Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview |
Almazan Garate, Jose Luis and Parra Serrano, María del Pilar (2012). Mejora de la competitividad del sistema portuario español mediante la optimización del servicio de manipulación de mercancías. "Ingeniería Civil" (n. 167); pp. 49-61. ISSN 0213-8468.
Title: | Mejora de la competitividad del sistema portuario español mediante la optimización del servicio de manipulación de mercancías |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Article |
Título de Revista/Publicación: | Ingeniería Civil |
Date: | September 2012 |
ISSN: | 0213-8468 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Servicios portuarios, Empresas estibadoras, Servicio de manipulación de mercancías, Cuenta de pérdidas y ganancias, Balance, Estibador portuario, Port services,stevedoring companies, Cargo handling service, Profit and loss account, Balancesheet, Port stevedore. |
Faculty: | E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM) |
Department: | Ingeniería Civil: Ordenación del Territorio, Urbanismo y Medio Ambiente [hasta 2014] |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview |
Los servicios portuarios son responsables de la mayor parte del coste que se produce en el paso de la mercancía por un puerto, particularmente el servicio de manipulación de mercancías. La prestación de éstos de forma fiable y eficiente resulta clave en un sector en el que existe una gran opacidad. Con el estudio realizado se dota a la Administración responsable, la Autoridad Portuaria, de una herramienta que le ayude a objetivar la toma de decisiones tanto a la hora de otorgar las preceptivas licencias como durante el periodo de prestación del servicio. Además se proponen una serie de medidas cuya aplicación mejoraría las condiciones de prestación del servicio así como una reducción de costes al paso de la mercancía por el puerto.
Port services are responsible for most of the cost for the passing of goods through the port, especially the cargo handling service. Reliability and efficiency in the provision of them are key in a sector where there is a high opacity. With this study, we provide the responsible Administration, the Port Authority, with a tool that will help to objectify the decision making process, both at the time of granting the required licenses and during the period of the service provision. Also, proposes a number of measures whose implementation would improve the conditions of the service delivery and will reduce the total cost of transporting goods through the port.
Item ID: | 16719 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/16719/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:16719 |
Official URL: | http://www.cedex.es/CEDEX/LANG_CASTELLANO/DOCU/PUB... |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 16 Oct 2013 11:44 |
Last Modified: | 21 Apr 2016 17:05 |