Wind tunnel analysis of the aerodynamic loads on rolling stock over railway embankments: the effect of shelter windbreaks

Avila Sanchez, Sergio; Pindado Carrion, Santiago; López García, Oscar y Sanz Andres, Angel Pedro (2014). Wind tunnel analysis of the aerodynamic loads on rolling stock over railway embankments: the effect of shelter windbreaks. "The Scientific World Journal", v. 2014 ; pp. 1-17. ISSN 2356-6140. https://doi.org/10.1155/2014/421829.

Descripción

Título: Wind tunnel analysis of the aerodynamic loads on rolling stock over railway embankments: the effect of shelter windbreaks
Autor/es:
  • Avila Sanchez, Sergio
  • Pindado Carrion, Santiago
  • López García, Oscar
  • Sanz Andres, Angel Pedro
Tipo de Documento: Artículo
Título de Revista/Publicación: The Scientific World Journal
Fecha: 12 Noviembre 2014
Volumen: 2014
Materias:
Palabras Clave Informales: embankment, windbreak, wind tunnel tests, train aerodynamics, cross-wind loads
Escuela: Instituto de Microgravedad Ignacio Da Riva (UPM)
Departamento: Vehículos Aeroespaciales [hasta 2014]
Grupo Investigación UPM: Desarrollo y Ensayos Aeroespaciales
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (9MB) | Vista Previa

Resumen

Wind-flow pattern over embankments involves an overexposure of the rolling stock travelling on them to wind loads. Windbreaks are a common solution for changing the flow characteristic in order to decrease unwanted effects induced by the presence of crosswind. The shelter effectiveness of a set of windbreaks placed over a railway twin-track embankment is experimentally analysed. A set of two-dimensional wind tunnel tests are undertaken and results corresponding to pressure tap measurements over a section of a typical high-speed train are herein presented.The results indicate that even small-height windbreaks provide sheltering effects to the vehicles. Also, eaves located at the windbreak tips seem to improve their sheltering effect.

Más información

ID de Registro: 32762
Identificador DC: http://oa.upm.es/32762/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:32762
Identificador DOI: 10.1155/2014/421829
URL Oficial: http://www.hindawi.com/journals/tswj/2014/421829/
Depositado por: Profesor Santiago Pindado Carrion
Depositado el: 14 Nov 2014 12:23
Ultima Modificación: 13 Jun 2016 09:33
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM