Dynamics of service innovation management and co-creation in firms in the digital economy sector = Dinámica de la gestión de la innovación de servicios y co-creación en empresas del sector economía digital

Hidalgo Nuchera, Antonio and Herrera González, Rafael (2019). Dynamics of service innovation management and co-creation in firms in the digital economy sector = Dinámica de la gestión de la innovación de servicios y co-creación en empresas del sector economía digital. "Contaduría y Administración", v. 64 (n. 1 Esp); pp. 1-19. ISSN 2448-8410. https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2018.1802.

Description

Title: Dynamics of service innovation management and co-creation in firms in the digital economy sector = Dinámica de la gestión de la innovación de servicios y co-creación en empresas del sector economía digital
Author/s:
  • Hidalgo Nuchera, Antonio
  • Herrera González, Rafael
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: Contaduría y Administración
Date: 2019
ISSN: 2448-8410
Volume: 64
Subjects:
Freetext Keywords: services; innovation management; co-creation; digital economy; ICT = Innovación; servicios; gestión de la innovación; co-creación; economía digital; TIC
Faculty: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Department: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (656kB) | Preview
[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (778kB) | Preview

Abstract

This paper analyzes the process of innovation management in the ICT sector that is framed in the context of the digital economy, with special emphasis on the co-creation activities carried out by companies. Taking as a starting point the main theoretical considerations on innovation in services, a six-phase innovation model based on the TEMAGUIDE model is proposed, which incorporates two new phases, one related to the management of human resources and the other relative to the capacity of co-creation. The results obtained show that the aggregation of value requires to carry out co-creation processes where different actors are involved = En este trabajo se analiza el proceso de la gestión de innovación en el sector TIC que se enmarca en el contexto de la economía digital, prestando especial énfasis en las actividades de co-creación que realizan las empresas. Tomando como punto de partida las principales consideraciones teóricas sobre la innova-ción en servicios se plantea un modelo de innovación de seis fases basado en el modelo TEMAGUIDE, al cual se le incorporan dos nuevas fases, una relativa a la gestión de los recursos humanos y otra relativa a la capacidad de co-creación. Los resultados obtenidos ponen de relieve que la agregación de valor requiere de realizar procesos de co-creación en donde se involucren diferentes actores.

More information

Item ID: 63731
DC Identifier: https://oa.upm.es/63731/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:63731
DOI: 10.22201/fca.24488410e.2018.1802
Official URL: http://www.cya.unam.mx/index.php/cya/article/view/1802
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 16 Oct 2020 14:38
Last Modified: 18 Mar 2021 17:27
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM