Aprendizaje asistido por dispositivos móviles: UP2B2

Argüelles Álvarez, Irina and Martínez Nuñez, Margarita and García Hernando, Ana Belén and Da Silva Fariña, Antonio and Mouronte López, Mary Luz and González Martín, María Magdalena (2015). Aprendizaje asistido por dispositivos móviles: UP2B2. In: "III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015", 14/10/2015 - 16/10/2015, Madrid. ISBN 978-84-608-2907-2. pp. 359-382.

Description

Title: Aprendizaje asistido por dispositivos móviles: UP2B2
Author/s:
  • Argüelles Álvarez, Irina
  • Martínez Nuñez, Margarita
  • García Hernando, Ana Belén
  • Da Silva Fariña, Antonio
  • Mouronte López, Mary Luz
  • González Martín, María Magdalena
Item Type: Presentation at Congress or Conference (Article)
Event Title: III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015
Event Dates: 14/10/2015 - 16/10/2015
Event Location: Madrid
Title of Book: La sociedad del aprendizaje. Actas del III Congreso Internacional sobre Aprendizaje, Innovación y Competitividad. CINAIC 2015
Date: October 2015
ISBN: 978-84-608-2907-2
Subjects:
Freetext Keywords: Aprendizaje asistido por dispositivos móviles, gamificación, nivel B2 (Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas-MCERL), inglés como lengua extranjera. Mobile assited language learning, gamification, B2 level (Common European Framework of Reference for Languages), English as a foreign language.
Faculty: E.T.S.I. y Sistemas de Telecomunicación (UPM)
Department: Lingüistica Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología
Creative Commons Licenses: Recognition - No derivative works - Non commercial

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Abstract

Este trabajo se enmarca en el enfoque denominado Mobile Assisted Language Learning (MALL) y presenta un prototipo de juego de preguntas y respuestas de opción múltiple que revisa la gramática, el vocabulario y el uso de la lengua inglesa del nivel B2 (Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas-MCERL). La aplicación se caracteriza por presentar una componente de gamificación cuyo objetivo es motivar a los estudiantes a que la usen mediante un sistema de puntuación que los sitúa en un ranking global y que considera tanto los aciertos de cada uno como el tiempo en completar los tests. Se definen distintos índices para la monitorización de la plataforma e indicadores tanto de carácter cualitativo como cuantitativo para la medida de los resultados. ABSTRACT This work is framed within the approach called Mobile Assisted Language Learning (MALL) and presents a game prototype consisting of multiple choice questions and answers that assess the grammar, vocabulary and the use of the English language at level B2 according to the Common European Framework of Reference for Languages. The application is characterized by a strong gamification component that aims to motivate the students using it. Therefore, response time, correct answers and a ranking with the punctuation centre the most prominent aspects related to its playability. Different indexes are defined for the monitoring of the platform as well as qualitative and quantitative indicators for the study of the results.

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Item ID: 45037
DC Identifier: http://oa.upm.es/45037/
OAI Identifier: oai:oa.upm.es:45037
Official URL: http://www.cinaic.com/
Deposited by: Memoria Investigacion
Deposited on: 26 Apr 2017 14:44
Last Modified: 26 Apr 2017 14:44
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