AFRICA BUILD Portal: developing a social network of African health researchers and educators

Ramírez Robles, Máximo; Jiménez Castellanos, Ana; Khalifa, Aly; Maojo García, Víctor Manuel; Anne, Abdrahamane; Kamga, Yannick y Afagbedzi, Seth (2013). AFRICA BUILD Portal: developing a social network of African health researchers and educators. En: "IST-Africa Conference and Exhibition (IST-Africa), 2013", 29-31 May 2013, Nairobi, Kenya. ISBN 978-1-905824-39-7. pp. 1-8.

Descripción

Título: AFRICA BUILD Portal: developing a social network of African health researchers and educators
Autor/es:
  • Ramírez Robles, Máximo
  • Jiménez Castellanos, Ana
  • Khalifa, Aly
  • Maojo García, Víctor Manuel
  • Anne, Abdrahamane
  • Kamga, Yannick
  • Afagbedzi, Seth
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: IST-Africa Conference and Exhibition (IST-Africa), 2013
Fechas del Evento: 29-31 May 2013
Lugar del Evento: Nairobi, Kenya
Título del Libro: IST-Africa Conference and Exhibition (IST-Africa), 2013
Fecha: 2013
ISBN: 978-1-905824-39-7
Materias:
Palabras Clave Informales: Education - Sub-Sahara - Health Information - Capacity Building - AFRICA BUILD - Resource Integration - Social Networks
Escuela: Facultad de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Inteligencia Artificial
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (482kB)

Resumen

One of the main outputs of the project is a collaborative platform which integrates a myriad of research and learning resources. This article presents the first prototype of this platform: the AFRICA BUILD Portal (ABP 1.0). The ABP is a Web 2.0 platform which facilitates the access, in a collaborative manner, to these resources. Through a usable web interface, the ABP has been designed to avoid, as much as possible, the connectivity problems of African institutions. In this paper, we suggest that the access to complex systems does not imply slow response rates, and that their development model guides the project to a natural technological transfer, adaptation and user acceptance. Finally, this platform aims to motivate research attitudes during the learning process and stimulate user?s collaborations.

Más información

ID de Registro: 26535
Identificador DC: http://oa.upm.es/26535/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:26535
URL Oficial: http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6701740&tag=1
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 11 Jun 2014 10:40
Ultima Modificación: 22 Sep 2014 11:41
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM