El barrio como espacio de aprendizaje: estrategias de diseño

Moreno Tejera, María Teresa (2018). El barrio como espacio de aprendizaje: estrategias de diseño. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. Arquitectura (UPM), Madrid, ES.

Description

Title: El barrio como espacio de aprendizaje: estrategias de diseño
Author/s:
  • Moreno Tejera, María Teresa
Contributor/s:
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Fundamentos de la Arquitectura
Date: 2018
Subjects:
Freetext Keywords: espacio público, aprendizaje, estrategias de diseño, public space, learning, design strategies
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Urbanística y Ordenación del Territorio
Creative Commons Licenses: None

Full text

[thumbnail of TFG_Moreno_Tejera_MariaTeresa.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (5MB) | Preview

Abstract

Se entiende el espacio público como aula de aprendizaje y lugar de encuentro y relación con el entorno y con los demás. Se establecen claves y estrategias para conseguir un diseño de calidad que favorezcan la libre apropiación del espacio público por parte del usuario y fomentar el aprendizaje en él, así como los valores fundamentales para la convivencia.
Public space is understood as a classroom for learning and a place of encounter and relationship with the environment and with others. Keys and strategies are required to achieve a quality design that favors the free appropriation of public space by the user and encourage learning in it, as well as the fundamental values for coexistence.

More information

Item ID: 56451
DC Identifier: https://oa.upm.es/56451/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:56451
Deposited by: Mª Teresa Moreno Tejera
Deposited on: 17 Sep 2019 05:56
Last Modified: 17 Sep 2019 05:56
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM