Study of the influence of social relationships among students on knowledge building using a moderately constructivist learning model

Alonso Amo, Fernando and Manrique Gamo, Daniel and Martínez Normand, Loïc and Viñes Aparicio, José María (2014). Study of the influence of social relationships among students on knowledge building using a moderately constructivist learning model. "Journal of Educational Computing Research", v. 51 (n. 4); pp. 417-439. ISSN 0735-6331. https://doi.org/10.2190/EC.51.4.c.

Description

Title: Study of the influence of social relationships among students on knowledge building using a moderately constructivist learning model
Author/s:
  • Alonso Amo, Fernando
  • Manrique Gamo, Daniel
  • Martínez Normand, Loïc
  • Viñes Aparicio, José María
Item Type: Article
Título de Revista/Publicación: Journal of Educational Computing Research
Date: January 2014
ISSN: 0735-6331
Volume: 51
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

Este articulo analiza cómo las relaciones sociales subyacentes entre alumnos universitarios pueden influir en los resultados académicos. Los resultados empíricos del estudio realizado revelan que la relación social entre los alumnos sobre discusión y generación de nuevas ideas tiene un impacto positivo. Así mismo, se observa que las relaciones sociales de consejo y confianza que puede haber entre los estudiantes fomentan la discusión y generación de nuevas ideas. Por tanto, se concluye que los modelos de enseñanza / aprendizaje a implementar deberían incluir actividades que fomenten este tipo de relaciones sociales con el objetivo de mejorar los resultados académicos.

More information

Item ID: 35428
DC Identifier: http://oa.upm.es/35428/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:35428
DOI: 10.2190/EC.51.4.c
Official URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.2190/EC.51.4.c
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 09 Jun 2015 12:40
Last Modified: 08 May 2019 11:07
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM