High speed railroad bridges. Conception, bases of design, typological possibilities and construction methods

Corres Peiretti, Hugo; Pérez Caldentey, Alejandro y Ariñez Fernández, Freddy Alexandro (2013). High speed railroad bridges. Conception, bases of design, typological possibilities and construction methods. En: "fib Symposium 2013", 22/04/2013 - 24/04/2013, Tel Aviv (Israel). ISBN 978-965-92039-0-1. pp. 185-189.

Descripción

Título: High speed railroad bridges. Conception, bases of design, typological possibilities and construction methods
Autor/es:
  • Corres Peiretti, Hugo
  • Pérez Caldentey, Alejandro
  • Ariñez Fernández, Freddy Alexandro
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: fib Symposium 2013
Fechas del Evento: 22/04/2013 - 24/04/2013
Lugar del Evento: Tel Aviv (Israel)
Título del Libro: fib Symposium: Engineering a concrete future: Technology, modelling and construction. Proceedings.Tel-Aviv,Israel,22.-24.4.2013
Fecha: Abril 2013
ISBN: 978-965-92039-0-1
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM)
Departamento: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img] PDF (Document Portable Format) - Acceso permitido solamente a usuarios en el campus de la UPM - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (497kB)

Resumen

Diseño conceptual de puentes de alta velocidad ferroviarios. Railroad bridges, in general, and those for high speed railways, in particular, demand very special conditions. The traffic loads are much higher than for road bridges. Loads due to braking and acceleration determine, due to their magnitude, the structural layout. Because of the speed of the vehicles there are specific dynamic effects which need to be considered. In order to ensure passenger comfort, compatible with speeds of up to 350 km/h, it is necessary to meet very demanding conditions with respect to stiffness, displacements and dynamic behavior. In this paper these conditions are briefly described and different typological possibilities to satisfy them are presented as well as the main construction methods applicable to this kind of bridges.

Más información

ID de Registro: 29880
Identificador DC: http://oa.upm.es/29880/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:29880
URL Oficial: http://www.fib2013tel-aviv.co.il/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 23 Jun 2014 08:04
Ultima Modificación: 22 Sep 2014 11:46
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM