Social companies as an innovative and sustainable way of solving social problems. A case study from Spain.

Greco, Alessandro; Morales Alonso, Gustavo; Vargas Perez, Ana Maria; Pablo Lerchundi, Iciar de y Messeni Petruzzelli, Antonio (2014). Social companies as an innovative and sustainable way of solving social problems. A case study from Spain.. En: "IFKAD 2014 - Knowledge and Management Models for Sustainable Growth", 11-13 June 2014, Matera, Italy. pp. 1-26.

Descripción

Título: Social companies as an innovative and sustainable way of solving social problems. A case study from Spain.
Autor/es:
  • Greco, Alessandro
  • Morales Alonso, Gustavo
  • Vargas Perez, Ana Maria
  • Pablo Lerchundi, Iciar de
  • Messeni Petruzzelli, Antonio
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: IFKAD 2014 - Knowledge and Management Models for Sustainable Growth
Fechas del Evento: 11-13 June 2014
Lugar del Evento: Matera, Italy
Título del Libro: IFKAD 2014 - Knowledge and Management Models for Sustainable Growth
Fecha: 2014
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (361kB) | Vista Previa

Resumen

In the current context of economic crisis, there is an increasing need for new approaches for solving social problems without relying upon public resources. With this regard, social entrepreneurship has been arising as an important solution to develop social innovations and address social needs. Social entrepreneurs found new ventures that aim at solving social problems. The main purpose of this research is to identify the general profile of the social entrepreneurs and the main features of social companies, such as geographic scope, profit or non-profit approach, collaborative networks, decision making structure, and typologies of customers that benefit from their social actions.

Más información

ID de Registro: 36925
Identificador DC: http://oa.upm.es/36925/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:36925
URL Oficial: http://www.knowledgeasset.org/PastEditions/?year=2014
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 12 Abr 2016 15:57
Ultima Modificación: 12 Abr 2016 16:05
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM