Full text
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) |
Navarro Martínez, Héctor and García-Badell Delibes, Guillermo (2017). Buscas a Roma en Roma ¡Oh peregrino! Imagen de la Roma antigua en la moda actual. "Diseño de Moda. Teoría e historia de la indumentaria" ; pp. 63-73. ISSN 2444-8370.
Title: | Buscas a Roma en Roma ¡Oh peregrino! Imagen de la Roma antigua en la moda actual |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Article |
Título de Revista/Publicación: | Diseño de Moda. Teoría e historia de la indumentaria |
Date: | 2017 |
ISSN: | 2444-8370 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Arquitectura singular; Ciudades singulares; Roma; Marketing; Moda = Singular architecture; singular cities; Roma; marketing; fashion |
Faculty: | E.T.S. Arquitectura (UPM) |
Department: | Composición Arquitectónica |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (3MB) |
Viajar es en sí mismo una aventura en la que, cada vez que descubrimos una nueva ciudad, nos sorprendemos al comprobar que está muy lejos de ser lo que habíamos esperado. De hecho, contrariamente a lo que podríamos suponer, cuanto más famoso es un destino, más expectativas tenemos acerca del mismo y mayor puede ser la sorpresa. El principio de “anclaje y ajuste” explica, desde el ámbito del Marketing, cómo los decisores necesitan siempre alguna referencia inicial antes de hacer cualquier valoración. Para tomar una mejor decisión, ese “anclaje” debe adaptarse, “ajustarse” durante el proceso. Este principio sirve entonces, para explicar por qué las ciudades pueden servir de referencia para comunicar un determinado mensaje, y para introducir una reflexión acerca de qué simboliza realmente Roma y cómo ese símbolo se utiliza actualmente en comunicación de moda. ----------ABSTRACT---------- Traveling is an adventure in itself in which, every time we reach a new city, we are surprised checking that reality does not correspond to our expectations. In fact, and contrary to common sense, the more a city is famous, the bigger we would be surprised by visiting it. “Anchoring and adjustment” in Marketing, explains how decision makers needs some reference before doing any valuation. To take better decisions, the previous “anchor” must be adapted, “adjusted” during the process. Therefore, anchor and adjustment principle can explain why cities serve as reference in marketing strategies. Moreover, this marketing principle introduces a reflection on what Rome actually symbolizes, and how this symbol is used in fashion communication.
Item ID: | 53527 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/53527/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:53527 |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 21 Jan 2019 11:18 |
Last Modified: | 21 Jan 2019 11:18 |