Learning of the Object Oriented Paradigm Through Interactive Video-Games Development

Rodríguez-Losada González, Diego; Hernando, M.; San Segundo Carrillo, Pablo; González, R.; Platero Dueñas, Carlos; Davila Gomez, Luis; Castedo Cepeda, Pedro Luis y López, S. (2008). Learning of the Object Oriented Paradigm Through Interactive Video-Games Development. En: "International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI 2008", 17/11/2008-19/11/2008, Madrid, España. ISBN 978-84-612-5367-8.

Descripción

Título: Learning of the Object Oriented Paradigm Through Interactive Video-Games Development
Autor/es:
  • Rodríguez-Losada González, Diego
  • Hernando, M.
  • San Segundo Carrillo, Pablo
  • González, R.
  • Platero Dueñas, Carlos
  • Davila Gomez, Luis
  • Castedo Cepeda, Pedro Luis
  • López, S.
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI 2008
Fechas del Evento: 17/11/2008-19/11/2008
Lugar del Evento: Madrid, España
Título del Libro: CD-ROM Proceedings of the International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI 2008
Fecha: 2008
ISBN: 978-84-612-5367-8
Materias:
Palabras Clave Informales: Video-games, Object Oriented Technologies, Motivation, Software Engineering.
Escuela: E.U.I.T. Industrial (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Electrónica, Automática e Informática Industrial [hasta 2014]
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (348kB) | Vista Previa

Resumen

The Object Orientation Paradigm (OOP) is more than Object Oriented languages. Learning the syntax of a language as C++ or Java is a relatively easy task compared with the understanding of the principles of OO Modeling and Design (OOD), which require a high ability of abstract reasoning. Moreover, it is not enough to teach the artifacts of Computer Aided Software Engineering (CASE) as the Unified Modeling Language (UML) if those principles are not properly understood. We wanted to engage the students in a motivating framework, so both the principles of OOD are properly acquired and put in practice with CASE and programming tools.

Más información

ID de Registro: 3564
Identificador DC: http://oa.upm.es/3564/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:3564
URL Oficial: http://www.iated.org/iceri2008/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 07 Mar 2011 12:24
Ultima Modificación: 30 Jun 2016 10:41
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM