Successful loyalty in e-complaints: FsQCA and structural equation modeling analyses

Urueña López, Alberto y Hidalgo Nuchera, Antonio (2015). Successful loyalty in e-complaints: FsQCA and structural equation modeling analyses. En: "GIKA 2015 Global Innovation and Knowledge Academy Conference", 15 julio 2015, Valencia (España). pp. 1-12.

Descripción

Título: Successful loyalty in e-complaints: FsQCA and structural equation modeling analyses
Autor/es:
  • Urueña López, Alberto
  • Hidalgo Nuchera, Antonio
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Otro)
Título del Evento: GIKA 2015 Global Innovation and Knowledge Academy Conference
Fechas del Evento: 15 julio 2015
Lugar del Evento: Valencia (España)
Título del Libro: GIKA 2015 Global Innovation and Knowledge Academy Conference
Fecha: 2015
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Industriales (UPM)
Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
Grupo Investigación UPM: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica INNOPRO
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (206kB) | Vista Previa

Resumen

An increasing number of consumers shift their buying activities from physical stores to retail websites. The reasons for this change are lower prices, time savings and a wider selection of products and services available on websites (Brunner et al., 2014). At the end of 2014, more than 3 billion people used Internet. In Europe 565 million people already use the Internet (79% of the population), and 47% make online purchases (Ecommerce Europe, 2014). Despite efforts by B2C e-commerce firms to offer high-quality services, providing a failure-free service proves almost impossible. Depending on how firms handle service recovery, results may vary massively: from losing an angry customer to retaining a satisfied who may still be willing to purchase again in the future.

Más información

ID de Registro: 42570
Identificador DC: http://oa.upm.es/42570/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:42570
URL Oficial: http://www.gika-academy.com/gika-2015-valencia/
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 20 Jul 2016 15:43
Ultima Modificación: 20 Jul 2016 15:43
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM