Business Intelligence: visualización avanzada: análisis guiado

González Maestre, Carlos (2017). Business Intelligence: visualización avanzada: análisis guiado. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid.

Description

Title: Business Intelligence: visualización avanzada: análisis guiado
Author/s:
  • González Maestre, Carlos
Contributor/s:
  • García Martín, Julio
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Matemáticas e Informática
Date: 2017
Subjects:
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (1MB) | Preview

Abstract

El Business Intelligence (BI) es una tecnología que permite transformar los datos en información y la información en conocimiento, lo que debe permitir obtener una ventaja competitiva al optimizar el proceso de toma de decisiones en los negocios. Es uno de los pilares de la actual revolución tecnológica que se está experimentando. La cantidad de datos generados crece cada día, producidos por las redes sociales, el big data, los diferentes dispositivos móviles, sensores, etc., y este incremento exponencial del volumen que se genera hace imprescindible el uso de sistemas que sean capaces de analizarlos y convertirlos en información útil. Por este motivo, es fundamental que las empresas integren inteligencia dentro de los procesos organizativos y de decisión, lo que implica incorporar soluciones de visualización y de análisis que se adapten a sus necesidades de negocio y capacidad de inversión y que, además, se implanten en cortos períodos de tiempo. Estas herramientas de BI permiten reunir, depurar y transformar los datos obtenidos de operaciones diarias en información estructurada lista para su explotación directa mediante análisis y conversión en conocimiento que sirva para el soporte a la toma de decisiones de negocio. Permite adaptar la frecuencia y el formato de la información al gusto de nuestras necesidades. En este trabajo se propone la aplicación de una metodología específica de BI. Así mismo, se busca obtener una experiencia y resultados sobre los que establecer conclusiones sobre desarrollos ad-hoc y Test UX User-Experience.---ABSTRACT---The Business Intelligence (BI) is a technology that can transform data into information and information into knowledge, which should allow gain competitive by optimizing the process of decision making in business advantage. It is one of the pillars of the current technological revolution that we are experiencing. The amount of data generated is growing every day, produced by social networking, big data, various mobile devices, sensors, etc., and this exponential increase in the volume generated it is essential to use systems that are able to analyze and convert them into useful information. For this reason, it is critical that companies integrate intelligence into organizational processes and decision-making, which involves incorporating solutions visualization and analysis solutions that fit their business needs and investment capacity and also be implemented in short periods of time. These BI tools allow you to collect, refine and transform data from daily operations structured information ready for direct use by analysis and conversion into knowledge that serves to support decision-making business. Used to adapt the frequency and format of the information to suit our needs. In this paper the application of a specific methodology of BI is proposed. Likewise, it seeks to obtain an experience and results on which to draw conclusions about developments ad-hoc and Test-UX User Experience.

More information

Item ID: 44657
DC Identifier: http://oa.upm.es/44657/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:44657
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 14 Feb 2017 09:37
Last Modified: 14 Feb 2017 09:37
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM