Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (8MB) | Preview |
![]() |
Archive (ZIP) (Anexos)
- Users in campus UPM only
Download (31MB) |
Béjar Muñoz, Sonia and Sánchez Velázquez, María (2018). Aplicación web y móvil para dar soporte a la enseñanza. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.
Title: | Aplicación web y móvil para dar soporte a la enseñanza |
---|---|
Author/s: |
|
Contributor/s: |
|
Item Type: | Final Project |
Degree: | Grado en Ingeniería del Software |
Date: | July 2018 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Ayudas educativas Desarrollo web Aplicaciones para móviles |
Faculty: | E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM) |
Department: | Sistemas Informáticos |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (8MB) | Preview |
![]() |
Archive (ZIP) (Anexos)
- Users in campus UPM only
Download (31MB) |
En este proyecto de fin de grado se ha realizado el análisis, diseño y desarrollo de una plataforma de apoyo a la enseñanza. Consistirá en una página web para profesores, una aplicación móvil para alumnos y una página web de alumnos que formará parte de un proyecto posterior. Por un lado, esta plataforma permitirá a los profesores gestionar asignaturas. Dentro de una asignatura, podrá dar de alta a alumnos además de dar acceso a otros profesores. Todos los profesores con acceso a una asignatura podrán subir apuntes para compartir con los estudiantes. Por otro lado, los alumnos que se creen un perfil en BrainWar, aparte de poder acceder al contenido de las asignaturas a las que pertenezcan, dispondrán de funcionalidades para facilitar el estudio en grupo y el trabajo en equipo como la creación de grupos de estudio y de quedadas. Lo que nos diferencia de otras plataformas educativas, es la incorporación de cuestionarios a tiempo real, los cuales permiten a los profesores evaluar y reforzar conocimientos de una forma diferente y amena. Además, los alumnos podrán practicar por su cuenta en cualquier momento respondiendo preguntas creadas por los profesores. Como resultado de este trabajo se obtiene una herramienta con un diseño intuitivo y atractivo que utiliza las tecnologías actuales para promover la educación. Gracias a este diseño, está plataforma está orientada tanto a niños como a adultos y podría utilizarse en cualquier centro docente, como universidades, academias, colegios, etc...
Abstract:
In this final degree project, it has been carried out the analysis, design and development of a platform to support teaching. It consists of a web page for teachers, a mobile application for students, and a web page for students whose development it will take part of a later project. On the one hand, this platform will allow teachers to manage subjects. Within a subject, they will be able to register students as well as provide access to teachers. All teachers with access to a subject can upload notes which will be shared with students. On the other hand, students, who have a BrainWar account, in addition to access subject content, can use our features to make easier teamwork like study groups and meetings creation. What makes us stand out from other platforms to support teaching is the use of real time questionnaires which allow teachers to evaluate and reinforce knowledge in a different and pleasant way. Moreover, students will be able to practice on their own anytime answering questions that will be created by teachers. As a result of this work, we obtain a tool with an attractive and intuitive design that uses current technologies to promote education. Thanks to its design, BrainWar is aimed at both children and adults and could be used in any teaching centre, such as universities, academies, schools, etc ...
Item ID: | 52073 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/52073/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:52073 |
Deposited by: | Biblioteca Universitaria Campus Sur |
Deposited on: | 07 Sep 2018 06:40 |
Last Modified: | 07 Sep 2018 06:40 |