Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (413kB) | Preview |
Martín-Escanciano Fernández, Laura (2015). Huellas y rastros : el contexto ficticio de Peter Eisenman = Tracks and Traces : Topographies Memory of Peter Eisenman. "REIA, Revista Europea de Investigación en Arquitectura", v. null (n. 3); pp. 65-78. ISSN 2340-9851.
Title: | Huellas y rastros : el contexto ficticio de Peter Eisenman = Tracks and Traces : Topographies Memory of Peter Eisenman |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Article |
Título de Revista/Publicación: | REIA, Revista Europea de Investigación en Arquitectura |
Date: | February 2015 |
ISSN: | 2340-9851 |
Volume: | null |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Plano del suelo; rastro; huella; contexto ficticio = Ground plane; tracks; trace; fictitious place |
Faculty: | E.T.S. Arquitectura (UPM) |
Department: | Proyectos Arquitectónicos |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (413kB) | Preview |
El presente artículo pretende analizar la obra de Peter Eisenman que va desde 1978 a 1988, como destacado e influyente arquitecto dentro del panorama actual, haciendo énfasis en la particular forma en que entiende el contexto, así como en sus métodos de manipulación del suelo. La búsqueda del rastro de sus referencias nos lleva a analizar textos de Rosalind Krauss, Collin Rowe y Richard Morris, donde encontramos claras influencias en el modo en que Eisenman plantea el lugar. Por otro lado, a través de análisis de la exposición Cities of Artificial Excavation, especialmente mediante el concurso de Cannaregio, abordaremos las formas de proceder de Eisenman. Con este proyecto comienza una nueva etapa profesional, reinterpreta el suelo como huellas del pasado y redefine el contexto como lugar ficticio. Rastros y huellas, que expresan en definitiva las líneas claves para entender su pensamiento, y que han significado una gran aportación a la arquitectura contemporánea. ----------ABSTRACT--------- This article analyzes the work of Peter Eisenman from 1978 to 1988, as a prominent and influential architect in the current outlook, with special emphasis on the particular way that understands the context and the methods of manipulation of the ground. The search for tracks of references leads us to analyze texts Rosalind Krauss, Collin Rowe and Richard Morris, we find clear influences on how Eisenman raises the place. Furthermore, through analysis of the exhibition Cities of Artificial Excavation, especially with the help of competition Cannaregio, will discuss ways to proceed Eisenman. This project begins a new stage, it is with this project where he reinterprets the ground as traces of the past and which redefines the context as a fictitious place. Traces and tracks, ultimately expressing the key lines to understand their thinking, and have made a big contribution to contemporary architecture.
Item ID: | 36224 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/36224/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:36224 |
Official URL: | http://reia.es/REIA304ME.pdf |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 14 Jul 2015 07:18 |
Last Modified: | 31 May 2019 15:15 |