A system for multimodal interaction with Kinect-enabled virtual windows

Bernardos Barbolla, Ana M.; Marquínez Prado, Iñigo; Gómez Cordero, David; Besada Portas, Juan Alberto y Casar Corredera, Jose Ramon (2015). A system for multimodal interaction with Kinect-enabled virtual windows. En: "7th International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment (INTETAIN 2015)", 10/06/2015 - 12/06/2015, Turin, Italy. pp. 42-46.

Descripción

Título: A system for multimodal interaction with Kinect-enabled virtual windows
Autor/es:
  • Bernardos Barbolla, Ana M.
  • Marquínez Prado, Iñigo
  • Gómez Cordero, David
  • Besada Portas, Juan Alberto
  • Casar Corredera, Jose Ramon
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 7th International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment (INTETAIN 2015)
Fechas del Evento: 10/06/2015 - 12/06/2015
Lugar del Evento: Turin, Italy
Título del Libro: 7th International Conference on Intelligent Technologies for Interactive Entertainment (INTETAIN 2015)
Fecha: 2015
Materias:
Palabras Clave Informales: Multimodal interaction; virtual windows; deictic interaction; smart spaces; smart objects
Escuela: E.T.S.I. Telecomunicación (UPM)
Departamento: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (2MB) | Vista Previa

Resumen

Commercial off-the-shelf gaming devices (e.g. such as Kinect) are demonstrating to have a great potential beyond their initial service purpose. In particul ar, when integrated within the environment or as part of smart objects, peripheral COTS for gaming may facilitate the definition of novel interaction methods, particularly applicable to smart spaces service concepts. In this direction, this paper describes a system prototype that makes possible to deliver multimodal interaction with the media contents in a Virtual Window. Using a Kinect device, the Interactive Window itself adjusts the video clipping to the real time perspective of the user ? who can freely move within the sensor coverage are. On the clipped video, the user is able to select objects by pointing at meaningful image sections and to initiate actions related to them. Voice orders may also complete the interaction when necessary. Although implemented for smart spaces, the service concept can also be applied to learning, remote control processes or teleconference.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Gobierno de EspañaTEC2014-55146-RMinisterio de Economía y CompetitividadSin especificarSin especificar

Más información

ID de Registro: 42392
Identificador DC: http://oa.upm.es/42392/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:42392
URL Oficial: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?reload=true&arnumber=7325484
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 19 Jul 2016 18:00
Ultima Modificación: 19 Jul 2016 18:00
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM