Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (624kB) | Preview |
Argüelles Álvarez, Irina, Martínez Nuñez, Margarita ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4135-5735, García Hernando, Ana Belén
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0571-9914, Da Silva Fariña, Antonio
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3737-743X, Mouronte López, Mary Luz and González Martín, María Magdalena
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5209-5641
(2015).
Aprendizaje asistido por dispositivos móviles: UP2B2.
In: "III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015", 14/10/2015 - 16/10/2015, Madrid. ISBN 978-84-608-2907-2. pp. 359-382.
Title: | Aprendizaje asistido por dispositivos móviles: UP2B2 |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Presentation at Congress or Conference (Article) |
Event Title: | III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015 |
Event Dates: | 14/10/2015 - 16/10/2015 |
Event Location: | Madrid |
Title of Book: | La sociedad del aprendizaje. Actas del III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015 |
Date: | October 2015 |
ISBN: | 978-84-608-2907-2 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Aprendizaje asistido por dispositivos móviles, gamificación, nivel B2 (Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas-MCERL), inglés como lengua extranjera. Mobile assited language learning, gamification, B2 level (Common European Framework of Reference for Languages), English as a foreign language. |
Faculty: | E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM) |
Department: | Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (624kB) | Preview |
Este trabajo se enmarca en el enfoque denominado Mobile Assisted Language Learning (MALL) y presenta un prototipo de juego de preguntas y respuestas de opción múltiple que revisa la gramática, el vocabulario y el uso de la lengua inglesa del nivel B2 (Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas-MCERL).
La aplicación se caracteriza por presentar una componente de gamificación cuyo objetivo es motivar a los estudiantes a que la usen mediante un sistema de puntuación que los sitúa en un ranking global
y que considera tanto los aciertos de cada uno como el tiempo en completar los tests. Se definen distintos índices para la monitorización de la plataforma e indicadores tanto de carácter cualitativo como cuantitativo para la medida de los resultados.
ABSTRACT
This work is framed within the approach called Mobile Assisted Language Learning (MALL) and presents a game prototype consisting of multiple choice questions and answers that assess the
grammar, vocabulary and the use of the English language at level B2 according to the Common European Framework of Reference for Languages. The application is characterized by a strong gamification component that aims to motivate the students using it. Therefore, response time, correct answers and a ranking with the punctuation centre the most prominent aspects related to its playability. Different indexes are defined for the monitoring of the platform as well as qualitative and quantitative indicators for the study of the results.
Item ID: | 45037 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/45037/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:45037 |
Official URL: | http://www.cinaic.com/ |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 26 Apr 2017 14:44 |
Last Modified: | 26 Apr 2017 14:44 |