Aplicación de escritorio para contabilidad en pymes

Miguel Villanueva, Guillermo De (2021). Aplicación de escritorio para contabilidad en pymes. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Aplicación de escritorio para contabilidad en pymes
Author/s:
  • Miguel Villanueva, Guillermo De
Contributor/s:
  • San Feliu Gilabert, Tomás
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: June 2021
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (15MB) | Preview

Abstract

Durante este año 2021, debido a la pandemia del COVID-19, ha habido muchas dificultades para las nuevas empresas, en especial, las pequeñas y medianas empresas. Dando lugar, a incentivar una aplicación que te permita llevar la contabilidad de tu nuevo negocio y que sea gratuita para ayudar esa creación de tu nueva empresa. Ya que siempre en una empresa es importante gestionar adecuadamente la contabilidad. Este proyecto está enfocado concretamente en España, ya que cada vez existe menos gente que se decida a emprender un negocio, debido a las condiciones no muy favorables para empezar como son los altos impuestos y las pocas ayudas que el sector empresarial recibe. El objetivo principal es el desarrollo de una aplicación de escritorio para facilitar a las nuevas empresas en España, una herramienta gratuita para gestionar su empresa abarcando desde la gestión de personal a la gestión contable con un control de ingresos, gastos, compras, ventas, patrimonios, IVA. Por otro lado, tendremos que soportar gran cantidad de datos y de carácter sensible, para ello se usa un modelo relacional de base de datos MySQL y con cifrados para las contraseñas.---ABSTRACT---During this year 2021, due to the pandemic of COVID-19, there have been many difficulties for new businesses, especially small and medium enterprises. Giving rise, to encourage a desktop application which allows you to keep the accounting of your new business and that is free to help the creation of your new company. Since it is always essential in a company to properly manage the accounting. This project is focused specifically in Spain, since there are less people who decide to start a business, due to the not very favorable conditions to start such as high taxes and the few aids that the business sector receives. The main goal is the development of a desktop application to provide new business in Spain, a free tool to manage your business ranging form personnel management to accounting management with a control of incomes, expenses, purchases, sales, assets and IVA. On the other hand, we will have to support large amounts of data and sensitive data, for this I am going to use a relational database model MySQL and encrypted for passwords.

More information

Item ID: 68625
DC Identifier: https://oa.upm.es/68625/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:68625
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 24 Sep 2021 08:37
Last Modified: 24 Sep 2021 08:37
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM