Fitting into their shoes: how robots help multidisciplinary approaches under cooperative learning

Barreiro Elorza, Pilar ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4702-6059, Diezma Iglesias, Belen ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6882-2842, Recio Aguado, Beatriz ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0777-9403, Fuentes Mendez, Valeriano, Martinez Ramirez, Elvira and Morato Izquierdo, M. del Carmen ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8494-9018 (2009). Fitting into their shoes: how robots help multidisciplinary approaches under cooperative learning. In: "Taller Internacional RED-U sobre ABP y EBL, 2010", 22/06/2009 - 23/06/2009, Madrid, España.

Description

Title: Fitting into their shoes: how robots help multidisciplinary approaches under cooperative learning
Author/s:
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: Taller Internacional RED-U sobre ABP y EBL, 2010
Event Dates: 22/06/2009 - 23/06/2009
Event Location: Madrid, España
Title of Book: Actas del Taller Internacional RED-U sobre ABP y EBL, 2010
Date: 2009
Subjects:
Faculty: E.T.S.I. Agrónomos (UPM) [antigua denominación]
Department: Ingeniería Rural [hasta 2014]
UPM's Research Group: LPF-TAGRALIA
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[thumbnail of Barreiro_116.pdf]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (466kB) | Preview

Abstract

La enseñanza de ingeniería agronómica está poblada de asignaturas con contenidos altamente específicos pertenecientes a distintas ramas del saber que raramente se integran entre sí de manera profunda. En los últimos años de carrera resulta interesante plantear como reto a los alumnos la posibilidad de poner a prueba los conocimientos adquiridos en agronomía, física, matemáticas e ingeniería en el desarrollo de un robot capaz de realizar una variedad de tareas agrícolas. Este es el marco en el que se ha impartido por primera vez la asignatura Robótica Aplicada a la Agricultura, la adquisición de las competencias necesarias y la discusión de los resultados de aprendizaje son los aspectos que se desarrollan en este trabajo desde la perspectiva de los alumnos que han participado. Metidos en los zapatos de los alumnos.

More information

Item ID: 9725
DC Identifier: https://oa.upm.es/9725/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:9725
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 17 Nov 2011 11:48
Last Modified: 20 Apr 2016 18:02
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM