Gestión de reservas y pedidos para el restaurante “La Tradicional 1944”

Santiago Rivera, Francisco (2022). Gestión de reservas y pedidos para el restaurante “La Tradicional 1944”. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Gestión de reservas y pedidos para el restaurante “La Tradicional 1944”
Author/s:
  • Santiago Rivera, Francisco
Contributor/s:
  • Alonso Villaverde, Santiago
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería del Software
Date: June 2022
Subjects:
Freetext Keywords: Aplicaciones móviles; Gestión reservas
Faculty: E.T.S.I. de Sistemas Informáticos (UPM)
Department: Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img] PDF - Users in campus UPM only - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB)
[img] Archive (ZIP) - Users in campus UPM only
Download (44MB)

Abstract

TradicionalApp es una aplicación para dispositivos móviles Android que sirve principalmente como herramienta de soporte al negocio, además de ayudar a tramitar el pedido a domicilio, la reserva de mesa y gestionar el sistema de fidelización en el restaurante La Tradicional 1944. A pesar de que actualmente existan aplicaciones similares, TradicionalApp se distingue por la posibilidad de ofrecer distintas promociones y descuentos según la cantidad de compras que realice el cliente, además de brindar la posibilidad de realizar reservas online de mesas en el establecimiento (para evitar colas y aglomeración, así como ayudar con el cumplimento de los protocolos COVID) y pedidos a domicilio (mediante el servicio delivery) en cualquier momento dentro del horario del restaurante. En primer lugar, el cliente, al utilizar la aplicación TradicionalApp (una vez haya gestionado el registro), podrá realizar tanto pedidos a domicilio como reservas de mesa en el restaurante. Otra de las novedades que ofrece esta aplicación para el cliente, es la posibilidad de realizar por adelantado el pedido de la comida que se consumirá en el restaurante para que, una vez lleguen a la mesa, se les sirva la comida sin que este tenga que esperar a que se les atienda para tomar la comanda. Asimismo, a través de la aplicación podrán recibir promociones a su buzón electrónico y canjear descuentos, cuya disponibilidad estará relacionado con el nivel de fidelización de cada cliente. En lo concerniente al uso de TradicionalApp como herramienta de trabajo, dicha aplicación permitirá dar de alta a los empleados del restaurante para que desempeñen su trabajo mediante la aplicación: facturación y cobro de compras online o cuentas en el restaurante; y visualización de pedidos entre otras. Por lo que respecta al papel de los administradores, estos podrán tener constancia y un mayor control sobre todos los procesos y gestiones que se realizan dentro de su restaurante. Para desarrollar la aplicación se sigue la metodología ágil SCRUM, aplicando sus técnicas y sus características. En cuanto a las entregas de paquetes software funcionales, se han realizado en formato de Sprint, siguiendo las diferentes etapas que conlleva. Abstract: TradicionalApp is a mobile application for Android devices that mainly serves as a business support tool, as well as helping to process home delivery orders, table reservations and manage the loyalty system at La Tradicional 1944 restaurant. Currently there are similar applications, TradicionalApp is distinguished by the possibility of offering different promotions and discounts depending on the number of purchases made by the customer, in addition to offering the possibility of making online table reservations in the establishment (to avoid queues and agglomeration, as well as help with compliance with COVID protocols) and home orders (through the delivery service) at any time during restaurant hours. First of all, the customer, by using the TradicionalApp application (once he has managed the registration), will be able to make home orders and table reservations at the restaurant. Another novelty offered by this application for the customer, is the possibility of ordering the food that will be consumed in the restaurant in advance, so when they arrive at the table, they will be served the food without having to wait to be attended to take the order. Also, through the application the user may receive promotions in his/her mailbox and redeem discounts, whose availability will be related to the level of loyalty of each customer. Regarding the use of TradicionalApp as a work tool, the application will allow restaurant employees to perform their work through the application: invoicing and collection of online purchases or meal bill in the restaurant; and visualization of orders. As far as the role of administrators is concerned, they can have consistency and greater control over all the processes and procedures that are carried out within their restaurant. To develop the application, the agile SCRUM methodology is followed, applying its techniques and characteristics. As for the deliveries of functional software packages, they have been carried out in a Sprint format, following the different stages involved.

More information

Item ID: 70873
DC Identifier: https://oa.upm.es/70873/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:70873
Deposited by: Biblioteca Universitaria Campus Sur
Deposited on: 05 Jul 2022 12:51
Last Modified: 05 Jul 2022 12:51
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM