Design study of OER-CC ontology: a semantic web approach to describe open educational resources

Piedra Pullaguari, Nelson Oswaldo; Chicaiza Espinosa, Janneth Alexandra; López Vargas, Jorge y Tovar Caro, Edmundo (2010). Design study of OER-CC ontology: a semantic web approach to describe open educational resources. En: "10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies", 05-07 Jul 2010, Sousse, Túnez. ISBN 978-0-7695-4055-9. pp. 207-209. https://doi.org/10.1109/ICALT.2010.64.

Descripción

Título: Design study of OER-CC ontology: a semantic web approach to describe open educational resources
Autor/es:
  • Piedra Pullaguari, Nelson Oswaldo
  • Chicaiza Espinosa, Janneth Alexandra
  • López Vargas, Jorge
  • Tovar Caro, Edmundo
Tipo de Documento: Ponencia en Congreso o Jornada (Artículo)
Título del Evento: 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
Fechas del Evento: 05-07 Jul 2010
Lugar del Evento: Sousse, Túnez
Título del Libro: ICALT 2010: proceedings 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
Fecha: 2010
ISBN: 978-0-7695-4055-9
Volumen: 1
Materias:
Palabras Clave Informales: Open Educational Resources; Creative Commons Licenses; Metadata; Ontology
Escuela: Facultad de Informática (UPM) [antigua denominación]
Departamento: Lenguajes y Sistemas Informáticos e Ingeniería del Software
Licencias Creative Commons: Reconocimiento - Sin obra derivada - No comercial

Texto completo

[img]
Vista Previa
PDF (Document Portable Format) - Se necesita un visor de ficheros PDF, como GSview, Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Descargar (285kB) | Vista Previa

Resumen

Through the application of semantic technologies to describe Open Educational Resources, any agent (human or software-based) could process and understand its contents; therefore, the agent could perform tasks autonomously or in a more effective way. In this paper, we describe the design and validation of the OER-CC ontology, which models the domain knowledge of educational resources licensed under Creative Commons Licenses. One of the most important contributions of this work is that we implement different rules and axioms to identify inconsistencies between rights provided by a licensed on an learning material and particular uses that are performed on it.

Proyectos asociados

TipoCódigoAcrónimoResponsableTítulo
Comunidad de MadridS2009/TIC-1650Sin especificarUniversidad Politécnica de MadridINVESTIGACIÓN Y DESARROLLO DE TECNOLOGÍAS PARA EL ELEARNING EN LA CM

Más información

ID de Registro: 41770
Identificador DC: http://oa.upm.es/41770/
Identificador OAI: oai:oa.upm.es:41770
Identificador DOI [BETA]: 10.1109/ICALT.2010.64
URL Oficial: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=5570018
Depositado por: Memoria Investigacion
Depositado el: 10 Mar 2017 10:26
Ultima Modificación: 10 Mar 2017 10:26
  • Open Access
  • Open Access
  • Sherpa-Romeo
    Compruebe si la revista anglosajona en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Dulcinea
    Compruebe si la revista española en la que ha publicado un artículo permite también su publicación en abierto.
  • Recolecta
  • e-ciencia
  • Observatorio I+D+i UPM
  • OpenCourseWare UPM