Mamadani's Fuzzy Inference eMathTeacher: a Tutorial for Active Learning

Sanchez Torrubia, Maria Gloria; Torres Blanc, Carmen y Krishnankutty, Sanjay (2008). Mamadani's Fuzzy Inference eMathTeacher: a Tutorial for Active Learning. "Wseas Transactions on Computers", v. 7 (n. 5); pp. 363-374. ISSN 1991-8755.

Descripción

Título: Mamadani's Fuzzy Inference eMathTeacher: a Tutorial for Active Learning
Autor/es:
  • Sanchez Torrubia, Maria Gloria
  • Torres Blanc, Carmen
  • Krishnankutty, Sanjay
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: Wseas Transactions on Computers
Fecha: Mayo 2008
Volumen: 7
Materias:
Palabras Clave Informales: eMathTeacher, eLearning, Active learning, Interactive Java applets, Fuzzy Inference Systems (FIS), Fuzzy Logic, Computer Assisted Instruction (CAI).
Escuela: Facultad de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Matemática Aplicada
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (1MB) | Vista Previa

Resumen

An eMathTeacher is an eLearning on–line self–assessment tool that helps users to active learning math concepts and algorithms by themselves, correcting their mistakes and providing them with clues to find the right solution. This paper introduces an example of a new concept on Computer Aided Instruction (CAI) resources, i.e. a tutorial designed under eMathTeacher philosophy for active eLearning Mamdani’s Direct Method, and presents a brief survey on available CAI resources discussing what their influence over students’ behaviour is. It also describes the minimum and complementary requirements an eLearning tool must fulfil to be considered an eMathTeacher as well as the main contributions of this kind of tutorials to the learning processes. Needless to say that, such features as interactivity, visualization and simplicity turn these tools into great value pedagogical instruments.

Más información

ID de Registro: 2828
Identificador DC: http://oa.upm.es/2828/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:2828
URL Oficial: http://www.worldses.org/journals/computers/computers-2008.htm
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 28 Abr 2010 11:36
Ultima Modificación: 20 Abr 2016 12:28
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM