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Salih, Alaa Abuyousif Hassan (2020). Bibliometric analysis and business model characterization of sharing economy firms in Spain. Thesis (Master thesis), E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM).
Title: | Bibliometric analysis and business model characterization of sharing economy firms in Spain |
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Author/s: |
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Contributor/s: |
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Item Type: | Thesis (Master thesis) |
Masters title: | Ingeniería de Sistemas y Servicios para la Sociedad de la Información |
Date: | September 2020 |
Subjects: | |
Freetext Keywords: | Modelos económicos |
Faculty: | E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM) |
Department: | Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística |
Creative Commons Licenses: | Recognition - No derivative works - Non commercial |
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Este estudio de investigación indaga sobre las percepciones de la economía colaborativa en el contexto de la literatura académica teórica, así como sobre las empresas de distintos sectores en la práctica. Específicamente, este estudio proporciona un análisis integral que identifica los principales atributos clave que respaldan la definición de economía colaborativa. Además, esto se ve ampliado por otras variables de análisis cruzado: Se han utilizado las áreas de investigación académica y las palabras clave registradas por los autores de 148 artículos sobre economía colaborativa junto con los atributos clave identificados. Finalmente, el estudio evalúa 53 empresas de todas las industrias influenciadas por la economía colaborativa en España y descubre ocho arquetipos de modelos de negocio de la economía colaborativa. Cada uno de estos ocho arquetipos representa una faceta única y sostenible que la economía colaborativa tiene sobre los impactos sociales, ambientales y económicos en esta era.
Abstract:
This research study investigates the perceptions of sharing economy in the context of theoretical academical literature as well as the practical industrial businesses. Specifically, this study provides a comprehensive analysis that identifies the main key attributes supporting the definition of sharing economy. Additionally, this is fostered by other variant intersected analysis using the academical research areas and the keywords registered by the authors of 148 sharing economy articles along with the identified key attributes. Eventually, the study evaluates 53 firms from all the industries influenced by sharing economy in Spain and maps eight archetypes of sharing economy business models. Each one of these eight archetypes represents a unique and sustainable facet the sharing economy holds on the social, environmental and economic impacts in this era.
Item ID: | 69759 |
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DC Identifier: | https://oa.upm.es/69759/ |
OAI Identifier: | oai:oa.upm.es:69759 |
Deposited by: | Biblioteca Universitaria Campus Sur |
Deposited on: | 14 Feb 2022 18:56 |
Last Modified: | 29 Aug 2022 08:44 |