Transport and Combustion of Firebrands. Final Report of Grants FG-SP-114 and FG-SP-146 Vol. II

Sánchez Tarifa, Carlos; Pérez del Notario Martínez de Marañón, Pedro; García Moreno, Francisco y Rodríguez Villa, Antonio (1967). Transport and Combustion of Firebrands. Final Report of Grants FG-SP-114 and FG-SP-146 Vol. II. Monografía (Informe Técnico). E.T.S.I. Aeronáuticos (UPM) [antigua denominación], Madrid.

Descripción

Título: Transport and Combustion of Firebrands. Final Report of Grants FG-SP-114 and FG-SP-146 Vol. II
Autor/es:
  • Sánchez Tarifa, Carlos
  • Pérez del Notario Martínez de Marañón, Pedro
  • García Moreno, Francisco
  • Rodríguez Villa, Antonio
Tipo de Documento: Monográfico (Informes, Documentos de trabajo, etc.) (Informe Técnico)
Fecha: Mayo 1967
Materias:
Escuela: E.T.S.I. Aeronáuticos (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Motopropulsión y Termofluidodinámica [hasta 2014]
Grupo Investigación UPM: Publicado tambien por: USDA, United State Department of Agriculture. Por la realización de estos trabajos el Ministerio de Agricultura de los Estados Unidos concedió un Award (distinción honorifica) a Carlos Sánchez Tarifa y a sus colaboradores.
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (679kB) | Vista Previa

Resumen

A theoretical and experimental study has been carried out on the combustion properties and flight paths of firebrands when they are carried upwards by convective currents and then forwards by the winds. The study has shown that the flight paths of firebrands can be fall decreases continuously as the firebrand burns. Several types of wind tunnels have been developed especially designed to study combustion of firebrands at their final velocity of fall. The study has also show that combustion of firebrands at constant wind speed. The influence of the initial size and initial shape of the firebrands, kind of wood and initial moisture content has been studied, as well as the influence of several types convection columns configurations. Results of these studies enable the calculation of the maximum range of possible fire spread by firebrands of given initial characteristics, once the convective currents above the fire are known as vell as the horizontal wind conditions.

Más información

ID de Registro: 6521
Identificador DC: http://oa.upm.es/6521/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:6521
Depositado por: Memoria de Investigacion 2
Depositado el: 24 Mar 2011 11:32
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 15:47
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM