Full text
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (5MB) |
Téllez Gunsch, Leonardo (2016). Plan de Negocio de Alud Records. Thesis (Master thesis), E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM).
Title: | Plan de Negocio de Alud Records |
---|---|
Author/s: |
|
Contributor/s: |
|
Item Type: | Thesis (Master thesis) |
Masters title: | Consultoría y Gestión de Empresas |
Date: | June 2016 |
Subjects: | |
Faculty: | E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM) |
Department: | Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (5MB) |
Alud Records es un sello discográfico independiente, que nace de la pasión de su fundador por la música electrónica. Su objetivo es la edición de música producida por artistas que sean capaces con sus trabajos de generar en los oyentes, experiencias y emociones, a través del equilibrio entre la música de escucha y de club, y dentro de un estilo en crecimiento entre la música ambient y experimental, en el que actualmente no hay grandes competidores o sellos referentes en este mercado de nicho. Las referencias editadas bajo el sello serán tanto en formato físico en vinilo, aprovechando el repunte de sus ventas, y en formatos digitales, a través de descargas digitales y disponibilidad en los principales canales de streaming. Alud Records es creado en un momento en el que la industria musical se encuentra en una fase de profundo cambio con motivo de su digitalización, y en la que se presentan grandes oportunidades gracias a una amplia oferta de artistas con potencial, debido a la democratización de internet y del acceso a todo tipo de instrumentos, máquinas, hardware y software de producción musical. En este plan de negocio se analiza: El contexto general de la industria de la música, tanto en sus formas de consumo como en los formatos demandados, y un análisis de la principal competencia. La estrategia del sello discográfico y sus objetivos, con una propuesta de valor orientada a la calidad de los productos finales con diseños innovadores. El plan de marketing y ventas que nos facilite alcanzar a nuestro público objetivo a través de nuestra promoción, presencia en los principales retailers especializados y disponibilidad online para nuestro cliente final. El plan de implementación como base a seguir para cada una de las referencias del sello discográfico alineadas con los puntos anteriores. El plan financiero con hipótesis de ingresos y gastos, y la presentación de proyecciones de distintos escenarios económicos con un horizonte a cuatro años. Y finalmente, un breve análisis de los principales riesgos y acciones asociadas.---ABSTRACT---Alud Records is an independent record label, born out of its founder’s passion for electronic music. Its goal is the edition of music produced by artists that are able to generate in their listeners, experiences and emotions, through the balance between “easy listening music” (or “music to listen”) and “club-oriented” music, and positioned in a growing musical style between ambient and experimental, in which nowadays there aren’t big competitors or record labels as referents in this niche market. The releases under the record label will be edited in vinyl physical format, taking advantage of the upturn of its sales, and in digital formats, through digital downloads and availability in the main streaming channels. Alud Records is created in a moment when the music industry is in a deep changing phase motivated by its digitalization, and in which big opportunities appear thanks to a wide range of artists with potential, arising from the democratization of the internet and the access to all kind of instruments, machines, hardware and musical production software. In this business plan we will present: The general context of the music industry, from both the consumption forms and demanded formats perspectives, and an analysis of main competitors. The record label strategy and its goals, with a value proposal oriented to final products quality and innovative design. The marketing and sales plan to reach our target customer through promotion, presence in main specialized retailers and online availability for our customers. The implementation plan as a path to follow in each record title release aligned with the previous points. The financial plan with income and expenses hypothesis, and the presentation of different scenarios of a four-year economic forecast. And finally, a brief analysis of the principal risks and associated actions to address them.
Item ID: | 42655 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/42655/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:42655 |
Deposited by: | Biblioteca Facultad de Informatica |
Deposited on: | 11 Jul 2016 11:38 |
Last Modified: | 11 Nov 2016 06:35 |