Development of a Decision Making Algorithm for Traffic Jams Reduction Applied to Intelligent Transportation Systems

Gómez Sánchez-Pascuala, David; Martínez Ortega, José Fernán; Sendra Pons, Juana y Rubio Cifuentes, Gregorio (2016). Development of a Decision Making Algorithm for Traffic Jams Reduction Applied to Intelligent Transportation Systems. "Journal of Sensors", v. 2016 ; ISSN 1687-725X. https://doi.org/10.1155/2016/9271986.

Descripción

Título: Development of a Decision Making Algorithm for Traffic Jams Reduction Applied to Intelligent Transportation Systems
Autor/es:
  • Gómez Sánchez-Pascuala, David
  • Martínez Ortega, José Fernán
  • Sendra Pons, Juana
  • Rubio Cifuentes, Gregorio
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Journal of Sensors
Fecha: 26 Septiembre 2016
Volumen: 2016
Materias:
Palabras Clave Informales: Multi-Criteria Decision Making, Analytic Hierarchy Process, Smart City, Intelligent Transportation Systems
Escuela: E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM)
Departamento: Ingeniería Telemática y Electrónica
Grupo Investigación UPM: Redes y Servicios de Próxima Generación GRyS
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (2MB) | Vista Previa

Resumen

This paper is aimed at developing a decision making algorithm for traffic jams reduction that can be applied to Intelligent Transportation Systems. To do so, these algorithms must address two main challenges that arise in this context. On one hand, there are uncertainties in the data received from sensor networks produced by incomplete information or because the information loses some of the precision during information processing and display. On the other hand, there is the variability of the context in which these types of systems are operating. More specifically, Analytic Hierarchy Process (AHP) algorithm has been adapted to ITS, taking into account the mentioned challenges. After explaining the proposed decision making method, it is validated in a specific scenario: a smart traffic management system.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Horizonte 2020333020 ARTEMIS-2012-1ACCUSINSTALACIONES INABENSA SAAdaptive Cooperative Control in Urban (sub) Systems

Más información

ID de Registro: 43309
Identificador DC: http://oa.upm.es/43309/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:43309
Identificador DOI: 10.1155/2016/9271986
URL Oficial: http://www.hindawi.com/journals/js/2016/9271986/
Depositado por: David Gómez Sánchez-Pascuala
Depositado el: 26 Sep 2016 11:03
Ultima Modificación: 26 Sep 2017 08:43
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM