todo y no sólo a cada una de las asignaturas. Tras el análisis de
algunas de las ventajas e inconvenientes de los cambios introducidos, se alcanzan algunas conclusiones sobre la evolución que han sufrido este tipo de asignaturas durante los últimos cinco años en la Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid.
Item ID: | 15339 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/15339/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:15339 |
Official URL: | http://www.ual.es/odisea/index_EN.html |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 27 Sep 2013 18:48 |
Last Modified: | 21 Apr 2016 15:24 |