Full text
|
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (232kB) | Preview |
Martín Rubio, Irene and Andina de la Fuente, Diego and Méndez, Ana and Gascó, Gabriel and Gómez, Dulce and Fabregat Sisto, Joaquin Angel and Antón Corrales, José Manuel and Grau, Juan and Moratiel Yugueros, Ruben and Saa Requejo, Antonio and Tarquis Alfonso, Ana Maria (2018). Estilo cognitivo hacia la innovación de los estudiantes: un estudio piloto en la ETSIDI-UPM. In: "XXVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET)", 25/06/2018 - 27/06/2018, Gijón, España. ISBN Oviedo. pp. 1087-1090.
Title: | Estilo cognitivo hacia la innovación de los estudiantes: un estudio piloto en la ETSIDI-UPM |
---|---|
Author/s: |
|
Item Type: | Presentation at Congress or Conference (Other) |
Event Title: | XXVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas (CUIEET) |
Event Dates: | 25/06/2018 - 27/06/2018 |
Event Location: | Gijón, España |
Title of Book: | Libro de Actas del XXVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas |
Título de Revista/Publicación: | XXVI Congreso Nacional CUIEET |
Date: | 2018 |
ISBN: | Oviedo |
ISSN: | 978-84-17445-02-7 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Innovación; Teoría Kirton; Colaboración = Innovation; Kirton Theory; collaboration |
Faculty: | E.T.S.I. Diseño Industrial (UPM) |
Department: | Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
|
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (232kB) | Preview |
(SPA)Realizamos un estudio de los estilos cognitivos de nuestros estudiantes para entender su forma de innovar y colaborar para alcanzar dicha innovación. Para ello, primero, resumimos el inventario de la Teoría de Kirton Adaptador- Innovador (KM), y segundo, se lo aplicamos a nuestros estudiantes (más innovador o adaptador) en UPM. Aquí presentamos un estudio piloto llevado a cabo en ETSIDI (Escuela Técnica Superior Ingeniería y Diseño Industrial). (ENG)We study of the cognitive styles of our students to understand their process of collaboration and innovation. First, we summarize the inventory of the Kirton's adaptor-innovator Theory (KM), and second, we apply our test, to our students at UPM. In this work, we present a pilot study carried out at ETSIDI (School of Engineering and Industrial Design).
Item ID: | 55025 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/55025/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:55025 |
Official URL: | http://hdl.handle.net/10651/47930 |
Deposited by: | Memoria Investigacion |
Deposited on: | 10 Jun 2019 16:11 |
Last Modified: | 06 Nov 2020 08:05 |