Building an Architectural Model linked to Nature: A New Teaching and Learning Strategy = Construcción de un modelo arquitectónico vinculado a la Naturaleza:Una nueva estrategia de docencia y aprendizaje.

García Sánchez, Carmen (2020). Building an Architectural Model linked to Nature: A New Teaching and Learning Strategy = Construcción de un modelo arquitectónico vinculado a la Naturaleza:Una nueva estrategia de docencia y aprendizaje.. "Advances In Building Education, Innovación Educativa en Edificación", v. 4 (n. 1); pp. 73-90. ISSN 2530-7940. https://doi.org/10.20868/abe.2020.1.4417.

Description

Title: Building an Architectural Model linked to Nature: A New Teaching and Learning Strategy = Construcción de un modelo arquitectónico vinculado a la Naturaleza:Una nueva estrategia de docencia y aprendizaje.
Author/s:
  • García Sánchez, Carmen
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: Advances In Building Education, Innovación Educativa en Edificación
Date: 30 April 2020
ISSN: 2530-7940
Volume: 4
Subjects:
Freetext Keywords: Architectural Design; Educative Innovation; Gamification; Flipped Classroom; Design Thinking; Diseño Arquitectónico; Innovación Educativa; Gamificación; Aula Invertida; Pensamiento de Diseño
Faculty: E.T.S. Arquitectura (UPM)
Department: Proyectos Arquitectónicos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of Building_Architectural_Linked_Nature_Teaching_Learning_Strategy_Garcia_Sanchez P.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

Innovative teaching and learning methodologies challenge conventional architectural design education for improved students´ creativity, knowledge, skills and competences. These new strategies can improve students´ engagement, motivation, and attainment, but they also demand a teaching team´s great effort and are linked to a set of difficulties. This article analyses and unfolds the keys of an innovative teaching project proposal conceived as a workshop, which promotes Nature´s interaction with the architecture of the future. The proposal has been devised and planned by me to be developed as a lecturer and postdoctoral researcher, at an Architecture Research and Educational Institution. The project, where the classroom is understood as an architectural laboratory in which the meeting between the subjects Architectural Design and Building Construction takes place, integrates a variety of innovative education methodologies: Gamification, Flipped Classroom, Learning Based on Challenges, Design Thinking and Collective Intelligence. Through it, architecture students are able to improve their creativity and achieve diverse knowledge, strengths and complementary skills. This offers resources for innovative teaching good practice and implementation, to facilitate innovation at the classroom level. It presents tools to overcome the challenges facing innovative learning models in Architecture education. Above all, it aims to foster innovation in architectural design education by empowering and inspiring teachers and other education staff to use innovative teaching methods while sharing best practices and experiences.

Las metodologías innovadoras de educación y aprendizaje desafían la educación convencional del diseño arquitectónico para mejorar la creatividad, el conocimiento, las habilidades y las competencias de los estudiantes de arquitectura. Estas nuevas estrategias pueden mejorar el compromiso, la motivación y los resultados de los estudiantes, además de lograr la permanencia en el tiempo de lo aprendido. Sin embargo, exigen un gran esfuerzo por parte del equipo docente e implican un conjunto de dificultades. Este artículo analiza y revela las claves de una propuesta de proyecto de innovación educativa concebido como taller, que promueve la interacción con la Naturaleza de las arquitecturas del futuro. La misma ha sido ideada por mí para ser desarrollada como profesora e investigadora postdoctoral en una Institución de Educación e Investigación de la Arquitectura. El proyecto, donde el aula se entiende como un laboratorio arquitectónico lugar de encuentro entre las asignaturas de Diseño Arquitectónico y Construcción de Edificios, integra una variedad de metodologías educativas innovadoras: Gamificación, Aula Invertida, Aprendizaje Basado en Retos, Pensamiento de Diseño e Inteligencia Colectiva. A través de él los estudiantes de arquitectura son capaces de mejorar su creatividad y adquirir diversos conocimientos, fortalezas y habilidades complementarias. Este ofrece recursos para la buena práctica e implementación de la innovación educativa, para facilitar la innovación a nivel del aula. Presenta herramientas para superar los desafíos que enfrentan los modelos de aprendizaje innovadores en la educación de Arquitectura. Pero sobre todo fomenta la innovación en la educación del diseño arquitectónico al empoderar e inspirar a los profesores y otros miembros del personal educativo, para que utilicen métodos de enseñanza innovadora mientras comparten su mejor praxis y experiencia.

More information

Item ID: 62696
DC Identifier: https://oa.upm.es/62696/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:62696
DOI: 10.20868/abe.2020.1.4417
Official URL: http://polired.upm.es/index.php/abe/article/view/4...
Deposited by: Srta. Carmen García Sánchez
Deposited on: 26 Jun 2020 08:13
Last Modified: 26 Jun 2020 08:13
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM