Concurso de fotografía y video : una experiencia en la ETSAM-UPM = Photography and video competition : an experience at ETSAM-UPM

Giménez Molina, Carmen, Rodríguez Pérez, Manuel and Pérez González, Marlix (2018). Concurso de fotografía y video : una experiencia en la ETSAM-UPM = Photography and video competition : an experience at ETSAM-UPM. In: "VI Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'18)", 22 y 23 de Noviembre de 2018, Escuela de Ingeniería y Arquitectura de Zaragoza. ISBN 978-84-9880-722-6. pp. 519-527. https://doi.org/10.5821/jida.2018.5512.

Description

Title: Concurso de fotografía y video : una experiencia en la ETSAM-UPM = Photography and video competition : an experience at ETSAM-UPM
Author/s:
  • Giménez Molina, Carmen
  • Rodríguez Pérez, Manuel
  • Pérez González, Marlix
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: VI Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'18)
Event Dates: 22 y 23 de Noviembre de 2018
Event Location: Escuela de Ingeniería y Arquitectura de Zaragoza
Title of Book: VI Jornadas sobre Innovación Docente en Arquitectura (JIDA'18)
Date: 2018
ISBN: 978-84-9880-722-6
Subjects:
Freetext Keywords: Fotografía y video; aprendizaje experiencial; visión global; evaluación de competencias transversales = Photography and video; experiential learning; global vision; evaluation of transversal competences
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Construcción y Tecnología Arquitectónica
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of INVE_MEM_2018_296726.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

El elevado número de contenidos a impartir en cada una de las asignaturas de grado implica que, en la mayor parte de las ocasiones, los alumnos presenten dificultades para correlacionar distintos tipos de materias en el ejercicio profesional. Sin embargo, dicha tarea es fundamental para garantizar el entendimiento y las interrelaciones existentes. Para atender a esta necesidad, desde la Escuela de Arquitectura de la UPM y en el marco del Proyecto de Innovación Educativa TRAINCO (la TRansversalidad entre las INstalaciones y la COnstrucción en la arquitectura), llevada a cabo durante el cuatrimestre de primavera del año lectivo 2017-2018, se plantea como reto aunar dos de las disciplinas que enriquecen un proyecto arquitectónico: construcción e instalaciones, contando con la participación de tres asignaturas. Para abordarlo se ha recurrido a una de las metodologías de aprendizaje que consideramos más interesante y sugerente: el aprendizaje experiencial mediante un concurso de fotografía y video. ---------- ABSTRACT---------- The high number of contents to be taught in each of the different undergraduate subjects means that, in most cases, students have difficulties in correlating different types of subjects in their professional practice. In order to attend this problem, from the School of Architecture of the UPM and within the framework of the Educational Innovation Project TRAINCO (the TRANsversality between the Facilities and the Architecture in Architecture), carried out during the fourth semester of spring of the 2017-2018 school year, the challenge is to combine two of the disciplines that define and enrich an architectural project: construction and facilities, with the participation of three subjects. To address this, we have resorted to one of the learning methodologies that we consider most interesting and suggestive: experiential learning through a photography and video contest.

More information

Item ID: 55496
DC Identifier: https://oa.upm.es/55496/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:55496
DOI: 10.5821/jida.2018.5512
Official URL: https://upcommons.upc.edu/handle/2117/124504
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 20 Jun 2019 07:11
Last Modified: 20 Jun 2019 07:11
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM