Agenda digital para centros educativos de educación infantil

Coronado Castro, Pablo (2021). Agenda digital para centros educativos de educación infantil. Thesis (Master thesis), E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM).

Description

Title: Agenda digital para centros educativos de educación infantil
Author/s:
  • Coronado Castro, Pablo
Contributor/s:
Item Type: Thesis (Master thesis)
Masters title: Ingeniería Web
Date: June 2021
Subjects:
Freetext Keywords: Tecnología Scrum; Educación infantil; Metodologías ágiles
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of TESIS_MASTER_PABLO_CORONADO_CASTRO.pdf] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (4MB)
[thumbnail of TESIS_MASTER_PABLO_CORONADO_CASTRO_ANEXOS.zip] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (2MB)

Abstract

De la necesidad de actualizar y facilitar la actividad docente en los centros educativos de educación infantil, nace esta propuesta de agenda digital. Con ella se pretende sustituir los medios de comunicación habituales entre los docentes y las familias. La agenda digital es una herramienta ideal para gestionar los centros educativos, ya que permite a los docentes administrar la información de los alumnos de forma sencilla y eficiente. Mediante esta aplicación se podrá controlar la asistencia, publicar anuncios relevantes para las familias, enviar notas de forma directa entre docentes y familias, y configurar hitos diarios que puedan alcanzar los alumnos, siendo estos visibles para las familias. El sistema se basa en un modelo de roles de usuario entre los que encontramos administradores, docentes y familias. Cada uno de los usuarios que usan la aplicación deben de estar autenticados y podrán realizar distintas operaciones dependiendo del rol que tengan. Este proyecto se centra en el diseño y desarrollo del sistema citado bajo el marco de la metodología ágil Scrum, detallando las distintas actividades que la caracterizan y analizando los resultados obtenidos.

Abstract:

From the need to update and facilitate the teaching activity in early childhood education centers, this proposal for a digital agenda was born. It is intended to replace the usual means of communication between teachers and families. A digital agenda is an ideal tool for managing educational centers, as it allows teachers to manage student information simply and efficiently. Through this application, it will be possible to control attendance, publish relevant announcements for families, send notes directly between teachers and families, and configure daily milestones that students can reach, which will be visible to families. The system is based on a model of user roles including administrators, teachers, and families. Each of the users using the application must be authenticated and can perform different operations depending on the role they have. This project focuses on the design and development of the aforementioned system under the framework of the agile Scrum methodology, detailing the different activities that characterize it and analyzing the results obtained.

More information

Item ID: 68064
DC Identifier: https://oa.upm.es/68064/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:68064
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 28 Jul 2021 14:58
Last Modified: 14 Nov 2022 06:10
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM