Browse by Department

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Name | Item Type | No Grouping
Jump to: A | C | E | F | G | I | M | P | R | T | U | Y | Á
Number of items: 367.

A

Amann Alcocer, Atxu and Roig Segovia, Eduardo (2009). Modos de vida. In: "Instrumentos de proyectos". Paisajes Domésticos, 6 (6). SEPES Entidad Estatal del Suelo, Madrid, pp. 42-69. ISBN 9788461357659.

Arnuncio Pastor, Juan Carlos (2002). Cuestiones de equilibrio: Casas y muebles de Marcel Breuer. In: "4 Centenarios: Marcel Breuer". Universidad de Valladolid, Secretariado de Publicaciones e Intercambio Editorial, Valladolid, pp. 67-87. ISBN 84-8448-199-9.

Aparicio Guisado, Jesús María (1997). El límite ambiguo del espacio. La mirada fascinante de Terragni en la Casa del Pascio de Como. In: "Giuseppe terragni, arquitecto". Ministerio de Fomento, Madrid, pp. 7-16. ISBN 84-498-0317-9.

Arqués Soler, Francisco and Hurtado de Mendoza Wahrolen, María Asunción (2000). Nada tan pájaro como el moderno y mecánico avión. In: "Banco de Bilbao". ETSAM, Departamento de Proyectos, Madrid, pp. 125-127. ISBN 84-922382-8-4.

Arnuncio Pastor, Juan Carlos (1991). Razón tipológica de la arquitectura histórica. In: "Restauración arquitectónica". Universidad de Valladolid, Valladolid, pp. 113-122. ISBN 84-7762-261-2.

C

Campo Baeza, Alberto (1993). 2 casas gemelas. In: "Casas ibéricas 4". A. Asppan, Madrid, pp. 16-17. ISBN 84-604-7063-6.

Campo Baeza, Alberto (1993). 4 villas en Argel. In: "Casas ibéricas 4". A. Asppan, Madrid, pp. 10-15. ISBN 84-604-7063-6.

Campo Baeza, Alberto (2005). A gentle whisper. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon.

Campo Baeza, Alberto (2008). A la búsqueda de la verdad perdida. In: "El último arquitecto". Lulu.com, Sevilla, pp. 15-20. ISBN 978-1-84799-334-2.

Campo Baeza, Alberto (2005). A tua casa, o teu museo, o teu mausoléu. A minha casa, nem museu, nem mausoléu. Il cielo in una stanza = Tu casa, tu museo, tu mausoleo. Mi casa, ni museo ni mausoleo. Il cielo in una stanza. In: "Habitar". Caleidoscopio, Casal de Cambra, pp. 44-53. ISBN 972-8801-82-3.

Campo Baeza, Alberto (2005). Aburto genial, decía Oiza [sobre Rafael Aburto, arquitecto). In: "Rafael Aburto". Ministerio de Vivienda. ISBN 8496387089.

Campo Baeza, Alberto (2005). Alfredo Payá. Alicante, Spain. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2010). Alma calma. In: "Tadao Ando Vídeo (DVD) : la casa Koshino". Fundación Caja de Arquitectos. ISBN 8437009411148.

Campo Baeza, Alberto (1993). Aprendiendo de Mies. In: "Casas ibéricas 4". A. Asppan, Madrid, pp. 8-9. ISBN 84-604-7063-6.

Campo Baeza, Alberto (2002). Arquitectura: los años setenta y ochenta. In: "Madrid siglo XX". Ayuntamiento de Madrid, pp. 24-26. ISBN 8478125558.

Campo Baeza, Alberto (2005). Atelier Barani. Nice. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2012). Athmospheric silence : Casa Gaspar. In: "The Architecture of Natural Light". Thames and Hudson, Londres, p. 185. ISBN 978-0-500-29036-1.

Campo Baeza, Alberto (2005). Boyd Cody Architects. Dublin. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2009). Boîtes à miracles = Boxes of miracles. In: "Alberto Campo Baeza : arquitecto". Nobuko. ISBN 9789875842328.

Campo Baeza, Alberto (2019). Campus Extension in Madrid.. In: "Sport facilities. Leisure and Movement in Urban Space". Detail Business Information GmbH, Munich, pp. 94-105. ISBN 978-3-95553-496-7.

Campo Baeza, Alberto and Pivetta, Michelangelo (2022). Casa Cala. In: "30 Case. Atlante possibile 88/18". Didapress. Dipartamento di Architettura. Universitá degli studi di Firenze, Italia, pp. 160-175. ISBN 978-88-3338-156-5.

Campo Baeza, Alberto (2003). Casa de Blas. Spain 1999. In: "20 houses by twenty architects". Electa, pp. 36-45. ISBN 1904313183.

Campo Baeza, Alberto (2019). Cielo in Terra. In: "Adalberto Mestre. Opere, Progetti & Oggetti". Giavedoni Editore, Italia, pp. 124-147. ISBN 978-88-98176-22-9.

Campo Baeza, Alberto (2005). Claesson Koivisto Rune. Stockholm. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2021). Coderch frente al mar. In: "Barcelona 60's. Habitatge i Ciutat". DPA ETSAB UPC, Barcelona, pp. 41-46. ISBN 978-84-9880-880-3.

Campo Baeza, Alberto (2003). Como un paraíso en la tierra. In: "Hogar del jubilado Santa Marta de Tormes". Raíz de Siete. ISBN 8460787346.

Campo Baeza, Alberto (2020). Con el perfume de La Alhambra. In: "Miradas Cruzadas. La casa Carvajal". Ediciones Asimétricas, Madrid, pp. 64-65. ISBN 978-84-17905-30-9.

Campo Baeza, Alberto (1986). Concursitos interruptus. In: "Madrid no construido : imágenes arquitectónicas de la ciudad prometida". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, pp. 310-313. ISBN 8485572904.

Campo Baeza, Alberto and Ochotorena, Juan María and Pozo, José Manuel (2021). Conversación con Alberto Campo Baeza. In: "Forma y espíritu". T6 Ediciones, Pamplona, pp. 128-131. ISBN 978-84-92409-97-6.

Campo Baeza, Alberto (2003). De la cueva a la cabaña. In: "Sustancia y circunstancia : memoria del curso 2002-2003 de las asignaturas proyectos arquitectónicos 4 y 5". Mairea Libros. ISBN 978-84-933016-3-7.

Campo Baeza, Alberto (2006). De la medida de las ideas. In: "Pensar con las manos : Unidad Docente Alberto Campo Baeza : memoria del curso 2004-2005". Departamento de Proyectos Arquitectónicos, Escuela Técnica Superior de Arquitectura, Universidad Politécnica de Madrid. ISBN 8493471119.

Campo Baeza, Alberto (2005). Densa arquitectura. Sobre la arquitectura de Jesús Aparicio. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon, pp. 24-25.

Campo Baeza, Alberto and Sánchez Taffur, Víctor (2020). Diez lecciones. In: "Las lecciones de Campo Baeza". Facultad de Arquitectura y Urbanismo. Universidad Central de Venezuela, pp. 61-115. ISBN 978-980-7375-88-7.

Campo Baeza, Alberto (2020). Doug House. In: "Friends for Oris". Oris, Zagreb, pp. 26-27. ISBN 978-953-6888-64-1.

Campo Baeza, Alberto (2014). E pur si muove. In: "Voiture minimum : Le Corbusier y el automóvil". Consejo Superior de Investigaciones Científicas. ISBN 9788400098124.

Campo Baeza, Alberto (2002). El arquitecto que quiso atrapar el cubo de la arquitectura. In: "Atravesar el espejo : memoria del curso 2001/2002". Mairea Libros. ISBN 978-84-932367-4-8.

Campo Baeza, Alberto and Ferrer Forés, Mª Ángeles (2019). El arte según Alberto Campo Baeza. Entrevista. In: "Educación plástica, visual y audiovisual. ESO I". AEON Libros SL, Madrid. ISBN 978-84-17785-60-4.

Campo Baeza, Alberto (2005). El baile no ha hecho mas que empezar. In: "PO2 : Marcos Parga - Idoia Otegui". Fundación COAM, Madrid, pp. 4-7. ISBN 84-88496-81-8.

Campo Baeza, Alberto (2004). El cielo sobre el cielo = O céu sobre o céu. In: "Arquitectura iberica 5 : Rehabilitación". Caleidoscopio. ISBN 9728801513.

Campo Baeza, Alberto (2020). El cielo sobre el cielo. Textos e impresiones sobre el Centro José Guerrero. In: "Centro José Guerrero. Un mirador en una ciudad de miradores". Centro José Guerrero. Diputación de Granada, Granada, pp. 111-112. ISBN 978-84-7807-668-0.

Campo Baeza, Alberto (1996). El día que Mies visitó a Sota. In: "Conversaciones en torno a Alejandro de la Sota". ETS de Arquitectura, Departamento de Proyectos Arquitectónicos, pp. 103-105. ISBN 84-922352-0-9.

Campo Baeza, Alberto (2001). El establecimiento de la arquitectura. In: "Estereotómico y tectónico : memoria del curso 2000-2001". E.T.S. de Arquitectura, pp. 15-19. ISBN 849308607X.

Campo Baeza, Alberto (2003). El pájaro posado en la colina. In: "TITSA, Transportes Interurbanos de Tenerife : taller central y oficinas = Central workshop and offices". TITSA, pp. 4-7.

Campo Baeza, Alberto (2004). El soplo de un aura suave. In: "Natura y cultura". Mairea Libros. ISBN 978-84-933877-1-6.

Campo Baeza, Alberto (2006). Engastando una piedra preciosa = The setting of a jewel. In: "Archivo Municipal de Toledo y Centro Cultural Templo de San Marcos = Municipal Archive of Toledo and Temple of San Marcos Cultural Centre". Ignacio Mendaro Corsini, Madrid. ISBN 84-611-0796-0.

Campo Baeza, Alberto (2002). Ensemble. Acerca de las viviendas de Pérez Pita y Junquera.. In: "Junquera-Pérez Pita : 1969-1999". Fundación Cultural COAM. ISBN 848849663X.

Campo Baeza, Alberto (2012). España bien vale una crisis. In: "Legado y proyección de lo construido en España". Grupo ACS. ISBN 9788469566183.

Campo Baeza, Alberto (2010). Esta es la caja. In: "La huella de un maestro". T6) Ediciones, Pamplona, pp. 8-15. ISBN 9788492409211.

Campo Baeza, Alberto (2020). Estructura, Estructurae. In: "Estructuras vistas, ocultas e ilusorias. Lecciones de historia en la obra de Mies van der Rohe". Diseño Editorial, Buenos Aires, pp. 10-12. ISBN 978-1-64360-344-5.

Campo Baeza, Alberto (2019). Estudio de Arquitectura Alberto Campo Baeza. In: "Promateriales. Guía de Estudios de Arquitectura 2019-2020". Protiendas Editorial.

Campo Baeza, Alberto (2012). Evanescence: Asencio House and Guerrero House. In: "The Architecture of Natural Light". Thames and Hudson, Londres, pp. 36-43. ISBN 978-0-500-29036-1.

Campo Baeza, Alberto (2000). Even more outcast. In: "Spanish pavilion : 7. Mostra Internazionale di Architettura". Electa. ISBN 8481562971.

Campo Baeza, Alberto (2005). Excavando el aire. Sobre la arquitectura de los Aires Mateus. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon.

Campo Baeza, Alberto (2021). For an architectural knowledge. In: "Teaching Architecture. Two schools in dialogue". Lettera Ventidue Edizioni, Siracusa, pp. 34-41. ISBN 978-88-6242-486-7.

Campo Baeza, Alberto (2020). Fragmented thoughts. In: "The empty room". Actar Publishing, Nueva York, p. 65. ISBN 978-1-948765-40-4.

Campo Baeza, Alberto (2012). Gazapo, on Darío. In: "Atlas D : construcción de un paisaje compartido en memoria de Darío Gazapo". Mairea, Madrid. ISBN 978-84-940645-2-4.

Campo Baeza, Alberto (2020). Government Building. In: "Manual of natural stone". Detail Business Information GmbH, Munich, pp. 142-145. ISBN 978-3-95553-523.

Campo Baeza, Alberto and Forrest, Ned (2019). House of the Infinite: Cadiz, Spain. In: "The Style of Substance". Marianne Rogoff, p. 72. ISBN 978-1-7344603-1-5.

Campo Baeza, Alberto (2003). Impluvium de luz = Light impluvium. In: "Caja General de Ahorros. Granada". Estar Books, pp. 14-53. ISBN 9728800181.

Campo Baeza, Alberto (1985). Je sens donc je suis = I feel, therefore I am. In: "Biennale de Paris : architecture 1985 : vue de l'interieur ou la raison de l'architecture". Pierre Mardaga, p. 208. ISBN 2870092288.

Campo Baeza, Alberto (2010). La Casa Koshino. In: "Tadao Ando Vídeo (DVD) : la casa Koshino". Fundación Caja de Arquitectos. ISBN 8437009411148.

Campo Baeza, Alberto (2009). La belleza misma. Sobre la arquitectura de Luis Barragán. In: "Pensar con las manos". Nobuko. ISBN 9789875842229.

Campo Baeza, Alberto (2003). La carezza della luce = La caricia de la luz. In: "Diario di un cacciatore di spazi = Diario de un cazador de espacios". Clea, pp. 6-9.

Campo Baeza, Alberto (2011). La caricia de la luz. In: "Despacio". Nobuko, Buenos Aires, pp. 58-59. ISBN 978-987-584-322-6.

Cervilla García, Alejandro (2020). La docilidad del artista. In: "Deambulatio Architectonica : Un paseo de la arquitectura". Textos de Arquitectura y Diseño . Diseño Editorial, Buenos Aires, pp. 24-29. ISBN 978-1-64360-338-4.

Campo Baeza, Alberto (2008). La estructura de la estructura. Establecer el orden del espacio. In: "La línea del cielo : Unidad Docente Alberto Campo Baeza : memoria del curso 2007-2008". Mairea, Madrid, pp. 6-12. ISBN 978-84-936485-9-6.

Campo Baeza, Alberto (2006). La fuerte mano de Plutón. Sobre la Fábrica Olivetti de Luigi Cosenza en Nápoles. In: "La fabbrica Olivetti a Pozzuoli. The Olivetti factory in Pozzuoli". Clean Edizioni. ISBN 978-88-8497-020-2.

Campo Baeza, Alberto (2004). La luz que construye el tiempo y el espacio. Sobre la arquitectura de Adolf Appia.. In: "Adolphe Appia. Escenografías". Círculo de Bellas Artes. ISBN 978-84-86418-35-9.

Campo Baeza, Alberto (2010). La piel de la belleza. In: "La caja : taller de proyectos arquitectónicos para estudiantes 2008". Mairea, Madrid, pp. 14-15. ISBN 978-84-92641-24-6.

Cervilla García, Alejandro (2021). La semilla y la idea. In: "Deambulatio Architectonica II. Los inicios". Diseño, Buenos Aires, pp. 56-61. ISBN 978-1-64360-583-8.

Campo Baeza, Alberto (2007). Las medidas del hombre en el centro de la Arquitectura. In: "Habitar el nuevo milenio : Unidad Docente Alberto Campo Baeza : memoria del curso 2006-2007". Mairea, Madrid, pp. 8-14. ISBN 978-84-936205-3-0.

Campo Baeza, Alberto (1990). Las narices del príncipe Carlos. In: "Anuario El País 1990". El País.

Campo Baeza, Alberto (1991). Las telas de Tita. In: "Anuario El País 1991". E País.

Campo Baeza, Alberto (2010). Less is more? More with less, more with light!. In: "Vincent Van Duysen : complete works". Thames & Hudson, Londres, pp. 59-60. ISBN 978-0-500-34261-9.

Campo Baeza, Alberto (2008). Looking at the Sky : Spanish Architects for the Third Millenium = Mirando al cielo. In: "Jóvenes arquitectos de España = Young Architects of Spain". Ministerio de la Vivienda, Madrid, pp. 22-33. ISBN 978-84-96387-37-9.

Campo Baeza, Alberto (2008). Meier, um novo Ulisses. In: "Richard Meier & partners : complete works 1963-2008". Taschen, Colonia, pp. 16-19. ISBN 978-3-8228-3684-2.

Campo Baeza, Alberto (2008). Meier, un nuevo Ulises. In: "Richard Meier & partners : complete works 1963-2008". Taschen, Colonia, pp. 8-11. ISBN 978-3-8228-3684-2.

Campo Baeza, Alberto (2008). Meier, un nuovo Ulisse. In: "Richard Meier & partners : complete works 1963-2008". Taschen, Colonia, pp. 12-15. ISBN 978-3-8228-3684-2.

Campo Baeza, Alberto (2001). Menos no es siempre más, ni mucho menos = Less isn't always more, not by any means. In: "Claesson Koivisto Rune". Gustavo Gili, Barcelona, pp. 10-14. ISBN 84-252-1855-1.

Campo Baeza, Alberto (2011). Modernidad atemporal con Alejandro de la Sota (Prólogo). In: "Modernidad atemporal con Alejandro de la Sota". General de Ediciones de Arquitectura, Valencia, p. 9. ISBN 978-84-938670-0-3.

Campo Baeza, Alberto (2021). Omettre les mots inutiles. Omit needless words. In: "Bernard Desmoulin, more or less". Silvana Editoriale, Milán, pp. 10-15. ISBN 978-883-6-644-292.

Campo Baeza, Alberto (2019). On Alejandro de la Sota, José Ortega y Gasset and T.S. Elliot. Surrender and Universality. In: "Architects on Architects". Hirmer Verlag, Munich, pp. 126-137. ISBN 978-3-7774-3504-6.

Campo Baeza, Alberto (2008). Oscar torero Niemeyer. In: "Oscar Niemeyer e o modernismo de formas livres no Brasil". Cosac Naif. ISBN 9788575037003.

Campo Baeza, Alberto (2000). Outcasts, hang on!. In: "Spanish pavilion : 7. Mostra Internazionale di Architettura". Electa. ISBN 8481562971.

Campo Baeza, Alberto (2006). Pensar con las manos, construir con la cabeza. In: "ARQ20, arquitectura en la España del siglo XX". Susaeta, Madrid, pp. 236-237. ISBN 84-305-5671-0.

Campo Baeza, Alberto (2020). Per una sapienza architettonica. In: "Insegnare l'Architettura. Due scuole a confronto". Lettera Ventidue Edizioni, Siracusa, pp. 34-41. ISBN 978-88-6242-441-7.

Campo Baeza, Alberto (2005). Pliegues de luz. Sobre la arquitectura de Juan Carlos Sancho y Sol Madridejos. Sancho-Madridejos architecture office. Madrid. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2020). Por una sabiduría arquitectónica. In: "Enseñar arquitectura: dos escuelas en diálogo". Lettera Ventidue Edizioni, Siracusa, pp. 34-41. ISBN 978-88-6242-442-4.

Campo Baeza, Alberto (2011). Preface. The Language of Architecture and Civil Engineering. In: "The Language of Architecture and Civil Engineering". Cambridge Scholars, Newcastle upon Tyne, pp.. ISBN 1-4438-3167-0.

Campo Baeza, Alberto (2019). Presentación al libro "La tradición en Julio Cano Lasso". In: "La tradición en Julio Cano Lasso". Rueda, Madrid. ISBN 978-84-7207-268-8.

Campo Baeza, Alberto (2020). Proyectar es investigar. In: "Práctica Arquitectónica IV". Nobuko, Buenos Aires, pp. 10-25. ISBN 978-1-64360-315-5.

Campo Baeza, Alberto (2015). Prólogo [Con los pies descalzos]. In: "Más allá de la imagen". Diseño Editorial, Buenos Aires, pp. 10-12. ISBN 978-987-3607-99-8.

Campo Baeza, Alberto (2012). Prólogo. Dicho y hecho. In: "Dicho y hecho". Nobuko, Buenos Aires, pp. 6-7. ISBN 978-987-584-369-1.

Campo Baeza, Alberto (2011). Prólogo: pura fachada. In: "Fachadas : cerramientos de edificios". Cie Dossat 2000. ISBN 9788493974701.

Campo Baeza, Alberto and Romo Martín, José (2020). Puente sobre el río Piave, Belluno, Italia. In: "Fhecor. Diseñar puentes". Fhecor, Madrid, pp. 126-135. ISBN 978-84-09-20044-3.

Campo Baeza, Alberto (2005). References. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Cortés, Juan Antonio (2004). Schindler en Mallorca. In: "Arquitectura moderna y turismo,1925-1965 : Actas : IV Congreso Fundación DOCOMOMO Ibérico, Valencia, 6,7,8 de noviembre 2003". Valencia Fundación DOCOMOMO Ibérico, Valencia, pp. 163-170. ISBN 84-609-2997-3.

Campo Baeza, Alberto (1995). Siempre se vuelve a Manderlay (El edificio "Centro" de Alas y Casariego: una Arquitectura con mesura). In: "Alas Casariego arquitectos, 1955-1995". Ministerio de Obras Públicas, Transportes y Medio Ambiente, Centro de Publicaciones, Madrid, pp. 92-94. ISBN 84-498-0136-2.

Campo Baeza, Alberto (2008). Simply, simple. Sobre la butaca de Claesson, Roivisto y Rune para David Design, Falsterbo.. In: "Mein liebster Stuhl / My Favourite Chair: Von Architekten, Designern und ihren Lieblingsstühlen. Of Architects, Designers and their Favourite Chairs". Callwey. ISBN 9783766717399.

Campo Baeza, Alberto (2005). Stéphane Beel architects. Ghent. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon.

Campo Baeza, Alberto (1982). Tadao Ando. Un japonés, arquitecto universal. In: "Tadao Ando". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, pp. 1-2.

Campo Baeza, Alberto (2020). The final stone. The future is set in stone. In: "Manual of natural stone". Detail Business Information GmbH, Munich, pp. 6-9. ISBN 978-3-95553-523.

Campo Baeza, Alberto (2021). The infinite sea Cadiz Spain. In: "Infinity house an endless view". The Images Publishing Group, Australia, pp. 116-123. ISBN 9781864708622.

Campo Baeza, Alberto (1985). The most beautiful song.. In: "Young Spanish architecture". Ark Architectural. ISBN 8439833164.

Campo Baeza, Alberto (2012). The other architecture: Caja Granada. In: "The Architecture of Natural Light". Thames and Hudson, Londres, p. 14. ISBN 978-0-500-29036-1.

Campo Baeza, Alberto (2021). Tinín, corazón de cristal. In: "Mucho cuento. Relatos de arquitectos". Redfundamentos SL, Madrid, pp. 14-18. ISBN 978-84-09-35497-9.

Campo Baeza, Alberto (2005). Tony Fretton architects. London. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon.

Campo Baeza, Alberto (1993). Torre de arena que mi cariño quiso labrar. In: "Anuario El País 1993". El País.

Campo Baeza, Alberto (2008). Un huerto de rosas. Sobre el MAM de José María Lozano en Catarroja, Valencia. In: "MAM [Museo Antonia Mir] : cuaderno de la obra". Grupo Empresarial San José S.A.. ISBN 978-84-612-2617-7.

Campo Baeza, Alberto (2003). Un puñado de aire. In: "Aires Mateus". Gustavo Gili. ISBN 9788425219344.

Campo Baeza, Alberto (2007). Una architettura come me. Sobre la Arquitectura de Ignacio Vicens y José Antonio Ramos = Una architettura come me. On the Architecture of Ignacio Vicens y José Antonio Ramos. In: "Vicens + Ramos : veinte años = twenty years". Pencil, Valencia, pp. 426-427. ISBN 978-84-935145-8-7.

Campo Baeza, Alberto (2003). Una arquitectura limpia. La arquitectura de Sánchez Arcas. In: "Manuel Sánchez Arcas : arquitecto". Fundación Caja de Arquitectos, pp. 132-143. ISBN 8493254258.

Campo Baeza, Alberto (1992). Una arquitectura para el príncipe. In: "Anuario El País 1992". El País.

Campo Baeza, Alberto (2010). Una arquitectura sobresaliente. In: "Solano&Catalán, arquitectura e ingeniería : 2000-2010 arquitecturas diversas". Aache Ediciones, Guadalajara, pp. 6-7. ISBN 978-84-92886-25-8.

Campo Baeza, Alberto (2008). Una casa para Adán expulsado del Paraíso. Sobre la casa Hemeroscopium de Antón García Abril en Las Matas, Madrid. In: "Spain architects housing". Manel Padura. ISBN 978-84-935595-9-5.

Campo Baeza, Alberto (2011). Una casa soñada : la casa BC de Gilberto L. Rodríguez. In: "La arquitectura de Gilberto L. Rodríguez = The architecture of Gilberto L. Rodríguez". Grayson, Washington DC, pp. 98-99. ISBN 978-0-9824392-3-4.

Campo Baeza, Alberto (2020). Ver un mundo en un grano de arena y otros textos docentes. In: "El Departamento. Programas docentes del Departamento de Proyectos Arquitectónicos". DPA Prints' y Ediciones Asimétricas, Madrid, pp. 96-113. ISBN 978-84-17905-27-9.

Campo Baeza, Alberto (2005). Visibility. Sobre la arquitectura de Emilio Tuñón y Luis Moreno Mansilla. Mansilla + Tuñón. Madrid. In: "10 x 10-2 : 100 architects 10 critics". Phaidon. ISBN 0714844411.

Campo Baeza, Alberto (2019). [Prefacio] Textos del profesores invitados [BCN_MAD. La Construcción del Espacio Público. Proyectar es Investigar]. In: "BCN_MAD. La Construcción del Espacio Público. Proyectar es Investigar. MEMORIA DEL CURSO ACADÉMICO ETSAB UPC, ETSAM UPM,". Arcadia Mediática. ISBN 978-84-949500-8-7.

Campo Baeza, Alberto (2021). ¡Amigo del alma, nos vemos pronto!. In: "Julio Malo de Molina, el arquitecto del papel". El Boletín, Cádiz, pp. 13-14. ISBN 978-84-123424-4-4.

Campo Baeza, Alberto (2008). ¡Ay Barragán!. In: "Luis Barragán frente al espejo : la otra mirada". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 9-10. ISBN 978-84-935929-2-9.

Campo Baeza, Alberto (2015). Aladino. Álvaro Catalán de Ocón. In: "Álvaro Catalán de Ocón. Doble Juego". Galería Machado Muñoz.

Campo Baeza, Alberto (2018). Alberto Campo Baeza + GLR Arquitectos [Domus Aurea]. In: "Homes for Our Time. Viviendas contemporáneas alrededor del mundo". Taschen. ISBN 978-3-8365-7118-0.

Campo Baeza, Alberto (2008). Atrapar el cielo. Sobre el edificio de la Universidad Laboral de Almería,Julio Cano Lasso. In: "Universidad Laboral de Almería, 1971-1974". Colegio de Arquitectos de Almería, Almería, pp. 83-86. ISBN 978-84-934827-6-3.

Campo Baeza, Alberto (2018). Bühne frei für das naturtheater: ferienhaus in Cadiz / Andalusien (Spanien). In: "Häuser nach Maß - Der optimale Grundriss: Die Sieger des HÄUSER-Award". Deutsche Verlags-Anstalt. ISBN 9783421041050.

Campo Baeza, Alberto and Rincón de la Vega, Daniel (2018). Cala House. In: "La construcción de la arquitectura". Rincón de la Vega, Daniel.

Campo Baeza, Alberto (2018). Cala House ; Domus Aurea ; House of the Infinite. In: "Architecture highlights". Shanglin.

Campo Baeza, Alberto (2019). Casa del hombre blanco. Johannes Itten, 1920. In: "Reencuentros en torno a un centenario. Bauhaus 1919-2019". Colegio Oficial Arquitectos de Cádiz, Cádiz, pp. 24-25. ISBN 978-84-09-11397-2.

Campo Baeza, Alberto (2018). Casa del infinito = house of the infinite. In: "Casas en Andalucía". Casas Internacional (173). Kliczkowski. ISBN 978-1-64360-021-5.

Cortés, Juan Antonio (1998). Comunidad valenciana: años noventa: notas en torno al panorama arquitectónico. In: "Comunidad valenciana. Arquitectura en los 90. Premios COACV 90-91, 92-93, 94-95". Colegio Oficial de Arquitectos de la Comunidad valenciana, Valencia, pp. 14-29.

Campo Baeza, Alberto (2015). Con los pies descalzos. In: "Más allá de la imagen". Diseño editorial. ISBN 9789873607998.

Campo Baeza, Alberto (2010). Con los pies desnudos. Casa en Comporta de Aires Mateus. In: "No Place Like: 4 Houses/ 4 Films". Direcção-geral das Artes. ISBN 9789899560475.

Cortés, Juan Antonio (1991). De la rigidez del contorno a la unidad de imagen. In: "Escritos sobre arquitectura contemporánea, 1978-1988". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 181-199. ISBN 84-7740-039-3.

Campo Baeza, Alberto (2019). Descubriendo la arquitectura de Dominique Coulon. In: "Dominique Coulon adn Associés. Arquitectura 1996-2019". TC Cuadernos. Serie Dédalo. Revista de Arquitectura (140). General de Ediciones de Arquitectura. ISBN 978-84-17753-01-6.

Cervilla García, Alejandro (2013). Disponer los pesos en el aire. In: "Establecer el orden del Espacio". Mairea.

Campo Baeza, Alberto (2010). EL AIRE SE SERENA Y VISTE DE HERMOSURA Y LUZ NO USADA. De cómo el espacio arquitectónico es como el instrumento musical. Dedicado a Luis Suñén.. In: "Un arquitecto es una casa. Memoria del curso 09/10". Mairea.

Colmenares Vilata, Silvia (2006). Edificio Bankinter. In: "Guía de Arquitectura de Madrid:1975-2005". EMVS Madrid. ISBN 84-934362-9-1.

Cervilla García, Alejandro (2018). El Lenguaje de la Estructura. In: "Ciclo Tesis Recientes". Fundación Arquitectura COAM, Madrid, pp. 194-201. ISBN 978-84-96656-81-9.

Campo Baeza, Alberto (2017). El arquitecto dice. Una arquitectura sin arquitectos. In: "Arquitectura para no arquitectos". Seleer, pp. 13-14. ISBN 9788494634932.

Cortés, Juan Antonio (1995). El campus norteamericano en los últimos cincuenta años. In: "La ciudad del saber: ciudad, universidad y utopía 1293 - 1993". COAM, Madrid, pp. 87-94. ISBN 84-7740-082-2.

Cortés, Juan Antonio (1995). Elogio del artificio. Comentario a las obras seleccionadas en la III Bienal de Arquitectura Española = In praise of artífice. Notes on the works chosen for the III Biennial of Spanish Architectura. In: "III Bienal de Arquitectura Española, 1993-1994". Ministerio de Obras Públicas y Transportes, Madrid, pp. 23-26. ISBN 84-606-2458-7.

Campo Baeza, Alberto (2010). Esta casa es un tratado de arquitectura. Giuseppe Fallacara. In: "Domus Benedictae". Politecnico di Bari - Facoltà di Architettura.

Campo Baeza, Alberto (2017). Estructura, estructurae. In: "Estructuras vistas, ocultas e ilusorias". Diseño Editorial, Buenos Aires. ISBN 978-987-41-6000-3.

Campo Baeza, Alberto (2018). House of the infinite. In: "Habiter les toits". Editions Alternatives. ISBN 978 207280 432 8.

Campo Baeza, Alberto (2003). Idea, luz y gravedad bien temperados. In: "Arquitectura : espacio y luz [Colegio Mayor Albalat, 21 al 25 de marzo de 2000]". Colegio Mayor Albalat.

Campo Baeza, Alberto (2013). In aeternum. In: "In abstracto. Sull'architettura di Giuseppe Terragni". Firenze University Press. ISBN 978-88-6655-328-1.

Campo Baeza, Alberto (2010). In praise of Alvaro Siza. In: "Honoris Causa Alvaro Siza". Universidad Técnica de Lisboa.

Campo Baeza, Alberto (2015). In search of the lost thickness / Alla ricerca dello spessore perduto. In: "Cavity and limit". Lettera Ventidue.

Cortés, Juan Antonio (1999). La actuación en edificios del movimiento moderno: problemas y ejemplos. In: "La arquitectura moderna en Andalucía : un patrimonio para documentar y conservar: la experiencia DOCOMOMO". Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, [Sevilla], pp. 168-179. ISBN 84-8266-115-9.

Campo Baeza, Alberto (1983). La arquitectura es algo más que bellas palabras. In: "Raimund Abraham. Obras y proyectos 1960-1983". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, pp. 1-2. ISBN 84-85572-56-4.

Cortés, Juan Antonio (1995). La arquitectura racionalista de Miguel Martín y la ciudad de Las Palmas de Gran Canaria = The Rationalist Architecture of Miguel Martín and the City of Las Palmas. In: "Miguel Martín: arquitecturas para la gran ciudad". Centro Atlántico de Arte Moderno, Las Palmas, pp. 49-68. ISBN 84-89152-01-2.

Campo Baeza, Alberto (2012). La belleza como esplendor de la verdad. Acerca de la Arquitectura de Javier Artadi. In: "Javier Artadi. El cubo en el desierto". Loft Publications.

Cervilla García, Alejandro (2017). La belleza de la estructura. In: "Estructuras vistas, ocultas e ilusorias. Lecciones de la Historia en la obra de Mies van der Rohe". Colección de Textos de Arquitectura y Diseño . Diseño, Buenos Aires, pp. 18-21. ISBN 978-987-4160-00-3.

Campo Baeza, Alberto (2010). La caja bien temperada. Sobre el Museo de arte Contemporáneo de Alicante, MACA, de Juan Carlos Sancho y Sol Madridejos. In: "Sancho Madridejos. Museo de Arte Contemporáneo de Alicante". Sancho-Madridejos Architecture Office, pp. 46-53. ISBN 978-84-614-0131-4.

Cortés, Juan Antonio (1987). La caja y el parasol, dos modelos recurrentes en la obra de Le Corbusier. In: "Le Corbusier [exposición, Centro de Arte Reina Sofia, Madrid, 29 de junio -10 de Septiembre de 1987]". Centro Nacional de Exposiciones, Madrid, pp. 45-51. ISBN 84-505-6022-5.

Campo Baeza, Alberto (2002). La clave del arco. Sobre los arquitectos de Madrid en los setenta y ochenta. In: "Enciclopedia Madrid s.XX". Ayuntamiento de Madrid. ISBN 84-7812-555-8.

Cervilla García, Alejandro (2014). La columna adecuada. In: "El sueño de la razón". Unidad Docente Campo Baeza ETSAM-UPM . Mairea, Madrid, pp. 92-101. ISBN 978-84-942794-1-6.

Campo Baeza, Alberto (2013). La luz natural y la estructura. Sobre Víctor Martínez Segovia, Ingeniero de Caminos. In: "Víctor Martínez Segovia : ingeniero". TF Editores. ISBN 9788415253839.

Cortés, Juan Antonio (1991). La oblicuidad como recurso de las vanguardias. Contra la ley del ángulo recto: de Theo van Doesburg a Louis Kahn. In: "Escritos sobre arquitectura contemporánea, 1978-1988". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 163-172. ISBN 84-7740-039-3.

Cortés, Juan Antonio (1991). La relación núcleo-contorno en las obras de Robert Venturi. In: "Escritos sobre arquitectura contemporánea, 1978-1988". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 121-132. ISBN 84-7740-039-3.

Campo Baeza, Alberto (2018). La rinuncia di Sota. In: "Alejandro de la Sota, frammenti di città". Clean Edizioni, pp. 6-9. ISBN 978-88-8497-654-3.

Colmenares Vilata, Silvia (2010). La simplificación como problema complejo: Habraken y el S.A.R.. In: "Com-densidad : estrategias de actuación ubana en áreas de baja densidad". Mairea Libros. ISBN 9788492641390.

Cortés, Juan Antonio (1999). Las vicisitudes de una propuesta arquitectónica: de Torre Valentina a East Anglia. In: "J.A. Coderch Torre Valentina". Edicions UPC, Barcelona, pp. 81-84. ISBN 84-8301-296-0.

Campo Baeza, Alberto (2007). Less is more? More with less, more with light!. In: "Vincent Van Duysen". Thames & Hudson.

Campo Baeza, Alberto (2006). Lo bueno si breve, dos veces bueno = What is Good. If Brief. Is Twice as Good. In: "Spain on Spain : debates sobre la arquitectura contemporánea = debates on contemporary architecture : [symposium held at Columbia University USA, February ,11-2006]". Rueda, Madrid, pp. 78-81. ISBN 978-84-7207-193-3.

Campo Baeza, Alberto (2008). MEIER as a new ULISES. El NOSTOS de Richard Meier. In: "Richard Meier". Taschen.

Campo Baeza, Alberto (2017). Magazzino: A Calm and Serene Museum. In: "Marco Anelli : building Magazzino". Skira Rizzoli Publications. ISBN 978-0-8478-6101-9.

Campo Baeza, Alberto (2018). Manifiesto. In: "Textos de teoría y crítica. Y biografía sobre arquitectura moderna y contemporánea". Ediciones asimétricas, Madrid, pp. 24-28.

Campo Baeza, Alberto (2019). Mies without columns. In: "Sharpening the scalpel". Arcadia Mediática, Madrid, pp. 45-50. ISBN 978-84-120795-3-1.

Campo Baeza, Alberto (2017). Nueva sede editorial del grupo SM. Premio COAM 2005. In: "2005-2016 Premio COAM : arquitectura contemporánea de Madrid". Fundación Arquitectura COAM, Madrid. ISBN 978-84-96656-78-9.

Cervilla García, Alejandro (2016). POEMA. Sobre la casa del infinito de Alberto Campo Baeza. In: "The House of the Infinite. Alberto Campo Baeza". Oscar Riera Ojeda Publishers, Exton, PA, pp. 16-17. ISBN 978-1-946226-00-6.

Campo Baeza, Alberto (2018). Pabellón Polideportivo y Aulario, Universidad Francisco de Vitoria, Pozuelo, Madrid = Multi-Sport Pavilion and Classroom Complex, Francisco de Vitoria University, Pozuelo, Madrid. In: "Geometrica precision". Síntesis Arquitectura (56). Síntesis Arquitectura, pp. 46-65. ISBN 978-84-948315-1-5.

Campo Baeza, Alberto (2017). Palabras precisas y preciosas. In: "Investigar en arquitectura". General de Ediciones de Arquitectura, Valencia. ISBN 978-84-946397-4-6.

Campo Baeza, Alberto (2014). Palabras. Una carta a Eduardo Souto de Moura. In: "Eduardo Souto de Moura at Work". Amag. ISBN 978-989-9858-07-7.

Campo Baeza, Alberto (2018). Presentación. Los dibujos de Alberto Campo Baeza en la caverna de Platón. In: "El bisturí en la linea : razón, precisión y mesura en el dibujo y el pensamiento arquitectónicos de Alberto Campo Baeza". Universidad de Alicante, p. 15. ISBN 978-84-16724-98-7.

Cortés, Juan Antonio (1997). Privacy versus promenade. Algunas casas con patios de S. Chermayeff y A. Siza. In: "Patio y casa". Edicions UPC, Barcelona, pp. 52-57. ISBN 84-8301-493-9.

Campo Baeza, Alberto (2017). Proyectar es investigar. Mil razones para entender que un proyecto de arquitectura es un trabajo de investigación.. In: "Madrid - New York. Memoria del curso académico 2016-2017. Unidad Docente Alberto Campo Baeza, Departamento de Proyectos Arquitectónicos". Escuela Técnica Superior de Arquitectura Universidad Politécnica de Madrid, pp. 13-23.

Campo Baeza, Alberto (2017). Prólogo. In: "La arquitectura atravesada por la luz". Universidad de valladolid, pp. 13-15. ISBN 978-84-8448-910-8.

Campo Baeza, Alberto (2018). Raumspiel auf mehreren ebenen : wohnhaus in Madrid (Spanien). In: "Häuser nach Maß - Der optimale Grundriss: Die Sieger des HÄUSER-Award". Deutsche Verlags-Anstalt. ISBN 9783421041050.

Campo Baeza, Alberto (2019). Sharpening the Scalpel : Preface. In: "Sharpening the Scalpel". Arcadia Mediática, Madrid, pp. 9-11. ISBN 978-84-120795-3-1.

Campo Baeza, Alberto (2014). Silibus Aurae Tenuis. En torno a las arquitecturas sacras de Eduardo Delgado Orusco. In: "Paisajes con alma. Inventario de lugares para rezar / Sceneries with soul". RU books. ISBN 9788494183805.

Campo Baeza, Alberto (2011). Souto, Souto, Souto. In: "Eduardo Souto de Moura : concursos=competitions, 1979-2010". Facultade de Arquitectura da Universidade do Porto, Porto. ISBN 9789729483998.

Campo Baeza, Alberto (2019). Torre Alminar. Alberto Campo Baeza. In: "Terriotorio abitato. Mediterraneo Benidrom". Accademia di Architettura di Mendrisio, pp. 102-103.

Campo Baeza, Alberto (2006). Traveling to Greece. In: "The dispersed urbanity of the Aegean Archipelago. 10TH Venice Biennale. Greek Participation". Hellenic Ministry of Culture, pp. 98-99. ISBN 960-6654-25-7.

Campo Baeza, Alberto (2019). Un arquitecto es una casa. In: "O proceso: 12 casas de Alberto campo baeza. 12 casas para Alberto Campo baeza". Universidade Lusíada, Lisboa, pp. 6-7. ISBN 978-989-640-221-1.

Campo Baeza, Alberto (2019). Variaciones sobre Oíza. In: "Sáenz de Oíza, arquitecto". Cuadernos Arquitectura + Urbanismo . Diseño, España. ISBN 978-1-64360-065-9.

Campo Baeza, Alberto (2014). Veni, vidi, vici. Carvajal comes back to New York. In: "Remains of regional identities : twin houses by Javier Carvajal in Somosaguas : theoretical framework for the exhibition at the Cervantes Institute New York". Columbia University GSAPP : Instituto Cervantes, New York.

Cánovas Alcaraz, Andrés and Amann Alcocer, Atxu and Maruri González de Mendoza, Nicolás (2013). Vivienda colectiva en Carabanchel. In: "The Kent state forum on the city : [Madrid, visions, strategies and practices for the contemporary European Metropolis]". bdpr-Barcelona, Barcelona, pp. 70-80. ISBN 978-84-616-6466-5.

Campo Baeza, Alberto (2013). Yo me haría comunista. La arquitectura de Oscar Niemeyer a partir de sus dibujos. In: "La arquitectura de Oscar Niemeyer a partir de sus dibujos". Universidade da Coruña, Servicio de Publicaciones. ISBN 978-84-9749-540-0.

E

Espegel Alonso, Carmen (2007). Alumbrar la Muralla.. In: "Museo de la Muralla Árabe de Murcia". Ediciones Extremas, Madrid, España, pp. 4-8. ISBN 9788461195855.

Escalonilla Morales, Javier (2010). Aproximación a la arquitectura de Paul Nelson. In: "Programa de Doctorado. Teoría y Práctica del Proyecto. Departamento de Proyectos Arquitectónicos. Curso 2008 2009. DPA ETSA Madrid". Mairea Libros, Madrid. ISBN 978-84-92641-53-6.

F

Feduchi Canosa, Pedro (2007). Juegos de compás. Le Corbusier y los muebles. In: "Le Corbusier. Museo y colección Heidi Weber". Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, pp. 32-47. ISBN 978-84-8026-328-3.

Feduchi Canosa, Pedro (2007). La arquitectura moderna española, de nuevo. In: "Anuario Premis FAD 2007. Arquitectura e interiorismo". On Diseño, Barcelona, pp. 515-521.

Feduchi Canosa, Pedro (2005). Panorama de la basura. In: "Basurama". Basurama, Madrid, pp. 70-83. ISBN 84-95321-71-8.

Feduchi Canosa, Pedro (1992). Barcelona, independencia e igualdad = Barcelona, independence and equality. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas: Londres, París, Berlín, Madrid, Barcelona, Sevilla". Tabapress, Madrid, pp. 267-280. ISBN 84-7952-092-2.

Feduchi Canosa, Pedro (2003). Concursos de mobiliario en vivienda social en los años 50. In: "Un siglo de vivienda social (1903-2003)". Nerea, Madrid, pp. 50-52. ISBN 84-89569-92-4.

Fernández Rodríguez, Aurora (1996). El dibujo del rascacielos de Mies y el entendimiento de la ciudad. In: "La representación de la ciudad III. Ciudad, dibujo y proyecto". Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Navarra, Pamplona, pp. 281-288.

Feduchi Canosa, Pedro (2003). El poblado de Entrevías. In: "Un siglo de vivienda social (1903-2003)". Nerea, Madrid, pp. 216-219. ISBN 84-89569-92-4.

Fernández Alba, Antonio (2000). Ruinas en las estepas de Enoch. In: "Blocao : arquitecturas de la era de la violencia". Biblioteca Nueva, Madrid, pp. 13-15. ISBN 84-7030-824-6.

Feduchi Canosa, Pedro (1992). Sevilla, la ciudad y su río = Seville, the city and its river. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas: Londres, París, Berlín, Madrid, Barcelona, Sevilla". Tabapress, Madrid, pp. 317-323. ISBN 84-7952-092-2.

Feduchi Canosa, Pedro (1992). Tradición y cambio en la arquitectura y la ciudad de Madrid = Tradition and change in the architecture and the city of Madrid. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas: Londres, París, Berlín, Madrid, Barcelona, Sevilla". Tabapress, Madrid, pp. 197-205. ISBN 84-7952-092-2.

Fernández Rodríguez, Aurora (1992). Villa Stein. Los dibujos de Le Corbusier. In: "Dibujo y arquitectura: investigación aplicada: actas del IV Congreso Internacional de Expresión Gráfica Arquitectónica". Ediciones Grapheus, Valladolid, pp. 323-327. ISBN 84-87473-05-9.

G

González Capitel, Antón (2002). 1925-1965: diversidad urbana de los edificios culturales en el ámbito ibérico. In: "Equipamientos e infraestructuras culturales. 1925-1965". Fundación Docomono Ibérico, pp. 133-140.

García de Jalón Oyarzun, Lucía (2012). Acrobats in the rooftops of Tehran. In: "Think Space Pamphlets". Zagreb Society of Architects ZSA, Zagreb, Croatia, pp. 149-163. ISBN 978-953-7939-00-7.

González Capitel, Antón (1993). Alta tecnología y composición arquitectónica: La arquitectura de Foster Associates. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, pp. 317-326. ISBN 8477400768.

González Capitel, Antón (1992). Apuntes para un ensayo sobre la obra del arquitecto Rafael Moneo. In: "Oteiza - Moneo : Pabellón de Navarra, Exposición Universal de Sevilla, 1992". Caja Municipal de Pamplona, Pamplona, pp. 61-88.

González Capitel, Antón (2006). El faro de Colón en la República Dominicana. In: "Guía de Arquitectura de Santo Domingo". Junta de Andalucía. Consejería de Obras Públicas y Transportes, pp. 410-417. ISBN 84-8095-447-7.

González Capitel, Antón (2009). El racionalismo lecorbusieriano y la composición por elementos. In: "Massilia 2008 : Encuentro de Granada". Associacio d'idees, Centre d'Investigacions Estétique, San Cugat del Vallès (Barcelona). ISBN 84-87478-71-9.

García Triviño, Francisco (2009). Error para producción.. In: "Actas de los seminarios de apoyo a la investigación "Hibridación y transculturalidad en los modos de habitación contemporánea, el territorio andaluz como matriz receptiva". ". Escuela Tecnica Superior de Sevilla. ISBN 978-84-692-4950-5.

González Capitel, Antón (1996). Figuras ocultas: diversidad y prosopopeya en la obra de Alejandro de la Sota. In: "Conversaciones en torno a Alejandro de la Sota". ETS de Arquitectura, Departamento de Proyectos Arquitectónicos, pp. 61-65. ISBN 8492235209.

González Capitel, Antón (1996). Hacia la modernidad: Madrid, 1940-1980. Notas sobre cuatro décadas en la enseñanza de proyectos y en la arquitectura de la ciudad. In: "Madrid y sus arquitectos. 150 años de la Escuela de Arquitectura". TF Editores, pp. 57-70.

González Capitel, Antón (1978). José Antonio Corderch, del mar a la ciudad. In: "J.A. Coderch 1945-1976". Xarait, Madrid, pp. 5-11. ISBN 84-85434-02-1.

García Triviño, Francisco and González Meca, Sandra (2001). La Innovación es un eco de nosotros mismos. Innovation is a echo of ourselves. La movilidad y el tiempo: La necesidad de avanzar y el derecho a detenerse. The need to advance and the right to stop.. In: "La innovación es un eco de nosotros mismos.". Diputación de Alicante, Alicante, pp. 118-137. ISBN 978847784598.

González Capitel, Antón (1980). La arquitectura de Antonio Fernández Alba en el interior de la aventura española moderna. In: "Antonio Fernández Alba". Ministerio de Cultura, pp. 49-53.

González Capitel, Antón (2002). La idea de composición en la arquitectura de Antonio Flórez. In: "Antonio Flórez: Arquitecto (1877-1941)". Publicaciones de la Residencia de Estudiantes, pp. 229-234. ISBN 84-95078058.

González Capitel, Antón (1998). La restauración y la actitud ante la historia de la disciplina. In: "Restauración arquitectónica II". Universidad de Valladolid, pp. 33-44.

González Capitel, Antón (1985). L´aventure noderne de l´architecture espagnole, 1950-1980. In: "Trente ouevres, architecture espagnole". MOPU, pp. 21-32.

González Capitel, Antón (1992). Madrid, la reconstrucción de la periferia urbana. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress, pp. 207-213. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1977). Madrid, los años 40, ante una moderna arquitectura. In: "Arquitecturas para después de una guerra. 1939-49". COAC, pp. 8-13.

González Capitel, Antón (1992). Notas sobre la figura de Julio Cano Lasso en la arquitectura española. In: "Julio Cano Lasso: Medalla de Oro de la Arquitectura 1991". Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España, pp. 14-21. ISBN 8460421449.

García Triviño, Francisco and Aikaterini Evangelia, Psegiannaki (2009). Objetos y Tramas. In: "Libro de Actas. 3º Jornadas sobre Investigación en Arquitectura y Urbanismo". ETSA Madrid. ISBN 84-9728-309-0.

González Capitel, Antón (1986). Planimetría y tradición. El Escorial como sistema de claustros. In: "Ideas y diseño. La arquitectura". Exposiciones sobre el IV Centenario de El Escorial . MOPU. Ministerio de Fomento, pp. 73-86.

González Capitel, Antón (2007). Poder representativo, invención técnica y condición artística en la obra de Miguel Fisac. In: "Fisac, huesos varios". Fundación COAM, pp. 20-27. ISBN 978-8496656253.

González Capitel, Antón (1982). Prólogo. In: "Arquitecturas modernas 1980-82". Pronaos, pp. 5-7.

González Capitel, Antón (2003). Prólogo. In: "Textos de Crítica de Arquitectura comentados". UPM, pp. 10-13.

González Capitel, Antón (1992). Tradición y cambio en la arquitectura y la ciudad de Barcelona. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress, pp. 241-252. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1992). Tradición y cambio en la arquitectura y la ciudad de Londres. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress, pp. 23-38. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1992). Tradición y cambio en la arquitectura y la ciudad de París. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1992). Tradición y cambio en la ciudad y la arquitectura de Berlín. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress, pp. 129-138. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1992). Tradición y cambio en la ciudad: la imagen del presente dentro del pasado.. In: "Tradición y cambio en la arquitectura de seis ciudades europeas". Tabapress, pp. 17-20. ISBN 84-7952-092-2.

González Capitel, Antón (1999). Técnicas viejas y técnicas nuevas. El edificio como buen agente ecológico y otras experiencias especiales en la restauración de edificios históricos. In: "Patrimonio, restauración y nuevas tecnologías". Instituto Español de Arquitectura, Valladolid, pp. 137-142. ISBN 84-7762-960-9.

González Capitel, Antón (2002). Un palacio para el arte: la transformación de un viejo lugar para el Centro Atlántico de Las Palmas. In: "Sáenz de Oíza. Centro Atlántico de Arte Moderno". Centro Atlántico de Arte Moderno, pp. 53-64. ISBN 8477748055.

González Capitel, Antón (2007). Vasquismo e internacionalismo en la obra de Peña Ganchegui. In: "Luis Peña Ganchegui : medalla de oro de arquitectura 2004". Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España, pp. 14-24.

González Capitel, Antón (1993). Venturi & Rossi, 1966-1988. Historia, disciplina y eclecticismo. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, pp. 327-330. ISBN 8477400768.

García Sánchez, Carmen and Lendínez Martín, Andrés (2003). "El gato y el ratón" dos viviendas unifamiliares. In: "I Premio de Arquitectura con termoarcilla 2002". Hispalyt, Madrid, pp. 88-95. ISBN 978 84 932812 1 2.

García Sánchez, Carmen (2017). 1950 en torno al Museo Louisiana 1970. In: "Tesis Recientes I". Fundación Arquitectura COAM - EA Ediciones de Arquitectura, Madrid, pp. 314-321. ISBN 9788496656819.

González Capitel, Antón (1993). A vueltas con la Castellana: su transformación arquitectónica reciente. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 73-88. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1993). Abstracción plástica y significado en la obra de arquitectura de Francisco Cabrero. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 209-227. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1993). Alejandro de la Sota: una antología inconclusa. Algunas ideas en torno a la obra de Alejandro de la Sota. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 168-179. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1988). Alta tecnología y composición arquitectónica: la arquitectura de Foster Associates. In: "Norman Foster. Proyectos 1988 : [exposición] 21 junio - 24 julio". Dirección General para la Vivienda y Arquitectura, Madrid, pp. 15-19. ISBN 84-7433-557-4.

González Capitel, Antón (1996). Alvar Aalto, el maestro de la modernidad renovada. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 247-292. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1999). Alvar Aalto, un influjo permanente en la arquitectura ibérica. In: "Alvar Aalto, visiones urbanas". Fundacion ICO, Madrid, pp. 23-31. ISBN 84-923886-2-5.

González Capitel, Antón (1993). Apuntes sobre la obra de Rafael Moneo. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 181-195. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1996). Apéndice. Hacia el siglo XXI: continuidad y desarrollo de las maneras modernas en el final del siglo. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 639-668. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1995). Arquitectura española: 1939-1992. In: "Arquitectura española del siglo XX". Summa Artis, 40 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 357-630. ISBN 84-239-5482-X.

González Capitel, Antón (1995). Arquitectura racionalista para el fin de siglo: una clásica y prudente escuela española frente al eclecticismo internacional. In: "III Bienal de Arquitectura Española, 1993/1994". Ministerio de Obras Públicas y Transportes, Madrid, pp. 55-58. ISBN 84-606-2458-7.

González Capitel, Antón (1993). Back to metrópolis. Esplendor, decadencia y renacimiento del rascacielos americano. Notas críticas. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 277-297. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2000). Bóvedas tabicadas. In: "Luis Moya Blanco, arquitecto 1904-1990 : [exposición]". Electa, Madrid, pp. 129-145. ISBN 84-8156-250-5.

González Capitel, Antón (2000). Ciudad ideal, ciudad soñada. In: "Luis Moya Blanco, arquitecto 1904-1990 : [exposición]". Electa, Madrid, pp. 69-103. ISBN 84-8156-250-5.

González Capitel, Antón (1996). Clasicismo moderado y racionalismo en la periferia europea (I). Erik Günnar Asplund y Sigurd Lewerentz. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 99-116. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). Clasicismo moderado y racionalismo en la periferia europea (II). Giuseppe Terragni, Adalberto Libera y la arquitectura italiana del final del período mussoliniano. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardia". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 117-136. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). Condición arquetípica y revisión en la obra de Le Corbusier. La arquitectura del gran maestro suizo desde los años treinta. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 167-207. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (2003). Dos textos de Oriol Bohígas: revisionismo arquitectónico y arquitectura catalana. In: "Textos de crítica de arquitectura comentados 1". Departamento de Proyectos ETSAM, pp. 369-373. ISBN 8493326288.

González Capitel, Antón (1993). El Tapiz de Penélope. Apuntes sobre las ideas de restauración e intervención arquitectónica. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 231-249. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2002). El aeropuerto San Pablo en Sevilla, de Rafael Moneo. In: "World Airports". DAM, Hamburgo, pp. 76-86. ISBN 3-88506-519-3.

García Triviño, Francisco (2015). El fantasma de los común. Errores que desvelan posiciones arquitectónicas. In: "Comunidad. Común. Comuna.". Ediciones Asimétricas, Madrid, pp. 186-207. ISBN 978-84-943487-6-1.

González Capitel, Antón (1996). El neomoderno en Europa y América. La síntesis norteamericana del fin de siglo en la arquitectura de Frank O. Gehry. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 615-638. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). El neorracionalismo en Norteamérica: los Five Architects. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 549-562. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (2000). El pensamiento de Luis Moya Blanco. In: "Luis Moya Blanco, arquitecto 1904-1990 : [exposición]". Electa, Madrid, pp. 148-149. ISBN 84-8156-250-5.

González Capitel, Antón (2000). El siglo XX español: notas para una síntesis. In: "Arquitectura del siglo XX : España : [exposición]". Tanais, Sevilla, pp. 16-29. ISBN 84-496-0080-4.

González Capitel, Antón (2011). El Águila, Las Águilas: el archivo y la biblioteca de Madrid en la Antigua Fábrica de Cervezas. In: "Nuevas lecciones de arquitectura moderna". Nobuko, Buenos Aires, pp. 168-175. ISBN 978-987-584-356-1.

González Capitel, Antón (1992). Explicar la arquitectura española contemporánea: de la fundación de una modernidad nueva a la exhibición del eclecticismo. In: "España : arquitecturas de hoy : exposición". Ministerio de Obras Públicas y Transportes, Madrid, pp. 47-65. ISBN 84-7433-795-X.

González Capitel, Antón (1996). Expresionismo, racionalismo y arquitectura orgánica en Alemania y en Dinamarca: Haring y Scharoun; Jacobsen y Utzon. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 295-326. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). Expresionismo, racionalismo y arquitectura orgánica en Alemania y en Dinamarca: Häring y Scharoun; Jacobsen y Utzon. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 295-326. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1993). Forma ilusoria e inspiración figurativa en la arquitectura de Alvar Aalto. (Con unas notas sobre la arquitectura de ilusión en la obra de Asplund). In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 331-351. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1988). Introducción [Metamorfosis de monumentos y teorías de la restauración]. In: "Metamorfosis de monumentos y teorías de la restauración". Alianza Editorial, Madrid, pp. 11-13. ISBN 84-206-7075-8.

González Capitel, Antón (1993). José Antonio Coderch, del mar a la ciudad. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 133-148. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2011). Kenzo Tange, los Metabolistas y la arquitectura moderna en Japón. In: "Nuevas lecciones de arquitectura moderna". Nobuko, Buenos Aires, pp. 30-79. ISBN 978-987-584-356-1.

González Capitel, Antón (1993). La Universidad Laboral de Gijón o el poder de las arquitecturas. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 113-131. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1996). La alternativa a la modernidad convencional: la arquitectura de Louis Kahn. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 475-508. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1989). La analogía como instrumento proyectual en los edificios históricos. In: "Arquitectura recuperada". Universidad Internacional Menéndez Pelayo : Ministerio de Obras Públicas y Urbanismo, Madrid, pp. 12-19. ISBN 84-600-7319-X.

González Capitel, Antón (2004). La arquitectura cristiana en la España moderna (1865-1975): apuntes para una historia. In: "Arquitectura religiosa contemporánea en Bizkaia 1875-1975 : del Romanticismo al Movimiento Moderno =Bizkaiko eliz arkitktura garaikidea 1875-1975 : erromantizismotik mugimendu modernora". Museo Diocesano de Arte Sacro, Bizkaia, pp. 11-23. ISBN 84-87002-65-X.

González Capitel, Antón (1993). La arquitectura de Antonio Fernández Alba en el interior de la aventura española moderna. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 149-165. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1996). La arquitectura de la vivienda moderna. In: "Arte y arquitectura en la vivienda española". Fomento de Construcciones y Contratas, Madrid, pp. 301-357.

González Capitel, Antón (1998). La arquitectura de un artista: JVP, dual y múltiple. In: "Vaquero Palacios". Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España, Madrid, pp. 12-25.

González Capitel, Antón (1996). La arquitectura en Holanda al margen y después de las vanguardias. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 391-412. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La arquitectura moderna en Iberoamérica: una seña de identidad. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 429-471. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La arquitectura revisionista y orgánica en Estados Unidos. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 413-428. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La arquitectura tardía de Frank Lloyd Wright, el primer maestro moderno. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 139-166. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1993). La aventura moderna de la arquitectura madrileña (1956-1970). In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 89-110. ISBN 84-7740-076-8.

Guridi García, Rafael (2010). La casa de Dorian Gray. Consideraciones sobre la actuación en Vivienda Moderna. In: "Teoría y técnicas de la restauración, 10 años : DPA 2000.10". Mairea Libros, pp. 43-47.

González Capitel, Antón (2000). La construcción de iglesias. In: "Luis Moya Blanco, arquitecto 1904-1990 : [exposición]". Electa, Madrid, pp. 105-127. ISBN 84-8156-250-5.

González Capitel, Antón (1996). La contestación a la arquitectura moderna en Estados Unidos después de Kahn: el pensamiento y la obra de Robert Venturi. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 511-528. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La contestación al desarrollo moderno en Europa: el pensamiento y la obra de Aldo Rossi. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 529-548. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La continuidad y la renovación de la tradición en los años treinta. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 19-63. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La nueva era del rascacielos americano: del neomoderno al post. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 565-585. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La obra de Mies van der Rohe del pabellón de Barcelona al Museo de Berlín: la arquitectura del paralelepípedo acristalado y su coherente relación con la estructura. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 209-245. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La obsesión por la vanguardia en la arquitectura moderna del Reino Unido: Owen Williams; Alison y Peter Smithson; James Stirling y Norman Foster. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 355-390. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La revisión de la arquitectura moderna en Italia: la generación de Rogers y Ridolfi. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 327-354. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1996). La síntesis europea del fin de siglo en la arquitectura de Álvaro Siza Vieira. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 587-613. ISBN 84-239-5484-6.

González Capitel, Antón (1993). Las Columnas de Mies (II): la obra americana. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 305-316. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1993). Las Columnas de Mies: el Pabellón de Barcelona. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 299-304. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1999). Las décadas oscuras: arquitectura de Madrid 1941-1960. In: "Arquitectura de Madrid, siglo XX". Tanais, Madrid, pp. 72-101. ISBN 84-496-0078-2.

González Capitel, Antón (1993). Las ideas orgánicas como instrumentos de proyecto, Torres Blancas y otras obras de Sáenz de Oíza. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 197-207. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2001). Las sillas de Vitra, una antología del diseño del siglo XX. In: "100 muebles de diseño : colección Vitra Design Museum : 26 de abril - 22 de julio de 2001, Museo Colecciones ICO". Fundación ICO, Madrid, pp. 7-14. ISBN 84-923886-9-2.

González Capitel, Antón (2000). Lenguaje clásico, lenguaje moderno. In: "Luis Moya Blanco, arquitecto 1904-1990 : [exposición]". Electa, Madrid, pp. 33-67. ISBN 84-8156-250-5.

González Capitel, Antón (1992). Los edificios ordenados en torno a patios: un método fundamental de hacer arquitectura en el período clásico. In: "Restauración arquitectónica". Universidad de Valladolid, Valladolid, pp. 123-135. ISBN 84-7762-261-2.

González Capitel, Antón (1985). L´aventure moderne de l´architecture espagnole, 1950-1980. In: "Trente oeuvres architecture espagnole, annes 50-annes 80 : [exposition]". Ministerio de Obras Públicas y Urbanismo, Madrid, pp. 21-32. ISBN 84-7433-376-8.

González Capitel, Antón (1993). Madrid como centro de influencia arquitectónica, apuntes para un esbozo histórico. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 51-71. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1993). Madrid, los años cuarenta: ante una moderna arquitectura. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 17-35. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2003). Moneo, historia y modernidad. In: "Textos de crítica de arquitectura comentados 1". Departamento de Proyectos ETSAM, pp. 341-345. ISBN 8493326288.

González Capitel, Antón (2002). Notas en torno al arquitecto José Luis Sert. In: "4 Centenarios". Universidad de Valladolid, Valladolid, pp. 15-39. ISBN 84-8448-203-0.

González Capitel, Antón (1993). Notas sobre la composición del Museo Nacional de Arte Romano. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 251-256. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1993). Planimetría y tradición. El Escorial como sistema de claustros. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 257-276. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (2003). Prólogo al libro Textos de crítica de arquitectura comentados 1. In: "Textos de crítica de arquitectura comentados 1". Departamento de Proyectos ETSAM, pp. 10-13. ISBN 8493326288.

González Capitel, Antón (2000). Teoría y práctica en la vivienda madrileña de los años 50. In: "Los años 50 : la arquitectura española y su compromiso con la historia : [congreso], Pamplona, 16-17 marzo 2000, Escuela Técnica Superior de Arquitectura de la Universidad de Navarra". T6 Ediciones, pp. 109-113. ISBN 84-89713-33-2.

González Capitel, Antón (1986). The Modern Adventure of Spanish Architecture, 1949-1970. In: "Contemporary Spanish Architecture. An Eclectic Panorama". Rizzoli, Nueva York, pp. 10-19. ISBN 0-8478-0708-8.

González Capitel, Antón (1996). Un epílogo para el fin del milenio. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Espasa-Calpe, Madrid, pp. 669-671. ISBN Un epílogo para el fin del milenio.

González Capitel, Antón (1993). Un paseo por La Castellana, de Villanueva a «Nueva Forma». In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 37-49. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1996). Una modernidad propia en la metrópoli norteamericana: los rascacielos. In: "Arquitectura europea y americana después de las vanguardias". Summa Artis, 41 . Espasa-Calpe, Madrid, pp. 65-98.

González Capitel, Antón (1993). Venturi & Rossi, 1966-1988. Historia, disciplina y eclecticismo. In: "Artículos y ensayos breves 1976-1991". Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Madrid, pp. 327-330. ISBN 84-7740-076-8.

González Capitel, Antón (1990). Viejos edificios, nuevos museos. In: "El arquitecto y el museo". Colegio Oficial de Arquitectos de Andalucía Occidental, Cádiz, pp. 27-37. ISBN 84-600-7633-4.

Guridi García, Rafael (2003). Viviendas en Paseo de Yeserías, Jerónimo Junquera, Estanislao Perez Pita. In: "Un siglo de vivienda social, 1903-2003". Nerea. ISBN 8489569924.

I

Ibáñez Montoya, Joaquín (2015). La red solidaria de los americanistas : una biblioteca hispánica. In: "Una empresa memorable de España hacia América". Kalam, pp. 151-164. ISBN 978-84-7207-244-2.

Ibáñez Montoya, Joaquín (2008). Tres Patrimonios que Construyen la Ciudad Contemporánea. In: "Ciudad e Historia: La temporalidad de un espacio construido y vivido". Sociedad, Cultura y Educación . Akal, Madrid, España, pp. 50-67. ISBN 978-84-460-2883-3.

M

Monje Pascual, Ángela and Maruri González de Mendoza, Nicolás (2018). El ahorro energético de una doble piel = Energy savings of a double skin. In: "The power of skin. New Materiality in Contemporary architectural Design". Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid, pp. 206-222. ISBN 978-84-948774-6-9.

Martínez-Millana, Elena (2021). Habitando la heterotopía: los Beguinatos = Inhabiting Heterotopia: The Béguinages. In: "PhD CULT". DPA PRINTS', Madrid, España, pp. 314-319. ISBN 9788417905644.

Moreno Mansilla, Luis (1989). Blancas juegan y ganan: de las rehabilitaciones. In: "Arquitectura española contemporánea = Spanish contemporary architecture : 1975-1990". Croquis, Madrid, pp. 191-200. ISBN 84-404-5316-7.

Muñoz Jiménez, María Teresa and Quesada, Fernando (2009). Campos de juego de Noguchi y Van Eyck. El plano horizontal. In: "La materia de la arquitectura = The matter of architecture. Congreso Internacional de Arquitectura de la Fundación Miguel Fisac (1º. 2007. Almagro)". Fundación Miguel Fisac, Ciudad Real, pp. 191-201. ISBN 978-84-613-4513-7.

Moreno Mansilla, Luis and Tuñón Álvarez, Emilio (2000). Diversidad y consenso 1990-1999. In: "Arquitectura del siglo XX : España : [exposición]". Tanais, Sevilla, pp. 286-291. ISBN 84-496-0080-4.

Martínez-Millana, Elena (2018). El Monasterio de Hosios Loukas. In: "Mi casa, nuestra casa". Arcadia Mediática, Madrid, pp. 28-31. ISBN 9788494790577.

Martínez-Millana, Elena (2019). El Tarot. Otras conversaciones en las asignaturas de Proyectos Arquitectónicos. In: "Prototipos, prototopos". DPA Prints', Madrid, pp. 175-182. ISBN 978-84-949500-6-3.

Muñoz Jiménez, María Teresa (1996). Entretejed con risas nuestras artes. La arquitectura de Corrales y Molezún. In: "Corrales y Molezún". Ministerio de Fomento, Madrid, pp. 3-7. ISBN 9788449802133.

Moreno Mansilla, Luis (2002). Erik Gunnar Asplund. Cuaderno de viaje, 1913. In: "Escritos 1906/1940". El Croquis editorial, Madrid, pp. 271-383. ISBN 84-88386-23-0.

Muñoz Jiménez, María Teresa (2006). Escrito en el umbral. In: "Ungrammatical landscape = Paisaje agramatical". Diputación de Granada, Granada, pp. 31-44. ISBN 84-7807-419-8.

Muñoz Jiménez, María Teresa (1999). La apropiación industrial. Hospital de Manacor = The industrial apropriation. Manacor hospital. In: "Hospital de Manacor". Munilla-Lería, Madrid, pp. 8-19. ISBN 84-89150-28-1.

Muñoz Jiménez, María Teresa and Fullaondo, Daniel (1993). Las arquitecturas de Bilbao. A la búsqueda del tiempo perdido (sobre todo ecléctico) = Bilboko arkitekturak. Galdutako denboraren bila (batez ere eklektikoa). In: "Bilbao : guía de arquitectura". Colegio Oficial de Arquitectos Vasco Navarro, Bilbao, pp. 26-55. ISBN 84-87813-04-6.

Moreno Mansilla, Luis (2002). Las geometrías de los hombres. In: "Las geometrías del tren = Les geometries del tren". Fundación Esteyco, Madrid, pp. 182-184. ISBN 84-921092-8-9.

Muñoz Jiménez, María Teresa (2012). Notes [capítulo del libro Afterimage]. In: "Afterimage". La Casa Encendida, pp. 16-112. ISBN 9788461571734.

Muñoz Jiménez, María Teresa (1984). Prólogo [a El estilo Internacional: arquitectura desde 1992]. In: "El estilo Internacional : arquitectura desde 1922". Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Murcia, Murcia, pp. 9-26. ISBN 84-500-9683-9.

Muñoz Jiménez, María Teresa (2007). Prólogo al libro "Interpretación estética de la estatuaria megalítica americana y Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo en la postguerra". In: "Edición crítica de la obra de Jorge Oteiza. Interpretación estética de la estatuaria megalítica americana y Carta a los artistas de América. Sobre el arte nuevo en la postguerra". Fundación Museo Oteiza Fundazio Museoa. ISBN 978-84-935542-5-5.

Montoro Coso, Ricardo (2012). Quinta Monroy: housing as a verb. In: "Aproximaciones a la investigación en arquitectura : Seminario Estrategia Habitar - MPAA - ETSAM". Nobuko. ISBN 978-987-584-407-0.

Muñoz Jiménez, María Teresa and Fullaondo, Daniel (1993). Sir José Antonio y Sir Ramón. In: "Corrales y Molezún : Medalla de Oro de la Arquitectura 1992". Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España, Madrid, pp. 9-24. ISBN 84-600-8516-3.

Muñoz Jiménez, María Teresa (1995). Sobre la obra de Juan Daniel Fullaondo ¿Por qué tuvo Molly que vivir en Gibraltar?. In: "Estética del huevo : huevo y laberinto, mentalidad vasca y laberinto : a Juan Daniel Fullaondo en memoria y homenaje". Pamiela, Pamplona, pp. 9-17. ISBN 84-7681-207-8.

Moreno Mansilla, Luis and Tuñón Álvarez, Emilio (1998). Sombras arrojadas : notas sobre la obra de los arquitectos españoles fuera de España. In: "Guía de arquitectura : España, 1920-2000". Tanais, Sevilla, pp. 332-341. ISBN 84-496-0007-3.

Montoro Coso, Ricardo (2012). Tautología. Espacios inter-medios, espacios comunes, espacios compartidos. In: "Sistemas cooperativos : aula PFC semipresencial Aranguren". Colección de textos académicos CTA-ETSAM (10). Mairea, pp. 33-41. ISBN 978-84-940411-9-8.

Moreno Mansilla, Luis and Tuñón Álvarez, Emilio (2000). Tecnologia e movimento. In: "A tecnologia na arquitectura contemporânea : Dominique Perrault, Baumschlager & Eberle, Mansilla + Tuñón, Carrilho da Graça". Estar, Lisboa, pp. 26-28. ISBN 972-8095-76-7.

Molina Sánchez, Javier (2015). Vanguardias figurativas y arquitectura industrial en el período entreguerras (1918-1939). In: "Ciencia y Técnica entre la Paz y la Guerra. 1714,1814,1914.". Sociedad Española de Historia de las Ciencias y de las Técnicas (SEHCYT), pp. 1319-1326. ISBN 978-84-608-3148-8.

Miguel García, Sergio de (2003). Viviendas en la calle de la Basílica. In: "Un siglo de vivienda social, 1903-2003". Nerea, Madrid, pp. 190-191. ISBN 84-89569-92-4.

Muñoz Jiménez, María Teresa (2006). Written on the threshold. In: "Ungrammatical landscape = Paisaje agramatical". Diputación de Granada, Granada, pp. 125-136. ISBN 84-7807-419-8.

Martínez-Millana, Elena (2018). [Resumen del articulo] Desmontando la domesticidad. Habitando las heterotopías. In: "XIV Bienal Española de Arquitectura y Urbanismo". Ministerio de Fomento, Fundación Arquia, Madrid, pp. 415-422. ISBN 978-84-09-03614-1.

P

Pizarro Juanas, María José and Rueda Jiménez, Óscar (2005). Memoria, rostros, orden, bekleidung. In: "Nieto-Sobejano". Monoespacios (6). Fundación COAM, Madrid, pp. 56-60. ISBN 84-88496-88-5.

Pieltáin Álvarez-Arenas, Alberto (2000). El hospital. Doscientos años de proyectos. In: "Hospitales: la arquitectura del Insalud, 1986-2000". Insalud, Madrid, pp. 7-115. ISBN 84-351-0330-7.

R

Ruiz Cabrero, Gabriel (2008). (E)Lección del Japón. In: "Casas en Japón". Mairea libros, Madrid, España, pp. 127-132. ISBN 978-84-936485-1-0.

Rodríguez Fernández, Marta (2013). Charlotte Perriand. Un mestizaje Japón-Europa. In: "Itinerarios, Viajes y Contactos Japón-Europa". Peter Lang, Berna, pp. 775-485.

Rodríguez Fernández, Marta (2010). Un proyecto de Arquitectura Audiovisual: Un Medidor de Paisaje. In: "Programa de Doctorado : teoría y práctica del proyecto : Curso 2008-2009 DPA ETSAM". Mairea Libros, pp. 92-99. ISBN 978-84-92641-53-6.

Ruiz Cabrero, Gabriel (2011). Los Omeyas en Spania : monumentos latino-bizantinos y la Mezquita de Córdoba. In: "Monumentos latino-bizantinos de Córdoba : (Mezquita de Córdoba)". Fondo antiguo de la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid (13). Instituto Juan de Herrera, Madrid, pp. 1-26. ISBN 978-84-9728-388-5.

T

Teresa Trilla, Enrique de (2007). El desarrollo controlado y progresivo de la forma. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 211-217. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). El espacio como acontecimiento: dos proyectos de Álvaro Siza en lso años noventa. Museo para dos Picasso en Madrid. Complejo parroquial en Marco de Canaveses. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 195-211. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). El espacio interior estallado. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 30-43. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). El volumen como solidificación del espacio interior. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 92-100. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). Experiencia y redescubrimiento del espacio. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 167-187. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). Explicación conceptual. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 69-75. ISBN 978-84-931388-1-3.

Tait, James and Campo Baeza, Alberto (2021). Interview. Alberto Campo Baeza. In: "Entering architectural practice". Routledge, United Kingdom. ISBN 978-0-367-36514-1.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). La arquitectura como sistema ordenado que permite la representación. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 133-152. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). La consistencia del objeto y las leyes formadoras. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 75-84. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). La obra como paráfrasis. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 23-30. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). La tradición moderna revisada. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siz". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 63-68. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). Racionalidad constructiva y apariencia visual. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 85-92. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (2007). Una manera de pensar el proyecto. In: "Tránsitos de la forma. Presencia de Le Corbusier en la obra de Stirling y Siza". Fundación Caja de Arquitectos, Barcelona, pp. 152-155. ISBN 978-84-931388-1-3.

Teresa Trilla, Enrique de (1990). El Museo de arte romano de Mérida. Concepción y representación del espacio. In: "El arquitecto y el museo". Colegio Oficial de Arquitectos de Andalucía Occidental, [Cádiz], pp. 320-329. ISBN 84-600-7633-4.

Tuñón Álvarez, Emilio (1989). La elaboración de un autorretrato. In: "Arquitectura española contemporánea = Spanish contemporary architecture : 1975-1990". Croquis, Madrid, pp. 175-189. ISBN 84-404-5316-7.

Teresa Trilla, Enrique de (1989). Primeras experiencias de vivienda masiva en Valladolid: la aparición de un nuevo tipo residencial. In: "Arquitecturas en Valladolid: tradición y modernidad (1900-1950)". Colegio Oficial de Arquitectos de Valladolid, Valladolid, pp. 249-262. ISBN 84-600-7055-7.

Tuñón Álvarez, Emilio and Moreno Mansilla, Luis (1997). Una habitación vacía. In: "Miguel Fisac : medalla de oro de la arquitectura 1994". Ministerio de Fomento, Madrid, pp. 262-267. ISBN 84-922609-0-4.

U

Ulargui Agurruza, Jesús and Miguel García, Sergio de and Montenegro Mateos, Néstor and Mosquera González, Javier and Collado Baíllo, María Isabel and Palacios Rodriguez, Carlos and Pascual García, Manuel and Senra Fernández-Miranda, Ignacio and Delso Gutiérrez, Rodrigo and García Sánchez, Carmen and Iglesias Rodríguez, Elena and Gabaldón Guzmán, Jorge and Martínez López, Teresa (2020). Caja de Juegos. El azar como estrategia proyectual. In: "Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria". Instituto de Ciencias de la Educación, Universidad de Alicante, Alicante (España), pp. 425-436. ISBN 978-84-09-20703-9.

Y

Yañez Parareda, Guillermo (2006). Energy-efficient social housing: residential building in madrid. In: "Energy-efficient architecture : basics for planning and construction". Birkhäuser Basel, Berlin, Alemania, pp. 74-79. ISBN 978-3764372538.

Á

Álvarez Sánchez, Emmanuel (2020). Evolución de las palabras en el departamento de Proyectos Arquitectónicos. In: "el Departamento : Programas docentes del Departamento de Proyectos Arquitectón". Ediciones Asimétricas, Madrid, pp. 401-443. ISBN 978-84-17905-27-9.

  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM