Implantación de un CRM Salesforce

Peláez Cuenca, José Álvaro (2020). Implantación de un CRM Salesforce. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Implantación de un CRM Salesforce
Author/s:
  • Peláez Cuenca, José Álvaro
Contributor/s:
  • Sánchez Sánchez, José Luis
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería de Computadores
Date: July 2020
Subjects:
Freetext Keywords: Customer Relationship Management (CRM)
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of TFG_JOSE_ALVARO_PELAEZ_CUENCA.pdf] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (2MB)

Abstract

Este trabajo se basa en la implantación de un gestor CRM para una compañía aseguradora usando la herramienta Salesforce, por lo que más adelante explicaré primero que es un CRM y luego explicaré que es Salesforce y como funciona en nuestra implantación. Hay dos grandes ramas dentro de Salesforce, Sales, enfocada a la captación y gestión de clientes y Service, enfocada a dar servicio a estos clientes, a través de casos que el propio usuario puede abrir. La idea de está implantación es tener un sistema cloud, enfocado en la rama de Sales, para administrar los datos de los clientes, sus pólizas y siniestros y la generación de nuevas oportunidades para clientes potenciales o candidatos a serlo.

Abstract:

This project is based on the implementation of a CRM manager for an insurance company using Salesforce tool, so I will explain later what a CRM is and then explain what Salesforce is and how it works in our implementation. There are two major branches within Salesforce, Sales, focused on attract customers and management customers, Service however is focused on serving these customers, through cases that the user can open. The idea of this implementation is to have a cloud system, focused on the Sales branch, to manage customer data, their policies and claims and the generation of new opportunities for potential clients or leads.

More information

Item ID: 63790
DC Identifier: https://oa.upm.es/63790/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:63790
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 14 Sep 2020 13:50
Last Modified: 21 Nov 2022 12:15
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM