Browse by Department

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | K | M | P | R | S | U | Á
Number of items: 53.

A

Argüelles Alvarez, Irina (2013). A holistic experience in the integrated learning of specialized English and content in Engineering degrees. "Language Value", v. 5 (n. null); pp. 48-75. ISSN 1989-7103. https://doi.org/10.6035/ LanguageV.2013. 5 . 4.

Aguado de Cea, G. and Curado Fuentes, Alejandro (2012). ESP in Spain: goals, achievements and prospects. "ASp", v. 62 ; pp. 91-107. ISSN 1246-8185.

Aguado de Cea, G. and Gómez-Pérez, A. and Montiel-Ponsoda, Elena and Peters, W. (2010). Enriching Ontologies with Multilingual Information. "Natural Language Engineering", v. Online (n. Online); pp. 1-27. ISSN 1351-3249. https://doi.org/10.1017/S1351324910000082.

Argüelles Alvarez, Irina and Muñoz Muñoz, Alfonso (2014). Esteganografía lingüística en lengua española basada en el modelo N-Gram y la ley de Zipf. "Arbor. Ciencia, Pensamiento y Cultura", v. 190 (n. 768); pp. 1-17. ISSN 0210-1963. https://doi.org/10.3989/arbor.2014.768n4014.

Arinas Pellon, Ismael (2012). How vague can your patent be? Vagueness strategies in U.S. patents. "Journal of Language and Communication Studies" (n. 48); pp. 55-74. ISSN 0904-1699.

Argüelles Álvarez, Irina and Martínez Núñez, Margarita (2014). Identifying learning patterns in the upper-intermediate level of English through large-scale testing. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 2015 (n. 173); pp. 5-10. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.02.022.

Argüelles Alvarez, Irina (2013). Large-scale assessment of language proficiency: theoretical and pedagogical reflections on the use of multiple-choice tests. "International Journal of English Studies", v. 13 (n. 2); pp. 21-38. ISSN 1578-7044. https://doi.org/10.6018/ijes.13.2.185861.

Argüelles Alvarez, Irina and Benayas Arroyo, César (2013). Lexical phrases in telecommunication blogs: a genre analysis. "Babel Afial : Aspectos de Filología Inglesa y Alemana", v. 22 (n. null); pp. 135-153. ISSN 1132-7332.

Argüelles Alvarez, Irina (2011). New ICT Literacies and Holistic Approaches for the Effective Learning of Languages in Tertiary Education. "Odisea Journal of English Studies", v. 12 (n. null); pp. 53-76. ISSN 1578-3820.

Alvarez-Bolado Sanchez, Carola Maria and Alvarez de Mon Rego, Inmaculada (2013). Semantic Neology in the Domain of Videogames in Spanish.. "Iberica", v. 25 (n. 25); pp. 61-82. ISSN 1139-7241.

B

Barbosa Santillán, Liliana Ibeth and Alvarez de Mon Rego, Inmaculada (2014). Towards a unified sentiment lexicon based on graphics processing units. "Mathematical Problems in Engineering", v. 2014 (n. null); pp. 1-19. ISSN 1024-123X. https://doi.org/10.1155/2014/429629.

C

Cuadrado Esclapez, Georgina and Robisco Martín, María del Mar (2011). Aplicaciones didácticas de la metáfora cognitiva al aprendizaje del inglés para la ciencia y la tecnología. "Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas", v. 6 ; pp. 95-106. ISSN 1886-2438. https://doi.org/10.4995/rlyla.2011.896.

Cuadrado Esclapez, Georgina and Durán Escribano, María del Pilar (2013). Proposal for a semantic hierarchy of terminological metaphors in science and technology. "International Journal of English Linguistics", v. 3 (n. 4); pp. 1-15. ISSN 1923-869X. https://doi.org/10.5539/ijel.v3n4p1.

Cuadrado Esclapez, Georgina and Durán Escribano, María del Pilar (2013). Rocks are human beings: researching the humanizing metaphor in earth science scientific texts. "Global Jounal of Human Social Sciences Research", v. 13 (n. 7-B); pp. 55-65. ISSN 0975-587X.

D

Durán Escribano, María del Pilar (2001). Análisis de los aspectos intrínsecos y extrínsecos de la coherencia en los textos para la enseñanza del inglés académico y profesional. "RESLA. Revista de la asociación AESLA", v. 14 (n. null); pp. 99-111. ISSN 0213-2028.

Durán Escribano, María del Pilar (2006). Estrategias metacognitivas y metalingüísticas empleadas en la redacción de los informes técnicos. "Lfe : Revista de Lenguas para Fines Específicos", v. 11-12 (n. null); pp. 133-150. ISSN 1133-1127.

Durán Escribano, María del Pilar (2004). Exploring cognition processes in second language acquisition: the case of cognates and false-friends in EST. "Ibérica (Madrid)", v. 7 (n. 1); pp. 87-106. ISSN 1139-7241.

Durán Escribano, María del Pilar (2001). Funciones de la lectura en la enseñanza del inglés profesional y académico y estrategias de comprensión lectora. "Didáctica", v. 13 (n. null); pp. 99-111. ISSN 1130-0531.

Durán Escribano, María del Pilar (2000). Los géneros lingüísticos científicos y técnicos. Aspectos pragmáticos y convencionales. "The Grove", v. 7 (n. null); pp. 69-85. ISSN 1137-005X.

Durán Escribano, María del Pilar (2006). Rhetorical purpose and the use of definitions as a coherence device in scientific communication. "SPECIFIC. Revista de inglês para Fins Especificos", v. 3 (n. 1); pp. 31-39. ISSN 1645-2127.

Durán Escribano, María del Pilar (1999). Teaching writing through reading: a text-centred approach. "Ibérica (Madrid)", v. 1 (n. null); pp. 55-63. ISSN 1139-7241.

E

Engberg, Jan and Arinas Pellon, Ismael (2011). The secret to legal foretelling: generic and inter-generic aspects of vagueness in contracts, patents and regulations. "International Journal of English Studies", v. 11 (n. 1); pp. 55-73. ISSN 1578-7044. https://doi.org/10.6018/137101.

F

Fernández Pérez, Trinidad and García Pérez, Grisel and Santiago López, Joaquín (2014). A language exchange program: sustainability innovation in language and culture engagement. "Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics", v. 12 (n. 2); pp. 8-12. ISSN 1690-4524.

Fernández Pérez, Trinidad and García-Pérez, Grisel and Santiago López, Joaquín (2014). A language exchange program: sustainability innovation in language and culture engagement. "Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics", v. 12 (n. 2); pp. 8-12. ISSN 1690-4524.

G

Gracia del Río, Jorge and Mena, Eduardo (2011). Dealing with Semantic Heterogeneity Issues on the Web. "IEEE Internet Computing" ; pp. 1-10. ISSN 1089-7801. https://doi.org/10.1109/MIC.2011.129.

Gómez Ortiz, María José (2018). Estudio comparativo de las metáforas del deporte y el juego en la prensa económica y política española e inglesa. "E-JournALL. EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages", v. 5 (n. 1); pp. 46-59. ISSN 2376-905X. https://doi.org/10.21283/2376905X.8.

H

Herráez Pindado, Ángel Javier (2004). La metáfora en la formación del vocabulario del ciclismo en francés. "Ibérica" (n. 7); pp. 107-123. ISSN 1139-7241.

K

Kindelán Echevarria, Paz and Martín Castillejos, Ana María (2014). Contextualising change through a common strategy. "International Review of Education" (n. 60 (1)); pp. 33-50. ISSN 0020-8566. https://doi.org/10.1007/s11159-014-9400-x.

M

Martínez Sáez, Antonio (2018). Exploring the level of specialisation of a corpus of scientific texts and students’ perceptions and needs in an esp context = Explorando el nivel de especialización de un corpus de textos científicos y las percepciones y necesidades de los alumnos en un contexto de inglés para fines específicos. "Encuentro" (n. 27); pp. 140-156. ISSN 1989-0796.

Martín Castillejos, Ana María (2012). Intercultural Approaches to Cities and Spaces in Literature, Film, and New Media: a review of new work by Manzanas and Benito and Lopez-Varela and Net. "CLCWeb: Comparative Literature and Culture", v. 14 (n. 4); pp. 1-7. ISSN 1481-4374. https://doi.org/10.7771/1481-4374.2058.

Martín Castillejos, Ana María (2014). Invariantes arquitectónicas. Notas sobre una antropología del hábitat. "Ángulo Recto. Revista de estudios sobre la ciudad como espacio plural", v. 6 (n. 2); pp. 191-196. ISSN 1989-4015.

Muñoz Muñoz, Alfonso and Argüelles Alvarez, Irina (2013). Lingüística computacional y esteganografía lingüística : distribuyendo información oculta con recursos mínimos. "Arbor", v. 189 (n. 760); pp. 1-14. ISSN 0210-1963. https://doi.org/10.3989/arbor.2013.760n2007.

Molina Plaza, Silvia (2015). Prologue. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 212 ; pp. 1-8. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.290.

Molina Plaza, Silvia (2014). Teaching Performative Verbs and Nouns in EU Maritime Regulations. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 141 ; pp. 90-95. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.017.

Martínez Sáez, Antonio and Gimeno Sanz, Ana (2016). The design and integration of ESP content in an upper-intermediate online course. "Lfe : Revista de Lenguas para Fines Específicos", v. 22 (n. 1); pp. 31-53. ISSN 1133-1127. https://doi.org/10.20420/rlfe.2016.0089.

Molina Plaza, Silvia and Argüelles Alvarez, Irina (2013). University large lectures in MICASE: a systemic functional analysis. "Revista española de lingüística aplicada (RESLA)", v. 1 (n. 2013); pp. 183-208. ISSN 0213-2028.

Martín Castillejos, Ana María (2014). Urban Aporias and Disguise. "Verbeia. Revista de estudios filológicos" ; pp. 100-118. ISSN 2444-1333.

Molina Plaza, Silvia (2015). Verbal and Non-Verbal Markers of Root Modality in EU Maritime Affairs and Fisheries vs. Agriculture and Rural Development Reports and Studies: An Overview. "Kalbotyra" (n. 67); pp. 45-66. ISSN 1392-1517. https://doi.org/10.15388/Klbt.2015.8942.

P

Pierce McMahon, Joana and Durán Escribano, María del Pilar and Ubeda Mansilla, Paloma (2011). Alternative Assessment in Engineering Language Education: The case of the Technical University of Madrid. "US-China Education Review", v. 1 (n. 2); pp. 179-187. ISSN 1548-6613.

Pierce McMahon, Joana and Durán Escribano, María del Pilar (2012). Analysing written production competence descriptors for academic and professional purposes and their calibration to the CEFR. "Ibérica" (n. 23); pp. 109-130. ISSN 1139-7241.

Pierce McMahon, Joana (2013). Applied genre analysis: the case of introductions in spanish teacher trainees curricular design documents. "RESLA.Revista española de lingüistica aplicada", v. EXTRA ; pp. 165-182. ISSN 0213-2028.

Pierce McMahon, Joana and Cuadrado Esclapez, Georgina (2011). Desarrollo de las competencias lingüísticas a través del Portfolio de Inglés Académico y Profesional. "Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica", v. 2 (n. 29); pp. 125-145. ISSN 0212-5374.

Pierce McMahon, Joana (2011). La aplicación de la teoría del constructivismo al aprendizaje de lenguas para fines específicos a través de la webquest. "Innovación educativa" (n. 21); pp. 279-288. ISSN 1130-8656.

Pierce McMahon, Joana and Durán Escribano, María del Pilar (2008). Language Communication Competencies in Engineering Education Revisited. "Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas", v. 3 ; pp. 59-71. ISSN 1886-2438.

Peters, Pam and Fernández Pérez, Trinidad (2013). The lexical needs of ESP students in a professional field. "English for specific purposes", v. 32 (n. 4); pp. 236-247. ISSN 0889-4906. https://doi.org/10.1016/j.esp.2013.05.002.

R

Roldán Riejos, Ana María and Molina Plaza, Silvia (2015). A taste of the technical cuisine: metals and other ingredients. "Procedia - Social and Behavioral Sciences", v. 178 ; pp. 201-206. ISSN 1877-0428. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.181.

Roldán Riejos, Ana María and Úbeda Mansilla, Paloma (2013). Análisis del uso de la metáfora en el contexto de la ingeniería. "Revista Internacional de Educación y Aprendizaje", v. 1 (n. 1); pp. 13-27. ISSN 2255-453X.

Roldán Riejos, Ana María (2014). Current Trends in LSP Research: Aims and Methods. "Ibérica" (n. 27); pp. 225-228. ISSN 1139-7241.

Roldán Riejos, Ana María and Molina Plaza, Silvia (2016). Home and clothes: a case of prolific metaphor creation in engineering (spanish and english). "Synergy", v. 12 (n. 1); pp. 129-138. ISSN 2213-7130.

Roldán Riejos, Ana María (2013). Types of metaphor in civil engineering communication. "Revista española de lingüística aplicada (RESLA)", v. Ext (n. 1); pp. 105-121. ISSN 0213-2028.

S

Sevilla Pavón, Ana and Gimeno Sanz, Ana and Martínez Sáez, Antonio (2016). Viabilidad de la informatización del examen lengua extranjera de las Pruebas de Acceso a la Universidad. "Red. Revista de Educación a Distancia", v. 49 (n. 11); pp. 1-15. ISSN 1578-7680. https://doi.org/10.6018/red/49/11.

U

Ubeda Mansilla, Paloma and Gómez Ortiz, María Jose (2018). A cross-metaphorical mapping video poster for ESL students. "PEOPLE: International Journal of Social Sciences", v. 4 (n. 3); pp. 309-322. ISSN 2454-5899. https://doi.org/10.20319/pijss.2018.43.309322.

Á

Álvarez de Mon Rego, I. and Álvarez-Bolado Sánchez, Carola (2013). Semantic neology in the domain of videogames in Spanish. "Ibérica 25", v. null (n. spring); pp. 63-84. ISSN 1139-7241.

  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM