Full text
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (23MB) | Preview |
Aguirre Pascual, Gabriel (2021). Skate & Destroy, conflicto y posible conciliación entre skate y ciudad. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. Arquitectura (UPM).
Title: | Skate & Destroy, conflicto y posible conciliación entre skate y ciudad |
---|---|
Author/s: |
|
Contributor/s: |
|
Item Type: | Final Project |
Degree: | Grado en Fundamentos de la Arquitectura |
Date: | June 2021 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Skate; Spot; Grind; Peatones; Conciliación; Conflicto; Pedestrians; Conciliation; Conflict |
Faculty: | E.T.S. Arquitectura (UPM) |
Department: | Construcción y Tecnología Arquitectónica |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
Preview |
PDF
- Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (23MB) | Preview |
La cultura del “skate” es prácticamente desconocida para los que no han patinado jamás, pero en realidad se trata de un colectivo bastante extenso que utiliza las mismas ciudades que el resto, y lo hace de forma radicalmente opuesta. Mientras los peatones emplean cada elemento urbano como se supone que debe ser usado, aquellos que patinan parecen ignorar todo convenio social que exista y mientras, buscan convertir la ciudad en su propio “skatepark”. Los “spots” son aquellos lugares que los “skaters” han considerado mejores para patinar fuera de las pistas. Así que en este trabajo se intentará analizar qué factores predisponen a ciertas ubicaciones para convertirse en un “spot”, la relación entre los peatones y los “skaters” en dichas ubicaciones, intentar entender por qué sucede este fenómeno e investigar si podría darse una conciliación entre el tráfico peatonal y el normal funcionamiento de la ciudad con la integración de una disciplina que hoy por hoy ocupa casi exclusivamente espacios abandonados ,zonas en desuso y elementos urbanos que no han conseguido cumplir con la función con la que habían sido proyectados.
The “skate” culture is mostly unknown for those who have never skated, but it’s actually a quite large collective which uses the same cities the rest does, and it does it the opposite way. While the pedestrians use each urban element as it’s supossed to be used, those who skate aparently ignore every social agreement that exists, and mindwhile, they seek to make the city into their own skatepark. The “spots” are those places the skaters have considered to be the best ones for skateboarding outside the skateparks. So this research will try to analyze the factors that prejudice those locations to turn into a “spot”, the relatioship between the pedestrians route and the skaters on those locations, try to figure out why does this situatio happen and investigate if there could be a conciliation between the pedestrians route and the cities normal running while including a discipline that now at day does nearly only take up abandoned places, disused areas and and urban elements that have failed to fulfil the purpose they were designed for.
Item ID: | 67771 |
---|---|
DC Identifier: | https://oa.upm.es/67771/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:67771 |
Deposited by: | Biblioteca ETS Arquitectura |
Deposited on: | 18 Jul 2021 14:32 |
Last Modified: | 20 Sep 2021 22:30 |