Problem-based learning supported by semantic techniques

Lozano, Esther; Gracia del Río, Jorge; Corcho, Oscar y Gómez-Pérez, A. (2012). Problem-based learning supported by semantic techniques. "Interactive Learning Environments", v. -- (n. null); ISSN 1049-4820. https://doi.org/10.1080/10494820.2012.745431.

Descripción

Título: Problem-based learning supported by semantic techniques
Autor/es:
  • Lozano, Esther
  • Gracia del Río, Jorge
  • Corcho, Oscar
  • Gómez-Pérez, A.
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Interactive Learning Environments
Fecha: Diciembre 2012
Volumen: --
Materias:
Palabras Clave Informales: problem-based learning, qualitative reasoning, semantic grounding, aprendizaje basado en problemas, razonamiento cualitativo, modelo semántico.
Escuela: Facultad de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Inteligencia Artificial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (1MB) | Vista Previa

Resumen

Problem-based learning has been applied over the last three decades to a diverse range of learning environments. In this educational approach, different problems are posed to the learners so that they can develop different solutions while learning about the problem domain. When applied to conceptual modelling, and particularly to Qualitative Reasoning, the solutions to problems are models that represent the behaviour of a dynamic system. The learner?s task then is to bridge the gap between their initial model, as their first attempt to represent the system, and the target models that provide solutions to that problem. We propose the use of semantic technologies and resources to help in bridging that gap by providing links to terminology and formal definitions, and matching techniques to allow learners to benefit from existing models.

Más información

ID de Registro: 16367
Identificador DC: http://oa.upm.es/16367/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:16367
Identificador DOI: 10.1080/10494820.2012.745431
URL Oficial: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10494820.2012.745431#.Ud15K6wWHqk
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 Jul 2013 16:19
Ultima Modificación: 21 Abr 2016 16:40
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM