Estudio del motor de juegos UDK 4 como herramienta de visualización científica

Álvarez Haro, Javier (2016). Estudio del motor de juegos UDK 4 como herramienta de visualización científica. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Estudio del motor de juegos UDK 4 como herramienta de visualización científica
Author/s:
  • Álvarez Haro, Javier
Contributor/s:
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: June 2016
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of TFG_JAVIER_ALVAREZ_HARO.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (5MB) | Preview

Abstract

En este documento se realiza un análisis de viabilidad de la utilización del motor de videojuegos Unreal Engine 4 (UE4) en el diseño e implementación de herramientas de visualización científica, orientadas principalmente a las necesidades del proyecto Human Brain Project (HBP). El presente documento se compone de tres bloques: El bloque 1 consta de una introducción a la visualización científica y al motor de juegos UE4, centrándonos en las áreas del motor que tienen impacto en los objetivos propuestos. En el bloque 2 se hace una descripción del diseño e implementación de la herramienta de análisis. El bloque concluirá con una batería de pruebas y demostraciones de la herramienta implementada detallando sus principales características. En último lugar en el bloque 3 se hace una valoración del motor de juegos UE4 para el desarrollo de herramientas de visualización científica desde distintos puntos de vista, como la eficiencia en el tiempo de implementación y comparación con otras alternativas.---ABSTRACT---A viability analysis about the use of the Unreal Engine 4 (UE4), a videogame engine, is done in this document. What is analyzed here is the design and the implementation of a set of tools of scientific visualization, mainly oriented to the needs of the Human Brain Project (HBP). The present document is compounded by three parts: The former one consists of an introduction to the scientific visualization and to the game engine UE4, focusing on the areas that are more related to the objectives that had been proposed. A description of the design and implementation of the analysis tool is made in the second part. This part concludes with a set of tests and demonstrations of the implemented tool, detailing its main features. Finally, an evaluation of the use of the game engine UE4 for the development of scientific visualization tools is made in the third part. This evaluation is made from different points of view, such as the efficiency of the time of implementation or the comparison with other options.

More information

Item ID: 58007
DC Identifier: https://oa.upm.es/58007/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:58007
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 13 Feb 2020 12:26
Last Modified: 13 Feb 2020 12:26
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM