GAMES: A new Scenario for Software and Knowledge Reuse

Linares López, Carlos; Estévez Garrido, U.D.; Gómez-Pérez, A. y Sánchez Acera, L.M. (1997). GAMES: A new Scenario for Software and Knowledge Reuse. En: "International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE’97)", 17-20 June 1997, Madrid, Spain. ISBN 09641699-5-9.

Descripción

Título: GAMES: A new Scenario for Software and Knowledge Reuse
Autor/es:
  • Linares López, Carlos
  • Estévez Garrido, U.D.
  • Gómez-Pérez, A.
  • Sánchez Acera, L.M.
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering (SEKE’97)
Fechas del Evento: 17-20 June 1997
Lugar del Evento: Madrid, Spain
Título del Libro: Proceedings of the 9th International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering
Fecha: Junio 1997
ISBN: 09641699-5-9
Materias:
Palabras Clave Informales: oeg
Escuela: Facultad de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Inteligencia Artificial
Grupo Investigación UPM: Ontology Engineering Group – OEG
Licencias Creative Commons: Ninguna

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (105kB) | Vista Previa

Resumen

Games are a well-known test bed for testing search algorithms and learning methods, and many authors have presented numerous reasons for the research in this area. Nevertheless, they have not received the attention they deserve as software projects. In this paper, we analyze the applicability of software and knowledge reuse in the games domain. In spite of the need to find a good evaluation function, search algorithms and interface design can be said to be the primary concerns. In addition, we will discuss the current state of the main statistical learning methods and how they can be addressed from a software engineering point of view. So, this paper proposes a reliable environment and adequate tools, necessary in order to achieve high levels of reuse in the games domain.

Más información

ID de Registro: 6241
Identificador DC: http://oa.upm.es/6241/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:6241
Depositado por: Dr Oscar Corcho
Depositado el: 03 Mar 2011 16:06
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 15:33
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM