Creating a web space for companies with social impact

Pinto López, Renato (2017). Creating a web space for companies with social impact. Proyecto Fin de Carrera / Trabajo Fin de Grado, E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM), Madrid, España.

Description

Title: Creating a web space for companies with social impact
Author/s:
  • Pinto López, Renato
Contributor/s:
  • Rodellar Viarge, Victoria
Item Type: Final Project
Degree: Grado en Ingeniería Informática
Date: January 2017
Subjects:
Freetext Keywords: landing-page; Website; Responsive; Cross-device; Cross-browser; Accessibility; SEO; Espacio web; Accesibilidad
Faculty: E.T.S. de Ingenieros Informáticos (UPM)
Department: Arquitectura y Tecnología de Sistemas Informáticos
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

Full text

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer, such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
Download (5MB) | Preview

Abstract

Nowadays, a digital identity is a basic element for any company. It is necessary to correctly structure and define the website so it is found within the top few results in online searches, and that search engines know what information they have to show. Moreover, it is also necessary that the website presents the information in an intuitive and easy manner, in order not to reduce the audience. In this project we undertook the creation process of a website from scratch, taking into account interaction with final user, current technology used to browse the website, and then we adapted it to a number of sensorial disability the user may suffer. Before we started developing this project, a study was carried out on available technologies and relevant regulations. This way we define a structural base level for the development of future modifications. These modifications will have to follow the same process of research and development. In order to demonstrate that regulations have been followed we have presented results obtained from official entities test tools, as well as further analysis of the performance against search engines.---RESUMEN---A día de hoy, presentar una identidad digital es un elemento básico para cualquier empresa. Es necesario estructurar y definir correctamente la página web para que pueda encontrarse en los primeros puestos en las búsquedas, y que los motores de búsqueda sepan qué información mostrar. Además, también es necesario que en el espacio web se muestre la información de manera fácil e intuitiva, y no limitarla a un público reducido. Este proyecto desarrolla el proceso de la creación de un espacio web de una empresa desde cero, teniendo en cuenta la interacción con el usuario final, las tecnologías web actuales, y la adaptación a cualquier tipo de minusvalía sensorial que pueda presentar el usuario. Previo al desarrollo técnico de este proyecto se ha realizado un estudio de las tecnologías disponibles y de las normativas pertinentes, de tal forma que quede definida una base estructural de desarrollo para futuras modificaciones. Estas modificaciones deberán seguir el mismo proceso de estudio y desarrollo. Para demostrar que se han seguido las normativas hemos presentado los resultados obtenidos a través de pruebas proporcionadas por entidades oficiales, así como un análisis posterior del rendimiento frente a motores de búsqueda.

More information

Item ID: 44937
DC Identifier: http://oa.upm.es/44937/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:44937
Deposited by: Biblioteca Facultad de Informatica
Deposited on: 02 Mar 2017 10:00
Last Modified: 02 Mar 2017 10:00
  • Logo InvestigaM (UPM)
  • Logo GEOUP4
  • Logo Open Access
  • Open Access
  • Logo Sherpa/Romeo
    Check whether the anglo-saxon journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo Dulcinea
    Check whether the spanish journal in which you have published an article allows you to also publish it under open access.
  • Logo de Recolecta
  • Logo del Observatorio I+D+i UPM
  • Logo de OpenCourseWare UPM