Introduction to IBM’s Watson and its services

Fernández Ortega, Luis (2018). Introduction to IBM’s Watson and its services. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Introduction to IBM’s Watson and its services
Author/s:
  • Fernández Ortega, Luis
Contributor/s:
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería del Software
Date: 2018
Subjects:
Freetext Keywords: Sistema cognitivo
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Inteligencia Artificial
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of TFG_LUIS_FERNANDEZ_ORTEGA.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

En este proyecto fin de grado se presenta la plataforma Watson de IBM, un sistema cognitivo nacido para dar respuesta a la necesidad de procesar la información escrita en lenguaje natural. En este proyecto se plantea una introducción a los conceptos fundamentales de Watson, una descripción de los servicios que lo componen y algunos de los casos de uso en los que pueden aplicarse; haciendo especial hincapié en el desarrollo de asistentes virtuales. En concreto, este proyecto tratará de proporcionar una solución al problema de la saturación de los buzones de dudas; centrándose para ello en el del Departamento de Prácticas de esta escuela (la Etsisi).
Dicha solución ha sido desarrollada para desplegarse en la nube IBM Cloud (anteriormente conocida como Bluemix); haciendo uso de los distintos entornos de desarrollo necesarios, e integrada mediante Node-RED. Este documento se ha estructurado de la siguiente forma: En primer lugar, se presenta una breve historia de Watson. A continuación, se detalla cada uno de sus servicios junto con una breve descripción de los mismos. Después se estudia con mayor profundidad el servicio Watson Assistant (sobre el que se basa la solución propuesta). Finalmente, se plantean una serie de conclusiones, así como los posibles caminos que se pueden seguir en desarrollo de la solución.
Abstract:
This Grade Final Project presents the IBM Watson Platform, a cognitive system born to fulfil the need of processing information written in natural language. This project offers an introduction to the basic concepts of Watson, a brief description of its services and some use cases which can be solved using one or more of them; making special remark on the development of virtual assistants. Specifically, this project will try to purpose a solution to the saturation problem present in many virtual mailboxes, focusing on the mailbox of the Department for Academic Practices of the Etsisi. The mentioned solution has been developed to be deployed on the IBM Cloud (formerly known as Bluemix); making use of several of the development environments offered by IBM, and using Node Red to integrate the whole solution. This document has been structured according to the following guidelines: First comes a brief history of Watson; followed by a list of its services. After that, comes a detailed study of the service Watson Assistant (upon which is based the practical case). Lastly, a series of conclusions accompany the options for continuing the project in the future.

More information

Item ID: 51895
DC Identifier: https://oa.upm.es/51895/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:51895
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 08 Aug 2018 07:42
Last Modified: 12 Dec 2018 12:50
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM