Full text
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (2MB) |
Peláez Cuenca, José Álvaro (2020). Implantación de un CRM Salesforce. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.
Title: | Implantación de un CRM Salesforce |
---|---|
Author/s: |
|
Contributor/s: |
|
Item Type: | Final Project |
Degree: | Grado en Ingeniería de Computadores |
Date: | July 2020 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Customer Relationship Management (CRM) |
Faculty: | E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM) |
Department: | Sistemas Informáticos |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
![]() |
PDF
- Users in campus UPM only
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (2MB) |
Este trabajo se basa en la implantación de un gestor CRM para una compañía aseguradora usando la herramienta Salesforce, por lo que más adelante explicaré primero que es un CRM y luego explicaré que es Salesforce y como funciona en nuestra implantación. Hay dos grandes ramas dentro de Salesforce, Sales, enfocada a la captación y gestión de clientes y Service, enfocada a dar servicio a estos clientes, a través de casos que el propio usuario puede abrir. La idea de está implantación es tener un sistema cloud, enfocado en la rama de Sales, para administrar los datos de los clientes, sus pólizas y siniestros y la generación de nuevas oportunidades para clientes potenciales o candidatos a serlo.
Abstract:
This project is based on the implementation of a CRM manager for an insurance company using Salesforce tool, so I will explain later what a CRM is and then explain what Salesforce is and how it works in our implementation. There are two major branches within Salesforce, Sales, focused on attract customers and management customers, Service however is focused on serving these customers, through cases that the user can open. The idea of this implementation is to have a cloud system, focused on the Sales branch, to manage customer data, their policies and claims and the generation of new opportunities for potential clients or leads.
Item ID: | 63790 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/63790/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:63790 |
Deposited by: | Biblioteca Universitaria Campus Sur |
Deposited on: | 14 Sep 2020 13:50 |
Last Modified: | 21 Nov 2022 12:15 |